ISHRANA ZA ZDRAVO SRCE! Nutricionista Mirković objašnjava koja 3 pravila treba da ispoštujete, a jedna stvar je KLJUČNA

Printscreen/pixabay

07:05 Ljubav i zdravlje 0

J.I. | 30. 11. 2022.

ISHRANA ZA ZDRAVO SRCE! Nutricionista Mirković objašnjava koja 3 pravila treba da ispoštujete, a jedna stvar je KLJUČNA

Dobro zdravlje i zdravo srce je najveći životni kapital. Nutricionista Branka Mirković objasnila je za Informer.rs da su jednostavne preventivne mere, kontrola ishrane i težine ključni za sprečavanje kardiovaskularnih i ostalih oboljenja

Naš nutricionista kaže da se poslednjih godina sve promenilo pod uticajem tehnologije.

 - Poslednjih decenija naglo se promenio način i stil života. Tehnologija je dramatično promenila naše životne navike. Manje smo fizički aktivni, mnoge poslove obavljamo uz pomoć tehnike i tehnologije -  kaže Branka.

Printscreen You Tube K1 Televizija

Branka Mitrović nutricionista

Manje smo fizički aktivni

U današnje vreme ljudi se manje kreću, a više rade.

 - Manje kretanja, fizičke aktivnosti čak i u dnevnim rutinama, više rada, manje vremena za elementarne fizičke aktivnosti, rad u kući, nabavka i priprema hrane, socijalni kontakti sve se sada završava klikom na telefon, tablet ili računar. Neadekvatna ishrana, nekretanje, sve manje imamo mišića, a više masnoće u tkivu, gojaznost je posledica takvog načina zivota -  kaže Mirković.

 - Takav način života je najveći uzrok zdravenih problema. Starosne granice se pomeraju, sve više mladih i žena pati od gojaznosti I kardiovaskularnih problema. Kontrola ishrane je ključna za sprečavanje srčanih oboljenja, infarta, dijabetesa, hipertenzije - dodala je ona.

Mladi ljudi sve ugroženiji

 - Prema izveštaju Svetske zdravstvene organizacije od ukupnog broja umrlih 85 odsto uzrok su srčani i moždani udar. Uzroci su propterećen način zivota, nezdrav način života, loše navike u ishrani, alkohol, pušenje, gojaznost, dijabetes. Mladi ljudi, između 30 i 40 godine su sve ugroženiji, postepeno se uočava porast oboljenja kod žena -  objašnjava Branka Mirković za Informer.rs

Printscreen/pixabay

Sami možete da preduzmete neke korake:

1. Fokusirajte se na osnove, umerene količine hrane, ne preterivati u bilo čemu, masnoj, slatkoj i slanoj hrani. Smanjiti količinu ugljenih hidrata, loše masnoće i svih vrsta šećera, jesti više povrća posebno svežeg

2. Fizička aktivnost je ključna. Pesačite neke deonice, idite na pijacu, pripremajte obroke, budite fizički aktivni I u kući, spremanje kuće je odličan fitnes

3. Nađite vreme da se isključite jer danas je život stresan, uzurban. Zastanite, odmorite se, pustite da se vaše telo odmori od konstantnog pritiska i dozvolite da se vas um i telo zaleće i obnove. Ako preopterečujete vaše organe pa i organe za varenje, srce, krvne, mozak na kraju ce se istrositi i popustiti. Fizičko i mentalno zdravlje su ključ zdravog života.

Budite svesni toga i još uvek važi poslovica "bolje sprečiti, nego lečiti" .

bonus video:

PROČITAJTE JOŠ


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.