Unos ključnog minerala jednako je važno kao i smanjenje unosa soli kada je u pitanju visok krvni pritisak.
Svaki kardiolog će vas posavetovati da, ako vas muči visok pritisak, između ostalog samnjite so u ishrani. To ne znači da je treba svesti na nulu, jer ni to nije zdravo. So gubimo znojenjem i mokrenjem, te je treba nadoknaditi, ali ne i preterivati, kao što to često rade osobe sa hipertenzijom, što je statistički dokazano. Međutim, istraživači s George Instituta za globalno zdravlje ističu da je osim natrijuma, tj. soli, za regulisanje hipertenzije podjednako ključan i - kalijum.
- Prerada hrane ima tendenciju da smanji količinu kalijuma u proizvodima, a to se često nadomešćuje jeftinijim sastojkom, natrijumom. So, kao što je poznato, čini da vaše telo zadržava vodu, stvarajući dodatni pritisak na zidove krvnih sudova - izjavio je vodeći autor dr Liping Huang, naučni saradnik na Institutu George.
Visok nivo kalijuma nalazi se u hrani kada je u svom prirodnom obliku i to je jedan od razloga zašto je sveže voće i povrće tako dobro za vas, dodali su istraživači.
Top pet namirnica prema sadržaju kalijuma po porciji su:
Foto: Shutterstock
Avokado dodajte uz salatu i grilovano meso
Avokado
Jedan srednje veliki avokado sadrži oko 975 mg kalijuma. To ga čini jednim od najbogatijih izvora kalijuma među voćem i povrćem.
Krompir s korom
Jedan srednje veliki krompir, ako se jede sa korom, sadrži oko 900 mg kalijuma. Krompir je još jedan odličan izvor kalijuma.
Foto: Shutterstock
Od spanaća napravite smuti
Spanać
Jedna šolja kuvanog spanaća sadrži oko 840 mg kalijuma. Generalno, zeleno lisnato povrće je takođe odličan izvor ovog minerala.
Brokoli
Brokoli je povrće bogato kalijumom. Jedna šolja kuvanog brokolija sadrži oko 460 mg kalijuma.
Foto: Shutterstock
Banane su najzdravije u sirovom obliku
Banane
Iako se ne nalaze na prvom mestu, banane su i dalje značajan izvor kalijuma. Jedna srednje velika banana može da sadrži oko 400 mg kalijuma.
Jeste li znali da i najmanji problem sa zubom može biti znak unutrašnjeg problema? Iako zvuči neverovatno, postoji jaka veza između stanja vaših zuba i unutrašnjih organa.
O nedavnim informacijama koje je saopštio Vladimir Putin da će ruski naučnici uskoro pronaći lek za rak, govorio je u Info jutru prof. dr Vladimir Kovčin.
U novom Info jutru govorili smo o zdravstvenom stanju generala Ratka Mladića koji se nalazi u Hagu, a gosti koji su pričali o tome bio njegov sin Darko Mladić i advokat Miljkan Karličić.
Oko dece – večite dileme. Da li ih treba utopliti ili ih pustiti da malo promrznu? Da li su jeli dovoljno? Kada je pravi trenutak za vrtić? Tako se slažu pitanja, a sva ona su zapravo u vezi sa imunitetom.
Veruje se da trljanje određenog prsta na ruci samo jedan minut može da ublaži ili zaustavi bol. Ako vam srce ubrzano kuca, masirajte palac, a za bolji rad bubrega kažiprst.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Jeste li znali da i najmanji problem sa zubom može biti znak unutrašnjeg problema? Iako zvuči neverovatno, postoji jaka veza između stanja vaših zuba i unutrašnjih organa.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić gostovao je u Nacionalnom dnevniku TV Pink, gde je govorio o najvažnijim političkim, ekonomskim i bezbednosnim temama.
Zoran Panović, programski direktor Demostata, nekadašnji glavni urednik Danasa, srušio je blokaderski mit o izolovanosti predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Blokaderski novinar Zoran Kesić, učesnik Proglasove tribine u Frankfurtu na kojoj je zverski pretučen dugogodišnji novinar "Vesti" Zoran Vicelarević, ne prestaje sa sramotnim izjavama!
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Republički hidrometeorološki zavod Srbije (RHMZ) izdao je jutros crveni meteoalarm zvog visok UV indeksa, ali i temeperatura. Već u 9 časova najviša merenja dostizala su 26. podelak, dok će preko dana živa ići i do 33 stepena.
Iako su stanovnici bronzanog doba svoje mrtve spaljivali, tragovi njihovih života nisu potpuno nestali. Naučnici su otkrili da se dragocene informacije mogu sačuvati u kremiranim zubima starim više od 3.000 godina.
Nemanja Milojević iz Kruševca i Dezire Portaluri iz Italije, sudbonosno "da" rekli su u Hramu Svetog Save, dok je u njemu boravio Časni Pojas Presvete Bogorodice.
Na putnom pravcu Topola - Rudnik u mestu Vinča nedaleko od ulaska u selo Donja Šatornja jutros je došlo do teže saobraćajne nezgode u kojoj su učestvovali kamion i automobil.
Hrvatska će, osim nabavke 18 novih samohodnih haubica "cezar" od Francuske, modernizovati i 14 postojećih nemačkih "pancer" haubica koje je kupila 2014. godine, proizlazi iz zajedničke izjave o pojačanoj saradnji nemačke i hrvatske vlade.
Američko ratno vazduhoplovstvo zatražilo je 2,2 milijarde dolara za proizvodnju novog "aviona sudnjeg dana", proizlazi iz uvida Sputnjika u budžetsku dokumentaciju agencije.
Popularna horor misterija "Sreda" (Wednesday), u kojoj glumica Džena Ortega igra čuvenu ćerku iz porodice Adams, zvanično je postala najgledanija serija svih vremena na Netfliksu.
TS Media, multimedijalni segment Telekoma Srbija, u saradnji sa Sava Centrom, od 12. do 14. juna, organizuje besplatne večernje projekcije remasterizovanih domaćih filmskih klasika na krovu Sava Centra.
Srpska srednjovekovna tradicija puna je običaja koji bi u savremenom svetu bili potpuno neprihvatljivi, a mnogi od tih običaja prikazani su u našim fimovima i serijama.
Nataša Bekvalac nije krila kakav tip muškarca je privlači, ističući da prednost daje krupnijim i mlađim muškarcima, kao i da pristaje na vezu na jednu noć!
Odnos Jelisavete Orašanin i Pavla Mensura prerastao je prijateljskog u ljubavni nakon što mu se ona žalila da je nesrećna u braku s Milošem Teodosićem.
Voditeljka Pinka Maša Mihailović je pokazala obline u kupaćem kostimu zbog kojih muškarci ostaju bez daha, a žene se pitaju u čemu je tajna njenog izgleda.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.