Autor: B92.net/informer.rs

17.11.2018

SENZACIJA U SVEMIRU! Otkrivena planeta koja je tri puta TEŽA OD ZEMLJE!

Zanimljivosti

SENZACIJA U SVEMIRU! Otkrivena planeta koja je tri puta TEŽA OD ZEMLJE!

Hladna i slabo osvetljena planeta, nazvana "superzemljom", verovatno kruži oko najbliže samostalne zvezde našem Sunčevom sistemu, objavili su astronomi

Planeta koja je prema proceni najmanje 3,2 puta teža od Zemlje, najverovatnije kruži oko Barnardove zvezde, vrste hladne i relativno male zvezde nazvane crvenim patuljkom, oko šest svetlosnih godina udaljene od našeg Sunčevog sistema, što je relativno blizu u svemirskim udaljenostima.

Naučnici misle da planeta Barnardovu zvezdu obiđe za 233 dana.

Planete koje kruže oko zvezda van Sunčevog sistema nazivaju se egzoplanetama. Otkriveno ih je gotovo 4000. Ovaj je drugi najbliži Sunčevom sistemu. Pretpostavlja se da se radi o 'superzemlji', kategoriji planeta većih od Zemlje, ali manjih od velikih gasovitih planeta.

- Nakon vrlo pažljive analize, 99 posto smo sigurni da je planeta tamo - rekao je Ignasi Ribas iz Katalonskog instituta za svemirska istraživanja.

Foto: Reuters

- Nastavićemo promatrati tu zvezdu kako bi isključili moguće, ali malo verovatne, prirodne varijacije zvezdanog sjaja koje mogu izgledati kao planeta -  dodao je.

Jedina zvezda bliža od Barnardove deo je višestrukog zvezdanog sustava Alfa Centauri, udaljena nešto više od četiri svetlosne godine od Sunčevog sistema.

Astronomi su pre dve godine objavili otkriće planete otprilike veličine Zemlje koja kruži oko Proksima Centaure, zvezde najbliže Suncu, na čijoj bi površini mogla postojati tekuća voda čime raste mogućnost postojanja vanzemaljskog života.

Novootkrivena planeta pokraj Barnardove zvezde verovatno nije tako uzbudljiva, jer bi temperatura na površini mogla biti minus 170 stepeni Celzijusa. Barnardova zvezda toj ledenoj planeti pruža samo dva posto energije koju Sunce pruža Zemlji.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Nature.

Stojan

pre 5 godina

Pa kako onda moze da bude tekuce vode na povrsini te planete ako je temperatura minus 170 Celsizjusa stepeni. Ako i prepisujete artikle zasto bar malo ne razmislite on onome sto pisete jer imati tekucu vodu i temperaturu od minus 170 su velike razlike, u stvari suprotne.

Pa sta da radimo

pre 5 godina

Vest se zasniva na proceni, misljenju, verovatnoci, posmatranju,... Kako snaju tezinu, kada ne znaju spec. tezinu planete? Gluposti. Zamajavanje.

Nastavljeni razgovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima!

Nastavljeni razgovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima!

U Skupštini Srbije nešto posle 13.00 časova počeo je sastanak predsednice Skupštine Srbije Ane Brnabić sa predstavnicima poslaničkih grupa, političkih stranaka nacionalnih manjina i udruženja, radi konsultacija oko obrazovanja radnih grupa za unapređenje izbornog procesa i uvid, kontrolu i reviziju Jedinstvenog biračkog spiska.

26.04.2024

"U minuti žena može da izgubi od 30 do 40 odsto krvi!" Ginekolog otkriva od čega je preminula porodilja u Vranju
Društvo

Više javno tužilaštvo u Vranju saopštilo je juče da je obdukcija pokazala da je uzrok smrti porodilje M. A iz okoline Preševa 17. aprila, ruptura materice sa posledičnim iskrvarenjem i da bi se u tom slučaju moglo raditi o krivičnom delu nesavesnog pružanja lekarske pomoći koje se zbog smrtne posledice može kvalifikovati kao teško delo protiv zdravlja ljudi.

26.04.2024

Kragujevački opštinari dali krv!
Humanitarna akcija

Kragujevački opštinari dali krv!

Zaposleni u Gradskoj upravi Kragujevac danas su, u organizaciji Samostalnog sindikata GU organizovali prvu od dve godišnje akcije dobrovoljnog davalaštva krvi za potrebe Banke krvi Univerzitetskog kliničkog centra u ovom gradu.