Nova istraživanja otkrivaju da suve šljive nisu samo ukusna užina već i saveznik u borbi protiv viška kilograma. Pored toga što pružaju osećaj sitosti, smanjuju ukupni unos kalorija i olakšavaju pridržavanje režima ishrane.
Nedavno istraživanje Univerziteta u Liverpulu ukazuje da su suve šljive idealna užina za kontrolu apetita i smanjenje ukupnog unosa kalorija, posebno tokom praznika kada je teško odoleti iskušenjima.
- Ova istraživanja pokazuju da suvo voće može doprineti osećaju sitosti i može se uvrstiti u ishranu tokom procesa upravljanja težinom - izjavio je profesor Džejson Halford sa Univerziteta u Lidsu, predsednik Evropskog udruženja za proučavanje gojaznosti (EASO) i jedan od istraživača.
Foto: Shutterstock
Studija objavljena u časopisu Nutrition Bulletin sprovedena je u dve faze. U prvoj fazi, istraživači su uporedili efekat užine od suvih šljiva, suvog grožđa i bombona na sitost, apetit i unos kalorija. Učesnici koji su konzumirali suve šljive prijavili su najmanji unos kalorija tokom sledećih obroka, uz smanjenje osećaja gladi i veći osećaj sitosti, prenosi "Supplysidefbj".
Druga faza istraživanja fokusirala se na mršavljenje. Učesnici su podeljeni u dve grupe - jedna je sledila program za mršavljenje uz suve šljive kao užinu, dok je druga dobijala samo savete o zdravim užinama. Rezultati su pokazali da je grupa sa šljivama u proseku izgubila više kilograma (-2 kg) u poređenju sa drugom grupom (-1,5 kg). Takođe, oni su prijavili veću zadovoljstvo programom i lakše praćenje uputstava.
- Ova studija pokazuje da su bogate hranljive vrednosti suvih šljiva idealne za kontrolu apetita i sitosti - izjavila je nutricionistkinja Andrea N. Đankoli iz Kalifornijskog saveta za šljive.
Istraživači su naglasili da nije zabeleženo štetno dejstvo na probavu, što su ranije mnogi potrošači smatrali preprekom.
Princeza Kejt Midlton, iako je i pre vodila vrlo vrlo zdrav život, trudila se da redovno trenina i ima jelovnik pun vitamina, ali otkako se razbolela, akcenat na hrani je još veći.
Sindi Kraford, jedna od najpoznatijih supermodela svih vremena, i dalje impresionira svojim izgledom. Njena mini-dijeta, je idealna za žene koje su prešle 40 i žele da se oslobode viška kilograma bez osećaja gladi.
Hale Beri, nekadašnja Bond devojka i dobitnica Oskara, pleni izgledom gde god se pojavi, a tako je bilo i pre nekoliko večeri u Njujorku, kada je očarala prisutne na premijeri filma "Never Let Go".
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Princeza Kejt Midlton, iako je i pre vodila vrlo vrlo zdrav život, trudila se da redovno trenina i ima jelovnik pun vitamina, ali otkako se razbolela, akcenat na hrani je još veći.
Ukrajinskim telegram kanalima širi se tvrdnja da je Rusija zvanično upozorila SAD i partnere da će između 11. i 14. juna izvesti udar „orešnikom“ po Ukrajini, ali za sada nema javne potvrde da je takvo upozorenje zaista objavljeno.
Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski upozorio je građane Ukrajine da narednih dana ne ignorišu vazdušne uzbune zbog mogućeg lansiranja ruskih raketa "orešnik".
Nakon što je poznata novinarka i dugogodišnja urednica "Politike" Ljiljana Smajlović otvorila pitanje finansiranja "ProGlasa", organizacije na čijem čelu je Dragan Bjelogrlić, u javnosti se ponovo pokrenula rasprava o tome ko zapravo stoji iza ove inicijative i odakle dolazi novac za njene aktivnosti.
Predsednik Saveza Srba iz regiona Miodrag Linta izjavio je danas da, kako je rekao, smišljeni napadi na Srpsku pravoslavnu crkvu (SPC) od strane šovinističkih krugova u Zagrebu, Sarajevu, Podgorici i Prištini predstavljaju nastavak udara na Srbiju i srpski narod.
Snežana Čongradin, zvezda na zalasku tajkunskih medija i osvedočena hejterka, ponovo je napala predsednika Srbije Aleksandra Vučića i optužila ga da će "ih sve zgaziti".
Sarajevski "Dnevni avaz" objavio je tekst u kojem su priznali da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, preko saglasnosti za podršku Telekoma Srbija, praktično omogućio da građani Bosne i Hercegovine gledaju utakmicu svoje reprezentacije protiv Kanade na Svetskom prvenstvu.
U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" otkrili smo vam kakav je to javni blam doživeo revolucionar u pokušaju Savo Manojlović, gde voli da sedi advokat blokader Božo Prelević, čime se u slobodno vreme bavi glumac blokader Tika Stanić, na koji način se opušta penzionisani policijski general-pukovnik Goran Radosavljević Guri…
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Ministar prosvete Dejan Vuk Stanković najavio je nove obrazovne profile u oblastima šumarstva, mašinstva, elektrotehnike i vinarstva, a stručnjaci ocenjuju da će oni u potpunosti odgovoriti na potrebe tržišta rada i privrede, uz veliko interesovanje budućih đaka.
Kada se dvoje ljudi spoji u emotivnu vezu, društvo obično očekuje stvaranje zajedničkog života, porodice ili utočišta. Međutim, kriminologija poznaje i onu drugu, najmračniju stranu ljudske psihe – fenomen poznat kao "folie à deux" ili ludilo u dvoje.
Državljanka Srbije M.G. (40) preminula je od povreda zadobijenih u saobraćajnoj nesreći koja se danas dogodila u mestu Kuside, iznad Slanog jezera kod Nikšića. Od M. su se oprostili brojni poznanici i prijatelji, a emotivnu poruku povodom njene prerane smrti objavila je i stranica Loznica Grad na svom Fejsbuk profilu.
Sudija za prethodni postupak Višeg suda u Beogradu je danas doneo rešenje kojim je prema okrivljenom Veselinu Miliću produžio pritvor, koji mu po tom rešenju može trajati najduže 30 dana.
Švedski Odbor za odbranu upozorio je u novom izveštaju da bi vojni sukob Rusije i NATO-a mogao da počne „relativno uskoro“, ukoliko Moskva proceni da su politički uslovi za takav potez povoljni.
Ukrajina će od zapadnih saveznika zatražiti još 20 milijardi dolara za oružje, uz upozorenje da se „prozor mogućnosti“ za preokret u ratu ubrzano zatvara, piše Politiko.
Ruski predsednik Vladimir Putin veoma dobro poznaje nemačko društvo i ponekad ga razume bolje nego što ga razumeju sami Nemci, ocenio je bivši šef nemačke diplomatije Zigmar Gabrijel u razgovoru za Bild.
Benzinska kriza u Rusiji širi se na sve više regiona, a građani na pojedinim mestima satima čekaju gorivo, dok pumpe uvode limite ili ostaju potpuno prazne.
Potpisivanjem ugovora vrednog 20 miliona dinara, Ministarstvo kulture je kroz ovogodišnji konkurs "Gradovi u fokusu 2026" omogućilo Apatinu izgradnju kompletnih instalacija i završne građevinsko-arhitektonske radove na Kući "Turski", odnosno budućem apatinskom muzeju.
Glumica Ivana Dudić ozbiljno je zabrinula sve svoje pratioce na društvenim mrežama kada je objavila fotografiju na kojoj se jasno vide jezive modrice i ogrebotine po celom licu.
Čuveni britanski slikar Dejvid Hokni, jedan od najuticajnijih i najvažnijih umetnika 20. i 21. veka, preminuo je u 88. godini, zvanično je saopštila njegova predstavnica za javnost.
Bivša rijaliti učesnica Kristina Spalević definitivno je stavila tačku na odnos sa Kristijanom Golubović, te je istakla da udvarači mogu da se spreme da joj priđu.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.