• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: B. S.

21.12.2022

07:00

SVAKI TREĆI POLOVNJAK HAVARISAN! Evo šta je pokazalo istraživanje o stanju POLOVNIH AUTOMOBILA koji se voze u Srbiji

Društvo

SVAKI TREĆI POLOVNJAK HAVARISAN! Evo šta je pokazalo istraživanje o stanju POLOVNIH AUTOMOBILA koji se voze u Srbiji

Podeli vest

Čak 31,5 odsto proverenih vozila ima neku skrivenu štetu, a na svakom devetom je muljano sa kilometar-satom, pokazalo je evropsko istraživanje

Svaki treći polovni automobil u Srbiji je havarisan, a svaki deveti ima vraćenu kilometražu. Prosek vraćanja je 54.000 kilometara, pokazalo je evropsko istraživanje.

Platforma za izveštavanje o istoriji vozila "Karvetikal" sprovela je istraživanje kako bi utvrdila u kojim zemljama je kupovina polovnih automobila najrizičnija. Istraživanje, naime, pokazuje, da u čitavoj Evropi postoje problemi sa prevarama, bilo da se radi o vraćanju kilometraže ili skrivenim štetama. Kada je naša zemlja u pitanju, nalazimo se na 16. mestu od 23 zemlje u kojima je sprovedeno istraživanje o transparentnosti tržišta, a u sličnom rangu su Hrvatska, Poljska i Bugarska.

VEĆI RIZIK
Kada automobil pređe granicu, veći je rizik da su prevaranti smanjili znatan deo njegove kilometraže

Jeftini modeli

Oko 75 odsto vozila u Srbiji se uvozi, a kada automobil pređe granicu, veći je rizik da su prevaranti smanjili znatan deo njegove kilometraže. Čak 31,5 odsto polovnih vozila proverenih na "Karvetikalu" u Srbiji je oštećeno, što sugeriše da možda nisu bezbedna za vožnju i da imaju skrivene nedostatke.

Kako navode domaći stručnjaci za automobile, kada je reč o kupovini polovnog automobila, to je obično vrlo komplikovan proces. Dodaju da većina vozača traži najbolju moguću ponudu za što manje para, te da je "idealan automobil" onaj koji ima povoljnu cenu, a koji je u isto vreme što noviji i očuvaniji.

Miodrag Piroški, urednik auto-portala "Vrele gume", navodi za Informer da se tržište polovnih vozila u Srbiji u najvećem broju svodi na najjeftinije modele, koji u proseku koštaju od 3.000 do 5.000 evra, dok manji deo čine mladi polovnjaci.

PROFIT
Zarada preprodavaca je upravo u manipulaciji sa havarijama i kilometražom
Miodrag Piroški

Bez istorije

- Kupovina polovnog automobila, pogotovo starijeg, uvek je bila "mačka u džaku". Sa stanovišta struke, uvek prednost treba dati onim vozilima koja su kao nova kupljena kod ovlašćenih zastupnika i imaju jasnu istoriju korišćenja i održavanja, koja je po pravilu garant stanja vozila i kilometraže. Takva vozila su skuplja od onih bez "istorije" za oko 10 odsto, što je investicija koja se po pravilu isplati - ističe Piroški.

On dodaje da je najveći problem našeg tržišta polovnih automobila činjenica da godišnje registrujemo više od 100.000 vozila iz uvoza, od kojih je većina potpuno nepoznate istorije i sa lažnim elementima.

- Tačan podatak koliko je na tržištu polovnjaka sa "štelovanom" kilometražom i prikrivenim havarijama nije moguće sa sigurnošću utvrditi i, po mom mišljenju, daleko je iznad polovine svih prodatih polovnjaka, jer faktički zarada preprodavaca je upravo u toj manipulaciji - ističe Piroški.

Profesor Vujanić: Prodali mi auto, vratili kilometražu više nego duplo

Da je situacija u Srbiji oko vraćanja kilometraže katastrofalna, svedoči i profesor Milan Vujanić, stručnjak za bezbednost saobraćaja, koji za Informer prepričava svoje iskustvo sa kupovinom polovnog automobila.

- Ja sam imao baš loše iskustvo. Kupio sam "mercedes", za koji mi je prodavac rekao da je prešao 212.000 kilometara, što mi je odgovaralo. Ipak, odlučio sam da ga odvezem na servis, a kad smo ga priključili na kompjuter, video sam da je stvarna kilometraža više nego duplo veća i iznosi 494.000 kilometara - priča Vujanić.

Kako dodaje, nije svejedno da li je auto prešao 100.000 ili 500.000 kilometara, i ističe da je vozilo ubrzo počelo da mu se kvari i morao je da ga vozi na popravku svaki čas.

- To je prevara koja se toliko odomaćila da u većini slučajeva nikako ne možete da budete sigurni koliko je auto prešao. To je moguće utvrditi samo kod automobila čiji vlasnici ih održavaju u servisima proizvođača i koji poseduju servisnu knjigu u kojoj se vidi kad je servisiran, šta mu je rađeno, kolika je bila kilometraža pri kom servisu - objašnjava Vujanić.

U istočnoj Evropi najgore

Kupovina polovnih automobila u Letoniji, Litvaniji, Ukrajini ili Rumuniji rizičan je posao jer mnoga vozila imaju skrivena oštećenja, promenjenu kilometražu i još mnogo toga. "Najmutnije" tržište automobila je u Letoniji, gde 23,6 odsto svih vozila proverenih na "Karvetikalu" ima vraćenu kilometražu. Slična je situacija i u ostalim istočnoevropskim zemljama: Rumunija ima 19,6 odsto automobila sa ovom vrstom obmane, Ukrajina - 15,6 odsto, a Litvanija - 18,1 odsto. Mnoga vozila iz zapadne Evrope stižu oštećena, zatim se popravljaju i prodaju kao nova. Zbog toga je procenat oštećenih automobila u istočnoj Evropi veoma visok. U Litvaniji je oštećeno 59 odsto vozila, Letoniji - 57,5, Rumuniji - 57 i Ukrajini - 46,7 odsto.

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

TV

Kijev može biti krajnji Putinov cilj! Evo kakva bogatstva krije prestonica Ukrajine!
Live TV

Kijev može biti krajnji Putinov cilj! Evo kakva bogatstva krije prestonica Ukrajine!

Ruski skanderi uništili punkt stranih plaćenika u industrijskoj zoni grada Harkova. Likvidirano oko sto vojnika. EU objavila prvu isplatu milijardu i po evra ruskih rezervi za Ukrajinu. Moskva najavila da će odgovoriti na transfer novca. Peskov najavio da će odgovor biti u skladu sa ruskim interesima. Svedočimo li rasrbljavanju Balkana? Kamala Haris tražila od premijera Izraela da završi rat u Gazi. Na sve ove teme u emisiji "Rat uživo" govorili su istoričar Miloje Pršić i istoričar umetnosti Bojan Bogavac.

26.07.2024

21:51

Hrvatska nema podršku EU za sramotnu odluku koju su doneli! Zabrana ulaska u državu crnogorskih zvaničnika ima samo jednu poentu! (VIDEO)
Live TV

Hrvatska nema podršku EU za sramotnu odluku koju su doneli! Zabrana ulaska u državu crnogorskih zvaničnika ima samo jednu poentu! (VIDEO)

Mandiću, Kneževiću i Bečiću, Hrvatska je zabranila ulazak. Šta žele da postignu hrvatske vlasti donošenjem ove selektivne odluke? Na ovu temu u "Info danu" govorili su Vladimir Dobrosavljević, politički konsultant i Srđan Barac iz Centra za društvenu stabilnost. Uživo u program uključio se politikolog i prof. dr Vladimir Pavićević.

26.07.2024

16:32

Koliko još civila treba da strada da bi se uništio Hamas? Uslovi u Gazi su nehumani! (VIDEO)
Live TV

Koliko još civila treba da strada da bi se uništio Hamas? Uslovi u Gazi su nehumani! (VIDEO)

Izraelski premijer Benjamin Netanjahu obratio se prekjuče američkim kongresmenima na zajedničkom zasedanju oba doma Kongresa. On je tokom svog izlaganja tvrdio da je broj civilnih žrtava u Gazi minimalan, potpuno odbacivši realnost u čiju korist svedoče brojni snimci zabeleženi u ratom pogođenom regionu. Ove komentare izraelskog premijera analizirao je profesor dr Milan Petričković sa Fakulteta političkih nauka.

26.07.2024

13:03

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

Magazin

JOŠ Magazin VESTI

Džet set

Srbija