Najnovije istraživanje pokazalo je da 4 vrste voća smanjuju rizik od raka debelog creva.
Pravilna isjrana utiče na smanjenje rizika od raka debelog creva. Prema nedavno objavljenom istraživanju, određene namirnice mogu igrati značajnu ulogu u prevenciji ove vrste raka.
Gastroenterolog dr. Jozef Salab detaljno je analizirao ovo istraživanje i istakao kako prehrambene navike mogu biti jedan od ključnih faktora u smanjenju rizika.
Foto: Shuterstock
- Rak debelog creva je u porastu, posebno među mlađim odraslim osobama - napominje Salab
- Iako postoji mnogo uzroka, ishrana je jedan od faktora na koje možemo direktno uticati - dodao je on.
Zanima vas koja hrana može zaštititi zdravlje vašeg debelog creva? Evo koje četiri voćke, prema istraživanjima, mogu igrati važnu ulogu u prevenciji raka.
Citrusno voće
Malo šta može osvežiti obrok poput sočnog citrus, a dobra vest je da ovo voće može imati značajne zdravstvene koristi.
- Citrusi su puni antioksidanasa i vitamina C, koji su korisni za crevne bakterije - objašnjava dr. Salab.. Ovo uključuje narandže, grejp, limun i limetu.
Foto: freepik
Kivi
Doktor Salab često ističe zdravstvene benefite kivija, a sada se pokazalo da ovo voće može imati i zaštitni efekat na debelo crevo.
- Kivi je bogat vlaknima, koja su ključna za zdravlje creva - kaže on.
- Osim toga, može pomoći u podsticanju redovnog pražnjenja creva.
Foto: pexels.com
Jabuke
- Jabuke imaju snažan zaštitni efekat na debelo crevo.One su prebiotik i jedno od najzdravijih voća jer pozitivno deluju na mnoge organe, uključujući jetru - ističe Salab.
Studije su pokazale da su osobe koje svakodnevno jedu jabuke manje sklone razvoju kolorektalnog raka.
Foto: Freepik.com
Lubenica
Sočna i osvežavajuća, lubenica nije samo idealna letnja poslastic - može biti i moćan saveznik u zaštiti zdravlja creva.
- Lubenica je imala jedan od najsnažnijih efekata na smanjenje rizika od raka debelog creva u ovoj meta-analizi - kaže Salab.
Razlog tome najverovatnije leži u visokom sadržaju likopena, moćnog antioksidansa koji lubenici daje njenu prepoznatljivu crvenu boju. Savet je da lubenicu jedete sa sokom od limete, za dodatni zaštitni efekat.
Foto: Shuterstock
Zdrava ishrana može igrati ključnu ulogu u smanjenju rizika od raka debelog creva. Dodavanjem citrusa, kivija, jabuka i lubenice u svakodnevni jelovnik možete poboljšati zdravlje svojih creva i smanjiti rizik od bolesti, prenosi Best Life.
Među svim vrstama soli, Himalajska so se izdvaja kao najbolja. Njena kristalna struktura je savršena, što omogućava telu da lako apsorbuje minerale i elemente u tragovima koji se nalaze u njoj.
Ako imate problem sa visokim šećerom u krvi, određene namirnice mogu vam pomoći da ga brzo snizite. Lekari posebno preporučuju zeleno povrće, jogurt, jaja, ali i voćnu vodu sa limunom ili krastavcem.
Danas je počeo Vaskršnji post koji traje 40 dana i smatra se najstrožim, jer se na vernici čiste na duhovni i telesni način, a kako ne bi narušili zdravlje, potrebno je da ishrana bude raznovrsna i zdrava.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Među svim vrstama soli, Himalajska so se izdvaja kao najbolja. Njena kristalna struktura je savršena, što omogućava telu da lako apsorbuje minerale i elemente u tragovima koji se nalaze u njoj.
Pojavio se još jedan šokantan snimak incidenta sa blokaderskog skupa u Valjevu, na kojem se jasno vidi kako blokaderka Dijana Hrka drži motku u ruci, preti, udara, a zatim juri aktivistkinju Srpske napredne stranke (SNS) Nedu Perić.
Vlada Srbije razrešila je profesore Nebojšu Bojovića sa mesta predsednika, a Vladana Đokića sa mesta člana Upravnog odbora Instituta za arhitekturu i urbanizam Srbije.
Pre nekoliko godina iz Hrvatske su stizale poruke podsmeha na račun Vojske Srbije, a danas se iz Zagreba mogu čuti sve zabrinutiji tonovi zbog ubrzanog jačanja srpskih odbrambenih kapaciteta.
Predsednica Skupštine Ana Brnabić poručila je jasno daje Univerzitet u Beogradu prebrodio svašta, ali političara na poziciji rektora Vladana Đokića, ne uspeva da prebrodi!
U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" pokazali smo vam kakvu to kampanju vodi političar u pokušaju Miki Aleksić, šta ovih dana radi profesor blokader Milo Lompar, koje propise krši samozvani ekolog Aleksandar Jovanović Čuta, čime se bavi potrčko Dragana Đilasa, Borko Stefanović…
Ministarstvo unutrašnjih poslova upozorava građane na internet prevare, a žrtva može biti svako ko koristi telefon, računar, društvene mreže ili elektronsko bankarstvo.
Procenjuje se da će za 28 nedelja primene Zakona o legalizaciji biti upisano 320.000 objekata u Republičkom geodetskom zavodu, koliko je bilo upisano u poslednjih 28 godina, rekao je direktor Agencije za prostorno planiranje i urbanizam Srbije Đorđe Milić.
U saobraćajnoj nezgodi koja se danas dogodila u Bugarskoj, na auto-putu u smeru ka Sofiji kod isključenja za Panagjurište, učestvovao je dvospratni autobus koji je prevozio čak 84 putnika, državljana Srbije. Iz Ambasade Republike Srbije u Sofiji zvanično je saopšteno da u ovoj dramatičnoj nesreći nema povređenih.
Sva ubistva i teška ubistva, uključujući pokušaje i pripremne radnje, koja su izvršena od početka 2026. godine do danas na teritoriji Beograda, uspešno su rasvetljena i rešena, potvrdio je glavni javni tužilac Višeg javnog tužilaštva u Beogradu Nenad Stefanović.
Fudbaleri Partizana u prvom meču plej-ofa za Ligu Konferencija gostuju Hetafeu, ali je već sada jasno da će Špance u Humskoj sačekati paklena atmosfera.
Premijer Mađarske Peter Mađar izjavio je danas da su radovi na izgradnji privremene podvodne brane na Dunavu koja bi trebalo da obezbedi nesmetan rad nuklearne elektrane Pakš "trka sa vremenom".
Ukrajinski predsednik se muči da pronađe nekoga sa dovoljnim uticajem da predstavlja Kijev pred Trampovom administracijom, a potencijalni kandidati se pokazuju nevoljnim da preuzmu iscrpljujući zadatak u kritičnom trenutku rata, prema rečima dva bivša visoka ukrajinska zvaničnika i četiri poslanika, piše briselski Politiko.
Marokanske snage bezbednosti sprečile su danas pokušaj više stotina migranata, uglavnom podsaharskih Afrikanaca, da ilegalno pređu granicu i uđu u španski grad, eksklavu Seutu.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.