RAVAN STOMAK DO LETOVANJA? Moguće je! Saveti ove nutricionistkinje će vam PROMENITI ŽIVOT!

Shutterstock

11:06 Ljubav i zdravlje 0

Informer.rs/J.G. | 22. 06. 2022.

RAVAN STOMAK DO LETOVANJA? Moguće je! Saveti ove nutricionistkinje će vam PROMENITI ŽIVOT!

Doktorka Gabrijela Fondaro otkirva koju hranu treba da jedete, a koju da izbegavate ukoliko želite da imate ravan stomak


Ukoliko želite da imate ravan stomak ovog leta, nutricionistkinja i doktorka Gabrijela Gondaro, ima pravo rešenje za vas.

Najčešći problem sa kojem se ljudi susreću jeste nadimanje, pritisak ili gasovi u stomaku.

- Nadutost, vidljivo širenje stomaka, često se javlja uz nadimanje. Kada je u pitanju vaš stomak, ono što jedete može imati veliki uticaj - navodi dr Gabrijela.

Ona ističe da jedenje hrane sa niskim sadržajem FODMAP-a (fermentabilni oligosaharidi, disaharidi, monosaharidi i polioli) može pobediti vašu nadutost.

- Nisu svi osetljivi na FODMAP, ali ako imate stalno nadimanje, možda bi bilo dobro da ograničite količinu koju jedete - kaže doktorka i otkriva 13 namirnica koje mogu poboljšati nadimanje:

  • banane
  • paprike
  • Borovnice
  • Šargarepa
  • Krastavci
  • Grožđe
  • Zob
  • Krompir
  • Kinoa
  • Pirinač
  • Paradajz
  • Bademovo mleko
  • Spanać

Shutterstock

nadutost

Dr Fondaro je objasnila zašto ove namirnice mogu pomoći.

- Glavni princip ishrane sa niskim sadržajem FODMAP-a je da se šećeri koji su visoki u FODMAP-ima (loše svareni šećeri) zamene šećerima koji imaju malo FODMAP-a (lako se razlažu u stomaku). Na ovaj način se smanjuje fermentacija šećera u debelom crevu, što smanjuje probavni stres i nadimanje. Dijeta sa niskim sadržajem FODMAP-a može pomoći ljudima da identifikuju koja hrana, ako ih ima, može uzrokovati gastrointestinalne probleme. Osoba tada može da prilagodi svoju ishranu u skladu sa tim i nadamo se da će smanjiti nadimanje eliminisanjem krivca za hranu - kaže doktorka.

Iako su ovo namirnice koje bi mogle da vam pomognu da ublažite nadimanje, dr Fondaro je rekla da postoje neke grickalice koje bi to mogle pogoršati.

Ako ste skloni neprijatnosti koju ovo stanje donosi, onda bi trebalo da izbegavate 15 namirnica:

  • Med
  • Mleko ili drugi mlečni proizvodi koji sadrže laktozu
  • Beli luk
  • Luk
  • Karfiol
  • Pečurke
  • Artičoke
  • Avokado
  • Kajsije i drugo voće bez koštica
  • Jabuke
  • Pšenica
  • Indijski oraščići
  • Pistaći
  • Pasulj
  • Sušeno voće

Još jedna stvar koja može uticati na nadimanje jeste i brzina kojom jedete:

- Brzo jedenje i gutanje vazduha tokom gutanja hrane, može dovesti do nadimanja, posebno ako se jede veoma obilan obrok. Progutani vazduh se obično izbacuje u obliku podrigivanja, pre nego što stigne do creva gde može da izazove nadimanje, ali ako primetite da mnogo podrigujete posle obroka i da osećate nadutost i gasove nekoliko sati kasnije, možda ćete se osećati bolje ako usporite sa jelom. Odličan način da se smanji nadutost je da jedete manje obroke, jedete polako i pijete mnogo vode umesto gaziranih pića - dodala je ona, a prenosi TheSun.

BONUS VIDEO:



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.