• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: B. S. - A. C.

24.04.2019

21:00

SRBIJA SE SVIM SILAMA BORI DA DOBIJE NAJVAŽNIJU INVESTICIJU U REGIONU 'Folksvagen' u Inđiji, metro u Beogradu?

Društvo

SRBIJA SE SVIM SILAMA BORI DA DOBIJE NAJVAŽNIJU INVESTICIJU U REGIONU 'Folksvagen' u Inđiji, metro u Beogradu?

Podeli vest

Vlada Srbije ponudila nemačkom gigantu parcelu u Inđiji pored autoputa, kao i gradnju linije metroa od Novog Beograda do same fabrike. To bi "Folksvagenu" omogućilo da zapošljava i radnike iz glavnog grada

Vlada Srbije ponudila je "Folksvagenu" lokaciju za izgradnju fabrike u okolini Inđije, pored samog autoputa! Plan koji je, prema našim saznanjima, već poslat u centralu nemačkog giganta u Volfsburgu, podrazumevao bi i izgradnju prve linije prestoničkog metroa od Novog Beograda do same fabrike u Inđiji. Na taj način, "Folksvagen" bi već u prvoj fazi mogao da zapošljava i radnike iz glavnog grada.

Foto: Informer DN

U drugoj fazi, fabrika u Inđiji bi brzom železnicom bila povezana i sa Novim Sadom, pa bi Nemci mogli da angažuju i radnu snagu iz ovog grada, ali i iz drugih mesta u Vojvodini.

Važan adut

Da sve bude blizu

Nemcima je važno da zaposleni, ali i svi materijali potrebni za fabriku, lako stižu do odredišta. Inđija je u tom smislu idealna lokacija
Ljubomir Madžar, ekonomista

Prema rečima Informerovog izvora iz Vlade Srbije, ponuda koja je poslata "Folksvagenu" mogla bi da našoj zemlji donese prednost u odnosu na Bugarsku i Tursku za dobijanje najvažnije investicije u regionu.

- Borba za "Folksvagen" je žestoka, Bugari i Turci čine sve da dovedu nemačkog giganta, a Srbija bi zahvaljujući najnovijoj ponudi mogla da bude za korak ispred njih. Lokacija u neposrednoj blizini Inđije deluje kao idealno mesto za izgradnju fabrike, jer se nalazi na pola puta između Beograda i Novog Sada, a istovremeno je povezana sa autoputem i važnim železničkim tokovima. Nemcima je predstavljen plan po kojem bi prva linija prestoničkog metroa povezivala fabriku u Inđiji sa Novim Beogradom, čime bi se "Folksvagenu" omogućilo da angažuje radnike iz glavnog grada. Početna stanica najverovatnije bi bila kod starog buvljaka na Novom Beogradu, gde postoji prostor za veliki parking, tako da bi radnici iz svih delova prestonice relativno brzo i lako stizali do fabrike u Inđiji - kaže naš sagovornik iz Vlade.

Foto: Informer DN

Kako saznajemo, u drugoj fazi, "Folskvagenova" fabrika u srcu Srema bila bi povezana i sa Novim Sadom.

Hoće da proizvode SUV vozila

Kako je ranije najavljivano, "Folksvagen" bi, ukoliko otvori fabriku u Srbiji, kod nas proizvodio džipove i baterije za elektromobile. Namera Nemaca je da u našoj zemlji proizvode pre svega SUV vozila, "Folksvagenov" "tiguan" i "t-rok", "Škodin" "karok" i "kodijak" i "Seatovu" "ateku". Takođe, u planu im je i otvaranje pogona za proizvodnju baterija za elektromobile u Srbiji, za šta im je naša zemlja idealno mesto jer poseduje deset odsto svetskih zaliha litijuma, metala od kojeg se ove baterije prave.

- Brza pruga Beograd - Budimpešta, koja bi trebalo da bude gotova do 2023. godine, prolazi kroz Staru Pazovu i Inđiju, neposredno pored lokacije gde je Nemcima ponuđena gradnja fabrike. Na taj način, radnici iz Novog Sada bi do "Folksvagenovog" pogona stizali brzim vozovima za manje od pola sata. Na taj način, čelnici giganta uspeli bi da zaposle svih 5.000 radnika, koliko su planirali za ovu fabriku, i upravo to je glavna prednost ovog plana. Srbiji bio on trebalo da donese prednost u trci za ovu investiciju u odnosu na Bugarsku i Tursku - dodaje naš izvor.

Stručnjaci ističu da nova ponuda nemačkom gigantu predstavlja veoma bitan adut Srbije u trci za dovođenje "Folksvagena". Ekonomista Ljubomir Madžar kaže da će nam lokacija kod Inđije doneti prednost u odnosu na Bugare i Turke.

"FOLKSVAGENU" LOKACIJA U INĐIJI?! Nemcima ponuđena i DIREKTNA LINIJA NOVOG METROA OD BEOGRADA!

 

- Očekivano je da je država ponudila Nemcima ovu lokaciju. Velikim fabrikama je uvek bilo važno da zaposleni, ali i svi delovi i materijali koji se koriste u toj fabrici, lako stižu do odredišta. I u ovom slučaju "Folksvagenu" je potrebna dobra infrastruktura. Povezanost sa regionalnim saobraćajnicama je svakako nešto na čemu će Nemci insistirati, pa je pametno što im se nudi baš Inđija - smatra Madžar.

Foto: Informer DN

Gak: Inđija je interesantna lokacija

Predsednik opštine Inđija Vladimir Gak, komentarišući najave da bi "Folksvagen" mogao da dođe u Inđiju, kaže da podržava svaki napor da se ovakav investitor dovede u zemlju.
- Dolazak takvog giganta bi mnogo značio za Srbiju i samim tim to je i moja želja. Inđija je sigurno u tom smislu interesantna kao lokacija - kratak je bio Gak.

Nemcima će se svideti

Ekonomista Mlađen Kovačević smatra da je Inđija lokacija koja će sasvim sigurno odgovarati

"FOLKSVAGEN" U SRBIJI

300.000 automobila godišnje će proizvoditi
5.000 radnih mesta će otvoriti
650 zaposlenih će biti inženjeri
2020. godine počinje izgradnja fabrike
2023. proizvodnja prvog automobila
1,4 milijarde evra je vrednost investicije
4,5 milijardi evra će biti povećan izvoz Srbije

Nemcima.

- Tačno je da je Inđija odlična opština za investitore, kao i da su autoputevi blizu. Ne sumnjam i da će se Nemcima svideti ova lokacija. Dobro je da smo još u trci za tu investiciju i dobro je da ovako jedna velika fabrika dođe kod nas, jer će to našoj zemlji doneti još investitora. Svi će razmišljati: "Ako je jedan 'Folksvagen' procenio da je tamo dobro i ulaže toliki novac, zašto ne bismo i mi" - kaže Kovačević.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
ljuba

pre 5 godina

A da prokopaju tunel do Valjeva, pa da i ja dodjem u taj VW?

slađa

pre 5 godina

Odličan plan za dovođenje Folksvagena u Srbiju. Inđija sa pratećom infrastrukturom bi bila pun pogodak. Uz sve kineske investicije, koje su realizovane ili ugovorene, budućnost naših građana bi bila sasvim drugačija. Naročito su bitne tehnološke inovacije koje se mogu primeniti ne samo u industriji, farmaciji, građevinarstvu već i u poljoprivredi.

Smrad

pre 5 godina

Prvo da se vrate svi oni koji nešta znaju iz Nemačke i Austrije, pa će onda da možda i bude radne snage za fabriku

Mlk

pre 5 godina

Tako je, u bg i vojvodinu saljete sve jake kompanije sa odlicnim platama za radnike, a na jugu srbije samo one koje placaju minimalac za 10 sati aktivnog rada u kojima gospoda sa severa nece da rade . Vama je samo jug srbije potreban kao topovsko meso da vas brani u ratu i nista vise.

Saradžogla

pre 5 godina

Ako za boga znate NEMO' NEMCIMA DA OBEĆAVATE DOLAZAK I ODLAZAK NA POSAO U FABRIKU SRPSKOM ŽELEZNICOM? Evo,kumim vas i ako treba da kleknem!Mašinovođama nikada im nije bilo tako loše!Razgovarao sam sa ,po mome mišljenju ,NAJBOLJIM mašinovođom Srbije ,,SJ,, kome se život na lokomotivi smučio!Mašinovođa žena Ljiljana Zarić živi kao podstanar a ide ka penziji!Sprdaju se sa njom kada traži stan od države? SRBIJA NEMA SPOSOBNE MAŠINOVOĐE ZA ,,BRZE PRUGE,,!PS.Onomad je pri završetku službe od umora mašinovođa ,,ULETEO,, nedozvoljenom brzinom na parkirane lokomotive.KO ODE KOD PSIHIJATRA DOŽIVI UŽASNO MALTRETIRANJE I SUSPENDACIJU?Može nazad na lokom otivu ali,bato,to košta?

Penzionerj

pre 5 godina

Srbija to i zasluzuje ali da Kragujevac nije u igri kao decenijama poznat grad po proizvodnji automovila velika sramota, prvrnstveno gradonacelnika pa i predsednika Srbije, Vucica. Ni Tito nije zaobilazio ovaj grad vec ga razvijao. Imao je na desetine fabrika, sve su unistili lopovi. Predsednik Vucic nenormalno razvija A. P. Vojvodinu. Kada ih osnazi i oni ce odneti nase pare koje smo ulagali kao u Crnsu Goru, Makedoniju i KiM. A hrvati i Slovenci imali pametno rukovovodstvo. Centralna Srbija mora za nijansu biti razijenija, tada ce bar ostati celovitija. Valjalo bi razmisliti ali kako kada ni jedan nije ministar iz velikog grada kao sto je Kragujevac.

Izbori 2024

Nastavljeni razgovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima!
Izbori 2024

Nastavljeni razgovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima!

U Skupštini Srbije nešto posle 13.00 časova počeo je sastanak predsednice Skupštine Srbije Ane Brnabić sa predstavnicima poslaničkih grupa, političkih stranaka nacionalnih manjina i udruženja, radi konsultacija oko obrazovanja radnih grupa za unapređenje izbornog procesa i uvid, kontrolu i reviziju Jedinstvenog biračkog spiska.

26.04.2024

14:13

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija

Kragujevački opštinari dali krv!
Humanitarna akcija

Kragujevački opštinari dali krv!

Zaposleni u Gradskoj upravi Kragujevac danas su, u organizaciji Samostalnog sindikata GU organizovali prvu od dve godišnje akcije dobrovoljnog davalaštva krvi za potrebe Banke krvi Univerzitetskog kliničkog centra u ovom gradu.

26.04.2024

12:17