Bogate vlaknima, vitaminima i antioksidantima, ove namirnice smatraju se prirodnom apotekom...
Tokom zimskih meseci treba ojačiti imunitet kao preventivu od virusa i infekcija. Nije neuobičajeno da lekari često preporučuju raznovrstan jelovnik s voćem i povrćem, pre nego lekove i suplemente. Podsetite se šta bi trebalo da jedete malo više.
Limun
U samo jednom limunu nalazi se više od 100 odsto količine vitamina C koju treba uneti tokom dana. To znači da ovo voće povećava nivo dobrog holesterola i jača kosti. Citrusni flavonoidi u limunu sprečavaju rast kancerogenih ćelija i imaju antiinflamatorna svojstva.
Spanać
Sadrži lutein i zeasksantin, antioksidante koji čuvaju vid i jačaju imuni sistem. Nedavno sprovedena istraživanja pokazala su da je među namirnicama koje pomažu u borbi protiv raka spanać jedna od najefektnijih.
Foto: Shutterstock
Pasta sa brokolijem
Brokoli
Jedna stabljika brokolija sadrži više od 100 odsto potrebne dnevne količina vitamina K, više od 200 odsto preporučene dnevne doze vitamina C. Ova dva vitamina su izuzetno važna za kosti, a brokoli je inače i dobra prevencija za mnoge vrste raka.
Crna čokolada
Samo 12 grama crne čokolade dnevno reguliše krvni pritisak. Kakao, sastojak crne čokolade, bogat je flavonoidima i antioksidantima, koji snižavaju nivo lošeg, a povećavaju nivo dobrog holesterola.
Foto: Shutterstock
Svima omiljeno povrće
Krompir
Jedan crveni krompir prosečne veličine sadrži 66 mikrograma folata za izgradnju ćelija - ova količina nalazi se u jednoj šolji spanaća ili brokolija. Takođe, u crvenom krompiru "krije" se osam puta više vitamina A od potrebne dnevne količine. Ovaj vitamin inače poboljšava imunitet i smanjuje rizik od raka.
Losos
Bogat je omega-3 masnim kiselinama, koje smanjuju rizik od depresije, srčanih bolesti, kancera. Losos takođe sadrži nijacin, koji je dobar za pamćenje i štiti od Alchajmera.
Avokado
U avokadu se nalazi dosta zdravih masti, koje snižavaju nivo lošeg holesterola za oko 22 odsto. Jedan avokado sadrži više od polovine dnevne doze hranljivih vlakana, i više od 40 odsto folata koji su telu potrebni tokom dana. Samim tim, ovo voće smanjuje rizik od srčanih bolesti.
Foto: Shutterstock
Beli luk pomaže u borbi protiv virusa
Beli luk
Možda nije jedna od najmirišljavijih namirnica, ali je svakako jedna od najzdravijih. Beli luk pomaže u borbi protiv virusa, sprečava širenje bakterija, uključujući i ešerihiju koli. Alicin, koji se nalazi u ovom luku, ima antiinflamatorna svojstva, snižava nivo holesterola i krvnog pritiska.
Mahunarke četiri puta nedeljno
Ako bar četiri puta nedeljno iskombinujete jelovnik s mahunarkama, učinili ste dobru stvar za srce. Pasulj, grašak i sočivo su namirnice koje smanjuju rizik od srčanih bolesti za 25 odsto, pokazala su istraživanja. Ove namirnice umanjuju i rizik od raka dojke.
O velikom podvigu lekara, gde su lekari oklonili tumor od 25 kila, a o tome je govorio prof. dr Aleksandar Stefanović, direktor Klinike za ginekologiju i akušerstvo Univerzitetskog kliničkog centra Srbije u Višegradskoj.
Hladno, oblačno, kiša, sneg, magla, uglavnom su vremenske prilike prethodnih dana u Srbiji, a prema prognozi Republičkog hidrometeorološkog zavoda (RHMZ) danas se očekuje da dnevna maksimalna temperature skoči i do 15 stepeni Celzijusa.
San je neophodan ljudskom organizmu, a lekari često ističu da je čoveku dnevno potrebno oko osam sati sna. Međutim, ako vam treba dugo da zaspite, to može smanjiti vreme spavanja i uticati na vaše zdravlje.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Nenad Rašković, kojeg je danas brutalno pretukla Kosovska policija, izjavio je za Kosovo onlajn da su ga trojica izvukla iz njegove porodične kuće nakon čega su ga vezali za drvo i tukli ga tražeći da im da pušku koju, kako je rekao, nema.
Premijer Crne Gore Milojko Spajić, koji je došao na to mesto glasovima Srba, a svakodnevno sprovodi antisrpsku politiku, po ko zna koji put u poslednje vreme napao je Srbiju.
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić poručila je da je jedini princip koji dosledno primenjuje crnogorski premijer Milojko Spajić - princip slepe poslušnosti.
Direktor kancelarije za Kosovo i Metohiju (KiM) Petar Petković hitno se oglasio povodom brutalnog prebijanja Srbina Nenada Raškovića iz sela Dren u Zubinom Potoku.
Republički hidrometeorološki zavod Srbije najavio je da će u toku večeri i noći u većem delu zemlje biti pretežno vedro, a samo na severu Vojvodine, uz lokalni razvoj oblačnosti, moguća je retka pojava kratkotrajne kiše ili pljuska.
Sutra, 12. avgusta, na nebu iznad Srbije dolazi do šok prizora koji se neće ponoviti decenijama, jer će doći do delimično pomračenja Sunca koje će biti vidljivo golim okom uz pravu zaštitu.
U ovom trenutku se preko Panonske nizije premešta oslabljeni hladni front, koji će u narednim danima doneti pad temperature, dok će padavine biti lokalnog karaktera.
Likvidacije izvršene snajperskim naoružanjem u Srbiji i regionu predstavljaju potpis profesionalaca i najčešće su povezane sa obračunima visokopozicioniranih članova organizovanih kriminalnih klanova.
Porodična kuća mladića koji se nalazi na izdržavanju zatvorske kazne, u jednom selu kod Obrenovca, našla se na meti nepoznatih napadača koji su oko 2 sata iza ponoći na objekat bacili topovski udar.
Uprava policije, u saradnji sa Državnim tužilaštvom, proverava više od 50 stranih državljana, među kojima su dominantno državljani Ukrajine, kao i Moldavije i Slovačke, a koji su juče zatečeni u jednoj većoj kući u podgoričkom naselju Mareza, gde je pronađena i veća količina sofisticirane digitalne opreme, uređaja i novca.
Policija u Herceg Novom uhapsila je A. V. (20), državljanina Srbije iz Novog Sada, zbog sumnje da je počinio krivično delo nasilničko ponašanje nad maloletnikom.
Rijaliti par Anđela Đuričić i Nenad Marinković Gastoz trenutno uživaju na Maldivima odakle dele romantične snimke sa pratiocima, a poslednja objava vožnje bicikla sve je raznežila.
Atina Tošić, ćerka Jelene Karleuše i Duška Tošića, ponovo je privukla ogromnu pažnju na društvenim mrežama, a njena najnovija objava iz teretane izazvala je lavinu komentara.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.