• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

14.04.2026

22:00

Hrana koju svaki dan jedemo može da izazove rak pluća: Momentalno izbacite ove namirnice iz ishrane

Shuterstock

Zdravlje

Hrana koju svaki dan jedemo može da izazove rak pluća: Momentalno izbacite ove namirnice iz ishrane

Nova velika studija pokazuje da konzumiranje ultra-prerađene hrane, poput gaziranih pića, sladoleda i instant rezanaca, može da poveća rizik od raka pluća za čak 41 odsto.

Istraživači su analizirali ishranu i zdravlje više od 100.000 odraslih Amerikanaca tokom 12 godina, i utvrdili da je 1.706 njih dobilo rak pluća. Posebno su u opasnosti bili oni koji su najviše konzumirali ove namirnice.

Najčešći proizvodi koje su ljudi jeli uključuju bezalkoholna pića, suhomesnate proizvode, prženu hranu, kolače, peciva, slane grickalice, instant supe i rezance, margarin, slatkiše, hamburgere, kobasice i picu. Oni koji su jeli najviše ovakve hrane imali su 41 odsto veću verovatnoću da obole od raka pluća u odnosu na one koji su jeli najmanje.

Foto: Shuterstock

 

Iako istraživači ističu da ne mogu sa sigurnošću tvrditi da prerađena hrana direktno izaziva rak pluća, naglašavaju da bi ljudi trebalo da smanje unos ovih proizvoda zbog mogućih zdravstvenih rizika.

Profesor Sam Hare, radiolog izjavio je da je važno sprovesti dodatna istraživanja, naročito jer se četvrtina slučajeva raka pluća javlja kod osoba koje nikada nisu pušile. On je napomenuo i da studija nije precizno uzela u obzir koliko ljudi puše, što može uticati na rezultate, kao i da se prehrambene navike ljudi vremenom menjaju, piše The Sun

Takođe se navodi da su potrebna dodatna istraživanja u različitim populacijama kako bi se utvrdile prave veze između ishrane i raka pluća.

Foto: Shutterstock

 

Istraživanje je povezano i sa drugom studijom iz Velike Britanije koja je analizirala pušenje među tinejdžerima u poslednjih 50 godina. Pokazalo se da je pušenje među mladima značajno opalo, ali da je porasla upotreba elektronskih cigareta. Mladi koji koriste elektronske cigarete imaju mnogo veću verovatnoću da počnu da puše klasične cigarete, što zabrinjava stručnjake.

Međutim, neki akademici su kritikovali zaključke istraživanja o e-cigaretama, navodeći da nisu dovoljno utemeljeni.

BONUS VIDEO 

 

 


Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

26 godina ćutanja, a onda horor u "ukletoj kući u Čačku": Sin ubio roditelje pa sebe, komšije otkrile jezive detalje
Hronika

26 godina ćutanja, a onda horor u "ukletoj kući u Čačku": Sin ubio roditelje pa sebe, komšije otkrile jezive detalje

Od stravičnog dvostrukog ubistva i samoubistva u Čačku prošlo je osam meseci, a ovaj slučaj i dalje budi jezu i otvara pitanje misterije kuće u kojoj se sve dogodilo. Tog 6. decembra 2025. godine pronađena su tri tela, a ubrzo se ispostavilo da je sin ubio oca i majku tako što im je prerezao vrat nožem, a potom sebe ubo u grudi i isekao vene, što je dovelo do toga da iskrvari nasmrt.

15.08.2026

23:45

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Džet set