• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. Crnomarković

28.10.2020

16:19

STRADALO ČAK 80 TONA MESA "Sava osiguranje" neće da isplati odštetu! MUKE VLASNIKA JEDNE OD NAJVEĆIH SRPSKIH KLANICA!

Zaštitnik potrošača

STRADALO ČAK 80 TONA MESA "Sava osiguranje" neće da isplati odštetu! MUKE VLASNIKA JEDNE OD NAJVEĆIH SRPSKIH KLANICA!

Podeli vest

* Vlasnik "Marso agrara" uredno je plaćao polisu, i to na iznos do 48.246.921 dinara * Pravdu je morao da potraži na sudu, jer osiguravajuća kuća odbija da mu pokrije štetu uzrokovanu nevremenom od 36.000.000 dinara

Osiguravajuća kuća "Sava osiguranje" već duže od tri godine odbija da isplati odštetu jednoj od najvećih domaćih klanica "Marso agrar" iz Arilja i tako ozbiljno ugrožava poslovanje ove firme! Naime, zbog vremenskih neprilika, grmljavine i čestih nestanaka struje čuvenoj klanici pokvarila se sonda na hladnjači i danima je pokazivala pogrešnu temperaturu, što je dovelo do kvarenja 80 tona mesa i ostalih proizvoda vrednih 36 miliona dinara. Uprkos tome što su uredno osigurani, i to na iznos do 48.246.921 dinara, što su slučaj istog dana prijavili osiguranju i što su im dostavili svaki dokument koji su im tražili, "Sava osiguranje" je odbilo da isplati odštetu.

Da tu nisu čista posla, najbolje pokazuje jedan od čudnih razloga koje je "Sava osiguranje" navelo kao razlog da ne isplate odštetu, a to je da tajmer sa temperaturom "nije čitala stručna osoba koja se za to školovala". Ovo bi možda i imalo težinu da se ne radi o tome da temperatura piše na displeju i da je vaše samo da pogledate u ekran, za šta je dovoljno da razlikujete brojeve! Zbog svega ovoga firmi "Marso agrar" nije ostalo ništa drugo, nego da pravdu potraži na sudu. Stručnjaci i predstavnici udruženja za zaštitu potrošača su za naš list oštro iskritikovali ovo prevarno poslovanje i jasno konstatovali da "Sava osiguranje" mora da bude rigorozno kažnjeno i da vlasniku klanice Goranu Ivanoviću isplati odštetu sa kamatom i svim ostalim troškovima koje je zbog toga snosio.

Povodom ovog skandala, koji je veliki udarac za privredu tog kraja, što zbog radnika koje "Marso agrar" zapošljava, što zbog firmi koje na ovaj ili onaj način od njih zavise, kontaktirali smo sa vlasnikom ove kompanije Goranom Ivanovićem, koji nam je ispričao kako je došlo do toga da ne može da naplati novac koji mu pripada.

- Kao svaki odgovoran privrednik, odlučio sam da se osiguram jer je meso kvarljiva roba i uvek postoji rizik da vam se dogodi nešto ovako bez bilo kakve vaše krivice. To su velike količine mesa i drugih proizvoda i vrednost je velika. Morao sam odgovorno da razmišljam i zbog sebe i zbog svih radnika i saradnika. Uplatio sam veliku polisu sa osiguranim iznosom do 48.246.921 dinara, koja nije bila nimalo jeftina, ali sam makar znao da sam u potpunosti obezbeđen. Nažalost, u to sam verovao sve dok se nije dogodila ova velika šteta i dok nisam video da osiguranje na svaki mogući način već tri godine pokušava da izbegne plaćanje odštete - rekao nam je Ivanović, a potom se osvrnuo i na sam nemili događaj.

- Imamo veliku hladnjaču u kojoj su skladišteni meso i ostali mesni proizvodi. Ta hladnjača ima sondu koja određuje temperaturu, a koja se pokazuje na monitoru. Pošto meso mora da bude na temperaturi od - 17, - 18 stepeni, preporuka je da se hladnjača ne otvara često. Zbog toga je otvorimo samo kada treba nešto da unesemo ili iznesemo iz nje, što može biti i jednom u 10 dana. Naravno sve vreme pratimo podatke na monitoru, pre svega da li je temperatura odgovarajuća. Pre tri godine, tačnije 6. oktobra 2017, kada su radnici otvorili hladnjaču, shvatili su su da je unutra temperatura u plusu, da meso curi i da se oseća neprijatan miris, što znači da se sve pokvarilo. Pozvali smo električara, prijavili svim nadležnim inspekcijama i odmah kontaktirali sa osiguranjem. U osiguranju su nam rekli da ne mogu taj dan da pošalju veštaka, nego tek u ponedeljak, a da mi probamo da spasemo šta se spasti može. Međutim, njihov veštak nije došao ni u ponedeljak, nego tek nakon 21 dan, kada su shvatili da je šteta velika. U međuvremenu nama je bio električar koji je utvrdio da se pokvarila sonda i da je pokazivala na displeju pogrešnu temperaturu, znatno nižu nego što je zaista bila u hladnjači. U svom izveštaju o popravci je kao uzrok za taj kvar naveo elektropražnjenje koje se dešava prilikom udara groma ili prilikom čestih nestanaka struje. Iz izveštaja koji smo dobili od meteorologa zaista je u 10 dana pre toga bilo i grmljavine i više nestanaka struje u Arilju - priča Ivanović.

On nam je otkrio šta se sve pokvarilo u hladnjači, kolika je šteta, ali i kako su postupili ljudi iz osiguranja, zbog čega je bio prinuđen da pravdu potraži na sudu.

"Sava osiguranje": Bez komentara

Zbog ovog skandala kontaktirali smo i sa "Sava osiguranjem" da bismo čuli i njihovu stranu priče. Pitali smo ih zbog čega jednom poštenom privatniku, koji je redovno plaćao polisu, ne žele da isplate odštetu koja mu pripada. Međutim, iz ovog osiguranja nisu odgovorili ni na jedno naše pitanje i samo su napisali da ne mogu da iznose informacije do okončanja postupka.
- Na osnovu vaših pitanja u vezi sa štetnim događajem kompanije "Marso agrar", obaveštavamo vas da je predmet u sudskom sporu i da nismo u mogućnosti da iznosimo informacije do pravnosnažnog okončanja postupka.

 

- Šteta je bila izuzetno velika, pokvarilo se 80 tona jagnjetine, junećih i svinjskih šnicli, čvaraka, papaka, junećih nogu i glava, svinjskog sala... Vrednost pokvarene robe je, prema proceni Poreske inspekcije iz Požege, bila 36.000.000 dinara, na šta smo platili 10 odsto poreza. Sve je prevezeno u rezervat Uvac, koji je za to ovlašćen, i uništeno, za šta smo dostavili svu dokumentaciju. Nakon njihovog veštaka dolazio je i naš veštak, a posle su nam iz osiguranja u više navrata tražili da im još nešto dostavimo i uvek su svaki papir dobili. I onda nakon svega toga oni donesu odluku da nas odbijaju za isplatu odštete, sa nekim neverovatnim razlozima od kojih je jedan da čovek koji je kontrolisao temperaturu na displeju nema odgovarajuću stručnu spremu. Zaista ne znam koji vam fakultet treba da pročitate temperaturu sa ekrana. Kada sam video da je vrag odneo šalu, shvatio sam da moram pravdu da potražim na sudu, angažovao sam poznatog beogradskog advokata Aleksandra Majkića i proces je u toku. Zaista neću da odustanem jer sam pošteno plaćao svoju polisu za ne daj Bože. Da ne pričam o tome da je to bio i veliki finansijski udarac za moju firmu jer 36.000.000 dinara nije mali novac. Mi smo nastavili da se borimo i radimo, ali ne vidim nijedan razlog da osiguranju poklonimo nešto što nam pripada - jasan je Ivanović.
 

STRUČNJACI SAGLASNI: Pravda je na Ivanovićevoj strani

Povodom slučaja kompanije "Marso agrar" kontaktirali smo i sa stručnjacima, koji su saglasni da je pravda na strani klijenta.
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević rekao je da je osiguravajuća kuća prevarila našeg uspešnog privrednika i da za to mora da bude rigorozno kažnjena, a Ivanović obeštećen.

- Oni su sa ovim napravili ozbiljan problem tom privredniku i ugrozili mu poslovanje, a potencijalno i svim drugim firmama koje sa njim sarađuju. S obzirom na to da njegovo pravo na odštetu oni osporavaju nekim nebulozama, smatram da će se to lako pobiti na sudu. Zbog toga je pametno što je pokrenuo sudski spor i treba da traži i odštetu koja mu pripada sa kamatama, ali i nadoknadu za sve posledice koje je pretrpeo jer mu nisu isplatili novac.

Problem je samo što su osiguravajuće kuće zaštićene kao beli medvedi i malo sudija i sudova uopšte sme da presudi protiv njih. Oni kontrolišu sudove. Ne smemo da dozvolimo da neko bude jači od zakona samo zato što je u pitanju strani kapital. Takođe, ne smemo da dozvolimo da ispaštaju naši privrednici da bi strane osiguravajuće kuće imale maksimizaciju profita. Ovo je samo jedan primer, a ko zna koliko su ljudi oštetili. Uz sve ovo moraju da reaguju i državni organi, pre svega Ministarstvo pravde, a takođe bi trebalo da se napravi novi Zakon o zaštiti potrošača, gde će se potrošačka prava odnositi i na male privrednike - jasan je Bogosavljević.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set