OVIH PET VEŽBI pomoći će vam da se rešite bola u vratu i leđima!

Shutterstock

23:14 Ljubav i zdravlje 0

faktor.ba/informer.rs | 11. 04. 2021.

OVIH PET VEŽBI pomoći će vam da se rešite bola u vratu i leđima!

Bez obzira na razloge zbog kojih radite od kuće, da li ste freelancer ili vas je na to naterala pandemija koronavirusa, znajte da to može biti vrlo bolno iskustvo. Zbog toga stručnjaci preporučuju da se svakih sat udaljite od računara i prošetate barem do kuhinje ili kupatila.

A, kako ne biste "zaradili" dugostrajne posledice sedenja ispred kompjutera i time izbegli ukočenost leđa i vrata, bilo bi dobro da se istežete nekoliko puta dnevno.

Stručnjaci za fitness predlažu nekoliko efikasnih vežbi koje će vam višesatni rad u kućnoj izolaciji učiniti manje napornim.

Shutterstock

Krenimo redom:

Kruženje glavom

Gledanje po celi dan u kompjuter, posebno ako nije postavljen u ravni očiju, može biti bolno iskustvo, a takav položaj naročito će naškoditi vratu. Osim toga, takav položaj prouzrokovaće i dugoročne probleme, pa čak i glavobolju. Osim što morate postaviti hardver u položaj koji će najviše prijati vašem vratu, takoće trebate se pobrinuti da on bude što savitljiviji, a da vas pritom ne boli. Nagnite glavu napred koliko god možete i pomerajte je tako da njom napravite puni krug. Učinite to tri do pet puta.

Istezanje natkolenica

Mnogima je teško dodirnuti nožne prste, a upravo to se proverava kada se testira nečija savitljivost. Uz ove vežbe to ćete moći lakše uraditi. I ne samo to, bolje ćete spavati, imaćete dobro držanje tela i manje će vas boleti leđa.

Uvrtanje kičme

Nemojte ignorisati pokretljivost kičme. Ako sedite na stolici, zaokrenite ramena, uhvatite rukama vrh stolice i “gurajte” ramena oko leđa koliko god možete, a da pritom ne pomerate kukove. Ostanite u ovom položaju pet sekundi, pa se vratite u početni. Ponovite i na drugu stranu.

Pomeranje ramena napred - nazad

Posle vrata, usresredite se na ramena. Ako su stalno pognuta dok sedite za računarom, ubrzo ćete početi osećati bol u gornjem delu tela. Zato, podignite ih što je više moguće, kao kad ne znate odgovor na neko pitanje. Zatim ih lagano pomerajte unazad i sa obe strane, gurajući ih do kraja u svakom od položaja. Kada napravite tri do pet krugova, promenite pravac, odnosno počnite da ih pomerate napred, takođe tri do pet puta.

"Otvaranje" grudi

Na ovaj način poboljšaćete fleksibilnost ramena. Stavite ruke iza donjeg dela leđa i uhvatite šake. Tako ćete otvoriti grudi i ramena. Ne savijajući laktove, pokušajte podignuti ruke što više možete. Ako stojite, stopala neka budu u širini ramena, pa savijte kukove napred dok podižete ruke. Na ovaj način istegnućete i donji deo leđa.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.