• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

05.09.2023

14:42

Znate li šta se dešava sa vašim telom ako svaki dan pijete kafu? Odgovor će vas iznenaditi

Shuterstock

Zdravlje

Znate li šta se dešava sa vašim telom ako svaki dan pijete kafu? Odgovor će vas iznenaditi

Kafa je izvor antioksidanasa, a ako je stalno pijete, to će se povoljno odraziti na vaše zdravlje.

Sa svojim gorko-slatkim ukusom, kafa je mnogima jutarnja rutina, nezaobilazan početak dana. Mnogima je šolja kafe u toku dana neophodni stimulans koji podiže nivo energije i koncentracije.

Ali, kafa je mnogo više od jutarnjeg napitka koje morate popiti. Ona je prirodni izvor fosfora i magnezijuma. Prepuna je antioksidanasa, i ako je redovno pijete, donosi mnoge koristi za zdravlje. Zapravo, kafa je najveći izvor antioksidanasa u ishrani mnogih ljudi, prenosi Yahoo.

Foto: Shuterstock

 

 

Kafa ima neverovatne koristi za zdravlje. Ovo su samo neke:

Povećanje energije

Zrna kafe sadrže kofein, prirodni stimulans koji vam može pomoći da se osećate energičnije.

Kafa stimuliše centralni nervni sistem,  i pomaže ljudima da imaju malo više elana.

Foto: Shuterstock

 

 

Poboljšanje probave

Ispijanje šoljice kafe (ili bilo kog napitka sa kofeinom) može vam dati podsticaj energije. Ali vam takođe može doneti osećaj kao da treba da odete u kupatilo, i to prilično brzo. Dokazano je da konzumacija kafe stimuliše pokretljivost debelog creva u gastrointestinalnom traktu.

Neki podaci pokazuju da ispijanje kafe stimuliše potrebu za pražnjenjem creva kod oko jedne trećine populacije.

Poboljšano raspoloženje

 Mnogi ljubitelji kafe će se složiti da je dobra šoljica kafe neophodna za sreću. Postoje stvarni podaci koji to potkrepljuju. Jedno istraživanje iz 2019. pokazalo je da su ljudi doživeli poboljšanje raspoloženja 30 minuta nakon konzumiranja kofeina.

Redovno ispijanje kafe uvek rezultira većim i značajnijim poboljšanjem raspoloženja, dokazano je u istraživanju.

Foto: Shuterstock

 

 

Smanjen rizik od Alchajmerove bolesti

 Kafa ne obezbeđuje samo dnevnu dozu kofeina. Ona takođe sadrži niz bioaktivnih polifenolnih jedinjenja koja mogu da podrže određene aspekte našeg zdravlja, uključujući zdravlje našeg mozga.

Rezultati istraživanja koji su objavljeni 2021. godine u Međunarodnom časopisu za molekularne nauke sugerišu da konzumacija kafe može biti povezana sa smanjenim rizikom od razvoja nekih neurodegenerativnih stanja kao što su Alchajmerova bolest, Parkinsonova bolest i demencija.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!
Live TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!

U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" otkrili smo vam kakav je to javni blam doživeo revolucionar u pokušaju Savo Manojlović, gde voli da sedi advokat blokader Božo Prelević, čime se u slobodno vreme bavi glumac blokader Tika Stanić, na koji način se opušta penzionisani policijski general-pukovnik Goran Radosavljević Guri…

12.06.2026

10:39

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro Dejvid Hokni
Showbiz

Umro Dejvid Hokni

Čuveni britanski slikar Dejvid Hokni, jedan od najuticajnijih i najvažnijih umetnika 20. i 21. veka, preminuo je u 88. godini, zvanično je saopštila njegova predstavnica za javnost.

12.06.2026

12:14

Džet set