ČELIČENJE! Trčanje po zimi je NAJZDRAVIJI TRENING, ovo su pravila koja treba poštovati!

Shutterstock

19:07 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav/Zdravlje/J. Živković | 09. 12. 2019.

ČELIČENJE! Trčanje po zimi je NAJZDRAVIJI TRENING, ovo su pravila koja treba poštovati!

Zvuči teško i komplikovano, ali ostavite teretane i sale za fitnes! Izađite napolje i trčite i kad je hladno. To je najbolji i najzdraviji način da ostanete fit a da vaše telo bude savršeno kada dođe lepo vreme

Hladno vreme može da obeshrabri i najmotivisanije vežbače, zato se oni koji vole da vežbaju u prirodi zimi često povlače u teretane. Ipak, ne odustajte od vežbanja na otvorenom, jer ono je najzdravije. Stručnjaci kažu da možete vežbati napolju sve dok temperatura ne padne do 17 stepeni ispod nule.

ZA SREĆNU I USPEŠNU 2020.! Evo šta treba da uradite pre 31. decembra kako bi vam sledeća godina bila NAJBOLJA DO SADA!

Obucite se slojevito

Oprema izrađena od sintetike idealna je za vežbanje po zimi, jer sintetička vlakna koja prianjaju uz telo sprovode znoj napolje i omogućavaju da se on ne hladi na vašoj koži. Majice i donji veš od veštačkih materijala prava su stvar. U pamučnoj majici znoj ostaje na vama i osećaj je grozan, biće vam hladno! Nosite masku za lice ili obmotajte šal oko nosa i usta jer će tako vazduh biti ugrejan pre nego što stigne u pluća.

Shutterstock

Najveća greška dok trčite napolju kada je veoma hladno jeste da preterate s odećom. Prvo obucite tanak sloj od sintetičkog materijala koji će upijati znoj. Zatim odenite nešto vuneno kao izolaciju, pa preko vodootporan sloj odeće, koji ne treba da bude neka teška jakna. Obuća treba da bude za pola broja ili broj veća, tako da možete obuti čarape ili još jedan par običnih. I ne zaboravite na kapu ili traku preko ušiju i čela. Ruke zaštitite rukavicama bez prstiju, noge vunenim čarapama. Trčite duže i sporije, a ne brzo i kratko.

KAD VIRUSI HARAJU iskoristite vitamin C iz OVOG SJAJNOG IZVORA!

Vežbe zagrevanja i voda

Kada vežbate napolju, morate da unosite dovoljno tečnosti, jer kada je hladno teže shvatimo da smo dehidrirali. Pijte vodu i vitaminske napitke pre, za vreme i posle vežbanja, čak i kada niste žedni.

Shutterstock

Pre trčanja na hladnom vazduhu uradite vežbe zagrevanja, jer su zimi mišići skloniji povredama. Pomoću vežbi zagrevanja podižete temperaturu u mišićima, što doprinosi efikasnosti vežbe. A najbolji rezultati zimske rekreacije postižu se - ujutru! Zimi se usporava metabolizam, skladište se masti, osećamo zamor i telo se sprema da preživi hladne mesece. Važno je da pravilno vežbamo i hranimo se pametno. Pred zimsko vežbanje ne treba da se prejedamo. Važno je da uzimamo sezonsku hranu koja jača imunitet i pomaže mišićima da se oporave. Pomorandže su idealne, jedite ih svakodnevno!

UŽITAK S BONUSOM! Koliko orgazama godišnje je dovoljno da biste produžili život?

Ako promrznete

Na otkrivenim delovima tela, na obrazima, nosu, ušima, ali i na rukama i stopalima, koža može da promrzne. Ako osećate umrtvljenost, gubitak osećaja ili peckanje, možda ste promrzli. Odmah prekinite vežbanje i pronađite topao zaklon, ali nemojte trljati kožu jer možete da je oštetite. Vežbanje po hladnom i kišovitom vremenu povećava rizik i od hipotermije - pada telesne temperature uzrokovano izlaganjem hladnoći. Ako osećate drhtavicu, otežano i nepovezano govorite, osećate zamor i gubitak koordinacije, morate posetiti lekara. Dakle, vežbajte odgovorno, uz savete stručnjaka.

ZDRAVLJE IZ ŠOLJE! Kod upale sinusa pomaže majčina dušica, neven jača imunitet

Kako da se motivišete

- Izađite napolje na hladan vazduh i duboko dišite zato što je to odlično za zdravlje. Šetajte.

- Ako vam je teško da odmah započnete trčanje, idite prvo do teretane nekoliko puta. Obucite najsvetliju i najšareniju odeću za trening koja će vas oraspoložiti i motivisati.

Shutterstock

- Pronađite društvo za vežbanje. Težite tome da ciljeve ostvarite zajedno. Kada obećate nekom da ćete na trčanje, teže će vam biti da odustanete.

-  Inspirišite se influenserima. Društvene mreže su prepune aktivnih ljudi koji dele svoj napredak i vežbanje. Odličan izgled neke influenserke može delovati motivišuće. Pratite napredak drugih ljudi i gledajte snimke "pre i posle"

VEGANSKA SUPA! Ovaj recept jednostavno morate da probate!

- Vežbajte i kod kuće. Ako ipak ne možete da podnesete hladnoću, kišu ili sneg, nema razloga da ne vežbate kod kuće. Postoji mnogo video-snimaka za odličan trening kod kuće. Posle bilo kakvih vežbi, zima će delovati manje depresivno i tmurno.

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.