• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
author image
Informer.rs

Novinar

24.10.2024

22:30

Novo "topovsko meso" spremno za krvavu borbu! Mladi Ukrajinci obučeni za NATO avione,  život cene sitno!

Shutterstock

Vesti

Novo "topovsko meso" spremno za krvavu borbu! Mladi Ukrajinci obučeni za NATO avione, život cene sitno!

Podeli vest

Ukrajinske vazduhoplovne snage su korak bliže prevazilaženju jedne od prepreka s kojom su se suočavale na putu ka dobijanju više zapadnih borbenih aviona.

Ukrajinske vazduhoplovne snage su korak bliže prevazilaženju jedne od prepreka s kojom su se suočavale na putu ka dobijanju više zapadnih borbenih aviona. Jer, kada je reč o transferu aviona F-16 u Ukrajinu, veliki od problema je bila obuka pilota za ove letelice.

Ukrajina se suočila sa nedostatkom slobodnih mesta u centrima za obuku, što je dodatno pogoršano potrebom da se iskusni borbeni piloti prekvalifikuju za drugi avion i potrebom da govore engleski jezik.

Ali, paralelno sa obukom iskusnih pilota, postojao je drugi program obuke za diplomce Vazduhoplovnog univerziteta u Harkovu, koji se odvijao u Velikoj Britaniji.

Ovaj program traje dve godine, kako je preciziralo Komandno vazduhoplovstvo Ukrajine, naglašavajući da mladi piloti uče avijacijsku terminologiju na engleskom jeziku i treniraju na lakim letelicama.

Britanski ministar odbrane, Luk Polard, danas je objavio da je Velika Britanija već obučila 200 ukrajinskih kadeta i da će „uskoro ovi piloti upravljati ukrajinskim F-16 avionima”.

Foto: EPA

 

Dakle, ovde govorimo o mladim pilotima koji su odmah pohađali kurs obuke u zapadnoj pilotskoj školi, od nule.

Međutim, naravno, oni još uvek nisu spremni piloti koji mogu da uđu u kabinu F-16 i počnu da lete u borbenim misijama.

Ako pogledamo, primera radi, zvanični letni program Vazduhoplovstva SAD-a za F-16 pilote, kadeti prvo moraju da steknu iskustvo letenja na trenažnim mlaznim avionima.

Dok su se u Ujedinjenom Kraljevstvu ukrajinski piloti obučavali na avionima sa elisom G 115 i na mlaznim avionima Alpha Jet, kadet bi trebalo da prođe samo 1,5 do 2 meseca obuke na borbenom trenažnom avionu AT-38.

Ako nema iskustva u letenju mlaznim avionima, moraće da leti još 7 meseci na avionima T-38, koji su isključivo namenjeni za obuku.

Posle toga počinje standardni kurs obuke na F-16, koji traje 9 meseci u “osnovnoj verziji” i do 12 meseci sa dodatnim kursevima, poput “razbijanja protivvazdušne odbrane”.

Istovremeno, u Evropi je osnovni kurs obuke malo kraći - 8 meseci.

Foto: pixabay.com

 

To potvrđuje i raspored obuke pilota u novouspostavljenom centru u Rumuniji. U isto vreme, kako je zvanično objavljeno, ukrajinski piloti će se obučavati i u SAD-u, nakon što su dostupna dodatna mesta u centrima za obuku, kao i u Rumuniji.

Ukrajinske vazduhoplovne snage smatraju da ovako rešavaju problem vojnog osoblja. To uključuje 200 novih mladih pilota samo iz Velike Britanije, pored onih ukrajinskih pilota koji su već završili ili završavaju obuku za F-16.

A 200 pilota, iako govorimo o posadi sastavljenoj od dve osobe po avionu, daleko je više od maksimalno poznatog broja aviona F-16 i Mirage 2000-5, i mnogo bliže trenutnoj deklarisanoj potrebi Ukrajine za borbenim avionima koja iznosi 128 letelica.

S obzirom na to da ovakva obuka košta mnogo novca, malo je verovatno da London obučava mlade ukrajinske pilote samo radi same obuke, već planira da ih baci na front.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

PITANJE JE DA LI ĆE ŽIVETI 5 ILI 10 DANA! Zoran Vesić o stanju svog brata: Tužilac mu je potpisao smrtnu presudu!
Politika

PITANJE JE DA LI ĆE ŽIVETI 5 ILI 10 DANA! Zoran Vesić o stanju svog brata: Tužilac mu je potpisao smrtnu presudu!

Rođeni brat bivšeg ministra građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе Gorana Vesića, Zoran Vesić rekao je da je poslednja informacija koju ima o zdravstvenom stanju svog brata ta da je u dosta teškom stanju. Kako kaže, tužilac je znao u kakvom je zdravstvenom stanju njegov brat, te da kada se bolesnoj osobi koja počne i štrajk glađu odredi pritvor, to je poput ppotpisivanja smrtne presude - "samo je pitanje da li će živeti još pet dana ili još 10 dana".

26.11.2024

16:00

TV

Stručnjak ispričao celu istoriju Savskog mosta! Evo kakav je plan za deo Beograda od Ekonomskog fakulteta do Pančevačkog mosta! (VIDEO)
Live TV

Stručnjak ispričao celu istoriju Savskog mosta! Evo kakav je plan za deo Beograda od Ekonomskog fakulteta do Pančevačkog mosta! (VIDEO)

Gosti "Info jutra" bili su Ana Šuman, arhitekta i urbanista, Zoran Vukadinović, saobraćajni inženjer i Braca Ferenček, arhitekta i urbanista. Oni su govorili o gradnji novog Savskog mosta. Da li građani znaju ili ne znaju istoriju Savskog mosta? Da li ljudi zaista znaju koliko je on bezbedan ili nije i šta se zaista planira sa njim?

26.11.2024

09:24

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set