MENJA SE NAČIN RADA AUTO ŠKOLA: Novi zakon donosi promene u školovanju novih vozača, EVO KOJE

Shutterstock

14:56 Zaštitnik potrošača 0

Zastitnikpotrosaca.rs | 03. 09. 2019.

MENJA SE NAČIN RADA AUTO ŠKOLA: Novi zakon donosi promene u školovanju novih vozača, EVO KOJE

Priprema se novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, izmene i u načinu školovanja budućih vozača. Povod učestale nesreće na drumovima

Mnogobrojne nesreće na drumovima, učestalo kršenje saobraćajnih propisa, pokazuju da i u sistemu školovanja mladih vozača dosta toga škripi.

Za prosečan srpski džep obuka za vozača je preskupa, a sa druge strane računice pokazuju da sa 1.200 dinara, koliko košta praktični čas (obavezno je da se vozi 40 časova), nije moguće pokriti ni najosnovnije troškove.

Školama nedostaje instruktora, a kandidati koji su prošli obuku, zbog manjka ispitivača, čekaju i po nekoliko meseci na polaganje ispita.

NOVI PROPISI ZA POLAGANJE VOZAČKOG ISPITA: Probne dozvole će trajati duže, sa devet kaznenih poena BIĆE ODUZETE!

Zato je činjenica da se priprema novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, koji će između ostalog, propisati i način rada auto-škola, pozdravila i Privredna komora ASS Srbije.

Formirana je radna grupa koja treba da izradi nacrt zakona, ali među članovima radne grupe, pored predstavnika MUP, nadležnih ministarstava, Agencije za bezbednost saobraćaja, profesora BU, nema, za razliku od prošlog puta, naših predstavnika - kaže Mladen Rašeta, sekretar Privredne komore AŠ Srbije. - Ipak, zatražili su da im pošaljemo naše predloge.

Tanjug

 

Neobično je da je postavljen i uslov - da ti predlozi imaju uzor u nekoj od zemalja EU (ali ne i zemalja regiona, na primer Hrvatske, Slovenije).

- Mi smo ovom poslu pristupili ozbiljno, jer smo mi ti koji su, pored kandidata za vozače, i najnezadovoljaniji dosadašnjim uslovima rada

Iako ni prvi operativac Privredne komore ASS Srbije, ali ni drugi članovi ovog udruženja nisu hteli da daju informacije o njihovim predlozima, jasno je koji su to ključni problemi sa kojima se suočavaju u auto-školama Srbije.

Ovakva vrsta poligona i teoretskih predavanja sasvim sigurno mora da se menja, kao i propis da zbog saobraćajnog prekršaja van radnog vremena instruktori ostaju dve godine bez prava na rad.

- Pokušaćemo da se naš glas što jače čuje jer smatramo da imamo veliko iskustvo i znanje i da mnogi problemi u trenutnom sistemu obuke vozača ne bi ni postojali da su nas malo više uvažili kada je to bilo potrebno - kaže Rašeta.

Shutterstock

 

Instruktori odoše kamiondžije

Manjak ispitivača poslednjih meseci nekako je ublažen pojačanim angažovanjem Agencije za bezbednost saobraćaja i MUP, ali sada se auto-škole suočavaju sa manjkom instruktora.

- Ljudi jednostavno idu tamo gde su bolje plaćeni. Ako ne želimo da svi odu da voze kamione, moraćemo bolje da ih nagradimo - kaže Rašeta.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]