KOLIKO STVARNO TREBA DA HODAMO DA BISMO SMRŠALI? Nemojte koristiti lift, idite stepenicama

Shutterstock

14:13 Ljubav i zdravlje 0

Informer | 11. 01. 2022.

KOLIKO STVARNO TREBA DA HODAMO DA BISMO SMRŠALI? Nemojte koristiti lift, idite stepenicama

Sve više ljudi na svojim pametnim telefonima ima instalirane aplikacije za brojanje koraka, koje ih motivišu da se izbore sa suvišnim kilogramima


Hodanje je jedna od aktivnosti koja ne zahteva skupu opremu niti dodatni trošak kakav biste imali ako se opredelite za vežbanje u teretani.

Stručnjaci tvrde da ćete posle dve-tri nedelje primetiti prve rezultate ako svakodnevno hodate, pogotovo ako ste u lošoj formi - imaćete više energije i bićete bolje raspoloženi.
A koliko stvarno treba da hodamo da bismo smršali?

Kako da nađete vreme za hodanje?

Umesto da uđete u autobus i vozite se do posla i sa posla - hodajte. Ako nemate vremena ili snage da prevalite ceo put, svakog dana prepešačite bar nekoliko stanica.
Ako idete kolima, parkirajte se malo dalje od mesta na koje ste se uputili, a ostatak puta prepešačite.

Nemojte koristiti lift, idite stepenicama.

- Za početak, šetajte tri puta nedeljno po 20 ili 30 minuta. Ubrzo ćete osetiti da možete brže i duže, sve dok ne budete imali snage za svakodnevne šetnje u trajanju od 30 do 60 minuta. Zlatni standard je da u toku jedne nedelje imate bar 150 minuta umerene fizičke aktivnosti. Za to vreme ne treba zanemariti ni konzumaciju hrane - ako unesete više kalorija nego što potrošite, teško će jezičak na vagi manje da pokaže - dodaje Vuk Stevanović, doktor sportskih nauka.

Mršavljenje zavisi i od trenutne telesne težine, ali i načina hoda. Ako hodate prosečnom brzinom, što bi bilo oko šest kilometara na čas, studije kažu da ćete tokom sat vremena hoda sagoreti oko 400 kalorija.

Shutterstock

Hodanje

- Da bi šetnja imala efekta, morate voditi računa o držanju, hodati ujednačenim ritmom i biti koncentrisani na sopstveno telo. Razgledanje izloga svakako neće imati efekta - dodaje Stevanović.

On napominje da svako fizičko vežbanje mora da bude pre svega bezbedno i da bi zbog toga hronični bolesnici pre bilo kakve aktivnosti trebalo da se posavetuju sa lekarom.

Trik sa 10.000 koraka

U medijima se često pominje cifra od 10.000 koraka koje treba dnevno prevaliti da bi ova aktivnost imala efekat kao vežbe za mršavljenje. Naime, uoči Olimpijskih igara 1964. u Tokiju dr Joširo Hatano sa Univerziteta Kjušu, zabrinut da će se usvajanje američkih životnih navika loše odraziti na zdravlje njegovih zemljaka, osmislio je pedometar želeći da ih podstakne da više hodaju.

Naprava se zvala Manpo-Kei, što u doslovnom prevodu znači "metar za 10.000 koraka".



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.