ČETVRTINA VOZILA NEĆE MOĆI DA SE REGISTRUJE! Od 5. jula na snagu stupaju nova pravila za tehničke preglede - Vozačima najveći problem predstavlja OVA PROVERA
Podeli vest
Nova pravila za tehničke preglede vozila stupaju na snagu 5. jula ove godine, a glavni problem vozačima predstavlja provera "ovalnosti" kočionih diskova, jer ako su "istrošeni" više od 20 odsto, nećete proći tehnički pregled.
Čak četvrtina, odnosno 25 odsto automobila, od 5. jula neće moći da bude registrovana, jer na snagu stupaju novi propisi za tehničke preglede, upozoravaju u Privrednoj komori Srbije (PKS). U još goroj situaciji su vlasnici teretnjaka jer se procenjuje da 44 procenta neće ispunjavati uslove za registraciju za koje stručnjaci tvrde da su besmisleni i stroži nego bilo gde u Evropi.
Registracija vozila od 1. avgusta uvećana je zbog odluke osiguravajućih kuća da se polisa osiguranja koja iznosi 10.500 dinara uveća za oko 22 odsto
03.08.2022
14:03
Reč je o proveri kočionog sistema, gde će se, pored dosadašnjih parametara, proveravati i takozvana ovalnost diskova, koja nikako ne utiče na bezbednost učesnika u saobraćaju.
Domaći stručnjaci objašnjavaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila. Pored toga, dodaju oni, ovakav vid provere iziskivaće i mnogo više vremena jer će morati da se skidaju i točkovi na vozilima kako bi se sprovodila ova merenja i proveravalo stanje diskova.
Suviše strogo
Prema rečima Andrije Vujičića, člana Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije (PKS), najveći problem je što veliki broj vozila ne ispunjava uslove koji su propisani novim pravilnikom.
Strogo
Ovakvi propisi nisu predviđeni čak ni evropskom direktivom
Andrija Vujičić
- Reč je o pravilniku o tehničkom pregledu i pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila. Konkretni problemi se odnose na ovalnost kočnica, priključke za pneumatske kočione sisteme i sisteme za izduvne gasove. Problem je što skoro 44 odsto teretnih vozila ne bi zadovoljilo uslov ovalnosti, a kada je reč o putničkim vozilima, procena je da oko četvrtina ne bi zadovoljila visoko postavljeni kriterijum, odnosno 25 odsto. Mi smo na vreme ukazali na neprimenjivost ovih propisa i očekujemo da će biti izmenjeni - ističe Vujičić.
Cena tehničkog ostaje ista
U Privrednoj komori Srbije navode da se cena tehničkog pregleda za putnička vozila, koja se kreće se od 3.070 do 6.020 dinara, za sada neće menjati. Kako navode, grupacija trenutno najviše radi na tome da se izmene propisi za proveru tehničkog pregleda.
Andrija Vujičić objasnio je i kako će se vršiti provera.
- Segment o ispravnosti kočnica je veoma strogo postavljen. Ukoliko merenje bude pokazalo da vaše vozilo ima više od 20 odsto ovalnosti diska, što znači da je za toliko istanjen, nećete proći pregled. Ovo čak nije predviđeno ni evropskom direktivom! Drugi problem su priključci za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočioni sistem. Veliki broj vozila to ne poseduje, što bi podrazumevalo da bismo morali da ih isključimo iz saobraćaja, a to svakako nije u interesu privrede. Što se tiče uređaja koji regulišu izduvne gasove, odnosno katalizatora, mnoga vozila ih nemaju, a trebalo bi da ih imaju. Sve ovo znači da automobili i teretna vozila koja posle 5. jula dođu na tehnički pregled i ne ispune sve ove uslove neće moći da se registruju - rekao je Vujičić.
Šta će se od 5. jula dodatno proveravati na pregledu?
1. Ovalnost kočnica
(provera kočionog sistema, odnosno njegova ispravnost)
2. Priključci za pneumatske kočione sisteme
(detaljna provera kočnica na prikolicama)
3. Sistemi za izduvne gasove
Radikalne mere
Da će ove novine biti ozbiljan udar na vozače i da veliki broj automobila u Srbiji zbog ovakve kontrole neće moći da se registruje, napominje i Miodrag Piroški, urednik portala "Vrele gume".
- Mislim da vozači u Srbiji imaju mnogo većih problema sa osnovnim elementima održavanja svojih automobila i da prepisan zakon razvijenih EU zemalja ne može slepo da se sprovodi. Tu prvenstveno mislim na segment ispravnosti kočnica i izduvnih gasova, koji ne utiče na bezbednost saobraćaja i nema potrebe za tolikim radikalnim merama. Mislim da ovo neće zaživeti i da nema ništa od sprovođenja ovih striktnih pravila - ističe Piroški.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Znate li vi koliko ova popravka košta na kamionu. Pa deset posto te cifre da daju ovima na tehničkom pregledu ima da se udaraju nogama u guzicu, a niko ne postavlja pitanje stručne spreme i osposobljenosti radnika na tehničkom pregledu.
Koji put na istu foru? Prvo izmisle glupost koja veze nema sa realnošću, onda kao izađu u susret i to ukinu, a mi da mremo od sreće. Ali zato je tu stidljivo provučena stavka broj 3 - izduvni gasovi, koje tek niko neće proći jer su većini uvaljeni krševi sa povađenim katalizatorima i DPF-ovima.
Zar nemislite da je ovo sada već sramota šta radite pa naj bolje da zabranite i da dišemo. Ovo nema ni u jednoj državi da se ovoliko preti narodu. Unositi ovoliku tenziju to nije normalno više šta naši državnici misle šta je ovo Švajcarska date nam minimalac i onda dignete sve cene u nebesa pa hajde više uvedite sve što možete da ovon narodu već jednom svane i da znamo ko to može u ovoj Srbiji sve a ko nemože ništa ovo je već neizdrživo stalno sa nečim držite narod u tenziji i strahu.Ko vam se voza brzim vozovima ba nije srbija bg.ns su. a ostali nepostoje sram vas bilo gospodo političari važno da vas ništa ne dotiče.
U redu je da auto bude ispravan tehnički i tako treba i mora.Ovo sa diskovima je ludorija trenutne birokratije.Što nisu doneli odluku da pogasimo oborena svetla preko dana kao neke mnogo bogatije države.
Nista novo, budala je bilo i bice. Predlazem da na tehnickom pregledu utvrde datum rodenja, bracno stanje, pol, seksualnu opredeljenost ... proizvodaca diskova . Ne razumem , ako su kocnice ispravne ispunjavaju zadate norme zbog cega ukljucivati koje kakve budalastine.E pa neka im je na zdravlje ova inovacija.
Jedna velika glupost neznalica,svako kocenje zagreva diskove posle svakog zagrevanja i hlađenja sve vrste metala se malo deformise tako ce i novi posle par duzih kocenja .To je nasa agencija za bezbednost saobracaja koja dobija nova vozila i prelazi par hiljada kilometara o trosku naroda anama prodaju pamet
Mandatar za izbor Vlade Srbije Miloš Vučević ocenio je danas da priča dela opozicije o bojkotu izbora za njega nije ništa drugo osim rašomonijada i ocenio da to što neko bira gde će izaći, a gde neće ne znači ništa drugo osim da procenjuju gde bi možda mogli da pobede i gde mogu da kontrolišu svoje odbore.
Mandatar za sastav nove Vlade Miloš Vučević rekao je danas posle sednice Predsedništva SNS da za predstojeće lokalne izbore neće biti moguće glasanje po mestu boravišta, kao što je to bilo moguće za republičke izbore.
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da je razgovor između vlasti i opozicije lekovit za parlament, a da je pristojan dijalog političkih stranaka koje drugačije misle nešto što političari duguju svim građanima Srbije, bez obzira na to da li su oni glasali za vlast, opoziciju ili možda nisu uopšte izašli na izbore.
Uzdanica Đilasove koalicije "Srbija protiv nasilja" ponovo je pokušala da javnosti prikaže lažnu sliku i prisvoji pobedu koju opocija na decembarskim izborima u Beogradu nije dobila!
Velika partija šaha se i dalje igra. Postavlja se pitanje čije figurice su u boljoj pozicji. O ratu u Ukrajini govorili su Na ovu temu u emisiji "Rat uživo" govorili su prof. dr Stevica Deđanski iz Centra za razvoj međunarodne saradnje i Darko Obradović, Forum za strateške analize. U program se, putem vajber uključenja, uživo uključio i analitičar prof. dr Sergej Boljevič.
Napadi na Srbiju dolaze sa svih strana. Najnoviji napad dolazi iz Vojvodine. Ko nam nameće vojvođansku naciju? Na ovu temu govorili su istoričar Jovan Pejin i Ljubomir Đurić iz Centra za Nacionalnu politiku.
Predsednik RS Milorad Dodik traži od Srbije da razume razilaženje od predsednika Vučića s obzirom na sramnu rezoluciju o Srebrenici. Prema njegovim rečima Vučić radi odgovoran posao i da je veliki državnik. On predlaže da RS odbije tu rezoluciju. Na ovu temu u "Info danu" govorili su
Na sednici predstavništva SNS-a glavna tema bila je predlog sastava nove Vlade. Kako će ona izgledati? Koliki je značaj Ekspa? Zašto su važni izbori 2. juna? Na sve aktuelne teme u našoj zemlji, u emisiji "Info dan" govorio je Vladimir Orlić, predsednik odbora SNS-a.
Godišnjica stravičnog masakra koji se dogodio u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar" na Vračaru, kada je dečak-ubica Kosta Kecmanović uleteo u školu i ubio devetoro dece i čuvara ove obrazovne ustanove, biće obeležena za tri dana.
Uprava policije Crne Gore objavila je video-snimak na kom se vidi dovođenje Duška Kneževića u Crnu Goru i tok njegove ekstradicije sa aerodroma do Višeg suda u Podgorici.
Privremeno oduzimanje vozila, mera koju smo počeli da sprovodimo od sredine februara ove godine, predstavlja pun pogodak i jednu od najozbiljnijih izmena u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Nismo očekivali da ćemo za vrlo kratko vreme oduzeti veliki broj vozila i čini mi se da će toga tek biti. Molim sve vozače da obrate pažnju na saobraćajne propise i ne dozvole sebi da u dužem vremenskom roku ostanu bez auta.
Levi bek koji je te sezone bio nezamenljiv kaže da mu se u današnjem crveno-belom timu najviše sviđaju Ivanić, Katai i Glazer, a komentariše i šanse reprezentacije Srbije na EURO 2024, koji će biti odigran ovog leta u Nemačkoj.
Zaposlenom francuske kompanije „Dassault Aviation“, koji proizvodi borbene avione „rafal“ ukradena je torba u kojoj su se nalazili kompjuteri sa poverljivim podacima u vezi sa nacionalnom odbranom, prenosi list „valeursactuelles.com“.
Izrael će nastaviti operaciju protiv palestinskog Hamasa u gradu Rafi, na jugu Pojasa Gaze, bez obzira na to da li će biti postignut sporazum o primirju i oslobađanju talaca, izjavio je izraelski premijer Benjamin Netanjahu.
Evropa je zavisna od trgovine sa Kinom, i zbog toga ne treba očekivati raskidanje ekonomskih veza dve strane. Evropa je isuviše ekonomski zavisna od Kine kako bi raskinula trgovinske odnose sa tom zemljom, piše britanski portal "Anherd".
Osim brojnih vernika, blagodeti, isceljenje i snagu molitve u Miljkovom manastiru sa Hramom Vavedenje Presvete Bogorice u Gložanu, osetila je i monahinja Mihaila, koja je u ovu svetinju došla 2011. godine da bi se, kako kaže, "odužila koliko bude mogla svim svecima, a naročito svetom Amvrosiju".
Najmlađi stanovnici zoološkog vrta na Paliću, blizanci prstenorepi lemuri, rođeni sredinom februara, još su bez imena. Uprava zoološkog vrta pozvala je posetioce i ljubitelje životinja budu kumovi..
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.