• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer.rs/Blic

17.04.2020

10:31

MORA LI GAZDA DA VAM ISPLATI DODATAK OD 30.000 DINARA NA PLATU? Evo šta možete da očekujete

Društvo

MORA LI GAZDA DA VAM ISPLATI DODATAK OD 30.000 DINARA NA PLATU? Evo šta možete da očekujete

Podeli vest

Mnogi zaposleni, ali i poslodavci, pitali su se ovih dana da li tri minimalne zarade, koje će država isplatiti privrednicima kroz paket ekonomskih mera podrške, važi i za ona preduzeća koja su nastavila da posluju ili makar da redovno isplaćuju plate svojim radnicima.

Oni čije firme su stale već sa prvim danima vanrednog stanja nestrpljivo očekuju prve uplate iz državne kase, koje su najavljene za prvu polovinu maja. Istovremeno, zaposleni u firmama koje imaju određene rezerve razmišljaju da li planirani državni paket znači da će uz redovnu zaradu - ili makar delimično umanjene prihode - moći da računaju na još oko 30.000 dinara u kućnom budžetu.

Naime, država je predvidela da sredstva sa namenskog računa, koji će firme otvoriti upravo za ovu priliku, poslodavci moraju da proslede u celosti na račun radnika i ne mogu da prebace ta sredstva na redovan račun. Cilj je bio da radnik dobije bar minimalnu platu i da ne ostane bez posla, odnosno da se poslodavcu olakša obezbeđivanje sredstava za isplatu zarada zaposlenima.

"Koliki će biti iznos plate van te minimalne zarade ostavljeno je vlasnicima, odnosno menadžerima, da odluče. Tako je moguće da se zaposlenima isplate zarade i u višem iznosu od onog koji je ugovoren. Dakle kao dodatak, " kažu u Ministarstvu finansija.

Foto: Insajder/Zoran Sinko

Dakle, zaposleni u firmama koje su nastavile da isplaćuju plate trebalo bi da se informišu kod svojih poslodavaca, najpre da li će njihovo preduzeće uopšte prihvatiti ponuđene mere podrške, a zatim i kakav je plan što se tiče isplate zarada.

Jasno je da se ova sredstva mogu koristiti samo za isplate zarada, ali ukoliko poslodavac ne želi da koristi ovakve olakšice on nema obavezu da prihvati primenu mera. Takođe, ako poslodavac ne iskoristi primljena direktna davanja za isplatu zarade zaposlenima, nakon završetka primene mera, a u skladu sa donetom Uredbom, neiskorišćeni iznos sredstava biće vraćen u budžet.

U principu, jedini razlog zbog kog poslodavci ne bi iskoristili ponuđenu direktnu pomoć države za isplatu zarada, odnosno naknada zarada zaposlenima, jeste to što se i na ova sredstva obračunavaju porezi i doprinosi.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Dana

pre 4 godine

A šta je sa ženama koje su na porodiljskom tj. nega deteta, a koje primaju preko RFZO?

kristian22

pre 4 godine

Pa nema tu šta poslodavci da odluče! Običnim radnicima trebaju pare! Pa ne reskiraju zdravlje vlasnici firmi ili trgovinskih lanaca nego radnici!!! Nemože niko u moje ime ni u tuđje da odlučuje dal radnicima treba novac ili ne! Mi što radimo ko da nije vanredno stanje, baš da mi neko drugi odlučuje šta meni od države treba!? Ovo ima ako je tako samo u Srbiji!!! Ako je ovo tako trebamo se zapitati duboko u neke stvari! Ko da su nam plate svima 1000eura!

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija