• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: J. Jovanović

28.11.2022

18:08

PLJAČKAJU NAS I TO NE KRIJU! Još jedan proizvod kalirao,  A CENA OTIŠLA U NEBO!

Shutterstock

Zaštitnik potrošača

PLJAČKAJU NAS I TO NE KRIJU! Još jedan proizvod kalirao, A CENA OTIŠLA U NEBO!

Podeli vest

Umesto donedavnih 700, "Lino lada" se sada prodaje u pakovanju od 650 grama. Za godinu dana cena "Podravkinog" namaza skočila skoro 100 odsto

Hrvatska "Podravka" je još jedna u nizu kompanija koja je "ispod žita" rešila da uveća svoj profit tako što je smanjila gramažu svojih proizvoda. Reč je o kremu "lino lada", koji je kalirao sa 700 na 650 grama. Ali tu se nisu zaustavili, pa su pored smanjenja gramaže povećali cenu, te je profit dvostruk, baš kao i kod "Polimarka", o kome smo pisali u prethodnim izdanjima Zaštitnika potrošača!

Naime, ova popularna poslastica za godinu dana poskupela je skoro dvostruko (pogledajte tabelu).
Na "Podravkin" "ekstraprofit" ukazali su potrošači na društvenim mrežama, žaleći se da za više para kupuju manje krema.

Foto: Informer/Efektiva

Staro pakovanje

- "I pre poskupljenja bila je prevara u marži", "Cena po kilogramu 1.129 dinara", "I košta više od 'nutele' od 700 g", "Sa sve palminim uljem u paketu", "'Lino lada' smršala sa 700 na 650 g, šta kažu u 'Podravci Srbija', da li bi i cena mogla malo da smrša?" - samo su neke od objava nezadovoljnih potrošača.

Umanjenjem težine u odnosu na standardnu proizvođači ostvaruju profit, pošto kupci nemaju običaj da proveravaju deklaraciju, napominju stručnjaci.

POSKUPLJENJE LINOLADE

DATUM CENA
25. 11. 2021. 470 dinara
25. 05. 2022. 808 dinara
25. 11. 2022. 850 dinara

Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) kažu da je u pitanju zloupotreba navike potrošača, zbog koje proizvođači imaju dvostruku dobit.
- To je nepoštena poslovna praksa, ali imamo još jedan segment. Proizvođači su smanjili gramažu, a format pakovanja ostao je isti. Na taj način imaju dvostruku dobit, smanjili su troškove, a cena proizvoda ostala je u najboljem slučaju ista. S druge strane, na ambalaži su proizvođači napisali pravu težinu određenog proizvoda i time zadovoljili pravilnike o deklarisanju - navode u NOPS-u.

Podsetimo, "Polimark" je smanjio gramažu kečapa i majoneza i takođe znatno uvećao cene. Da su sve to radili "ispod žita", govori i činjenica da su novu gramažu umesto napred istakli sitnim fontom na pozadini.

Foto: Informer/Efektiva

Novo pakovanje

Inače, na rafovima prodavnica sve češće se mogu pronaći primeri smanjenih pakovanja. Tako se čokolade koje su nekad imale 100 sada prodaju u pakovanjima od 80 grama, a odnedavno se na tržištu nalazi i mleko od 900 mililitara i 1,45 litara. Slična situacija je i sa jogurtom, a napolitanke su spakovane u 180 i 185 grama. Ništa bolje stanje nije ni kada je reč o testeninama, koje su se doskora prodavale u pakovanjima od pola kilograma, a sada ih možete pazariti u pakovanju od 400 grama.

"Podravka": Pratimo trendove, "linolada" nije jedina

U "Podravci" kažu da je smanjenje gramaže deo svetskog trenda, kojim se oni vode.

- "Podravka" redovno prati trendove i kontinuirano se prilagođava promenama potrošačkih navika, kao i promenama tržišnih uslova. Trend smanjivanja pakovanja i gramaže globalan je, pa tako i u "Podravki" prisutan već nekoliko godina. Tako je i "Podravka" započela smanjivanje gramaže nekih proizvoda, poput kremnih namaza, uz uvođenje novih atraktivnih i praktičnih pakovanja - kažu u toj kompaniji i sami otkrivaju da "linolada" nije usamljen slučaj.

- U poslednjih godinu dana promenjena je gramaža ukupno 19 "Podravkinih" proizvoda od ukupno oko 1.800 proizvoda, koliko imamo u ponudi. Činjenica je da na cene proizvoda utiču cene sirovina, energije, transporta i drugih troškova proizvodnje, a pri njihovim povremenim nužnim korekcijama uvek smo vođeni istim ciljem - zadržavanjem najvišeg kvaliteta proizvoda, na koji su naši potrošači navikli i zbog kojeg nam poklanjaju svoje poverenje.

 

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Penzionerj

pre 1 godinu

Ne kupujte hrvatske proizvode. Zahvaljujući žutima i izvinjenjima sada kradu Srbe i Srbiju.

ratko

pre 1 godinu

samo vi kupujte ustadske proizvode i treba da vas sisaju idioti

Mihailo

pre 1 godinu

I terba tako kad kujuju proizvode iz Hrvatske, Treba ih bojkotovati, zar im nije dovoljan eurokrem Takovo.

Bezimeni

pre 1 godinu

Kao ni u čemu,kad bi gradjanska svest i solidarnost postojali,bojkotocali bi smo i famoznu Lino ladu,i sve proizvodjače mleka,keksa,armiju onih koji providnim, bezobzirnim smanjivanjem jedinične količine,još bezobzirnijim povećanjem cena pljačkaju gradjane,bez opravdanih razloga.Jedan jedini razlog je prljavi profit u odvratnim vremenima.Kad bi im roba ostajala u rafovima i kvarila se,osvestili bi se!Ali,pojam gradjanske,solidarnosti kod nas nikada nije pistojala!

Jelenko

pre 1 godinu

Potrošači držite se jednog zlatnog pravila : Ko zakida na količini zakida i na kvalitetu.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija