Haljina vam nije mala, niti pocepana: Kako prodavcu da vratite garderobu samo zato što vam se ne sviđa
Podeli vest
Mladen Alfirović, pravni stručnjak za zaštitu potrošača ističe da tržišna inspekcija mora ozbiljnije da se uključuje u nadzor i da nesavesne trgovce sankcioniše, posebno da koristi prekršajni nalog.
Savetuje potrošačima nezadovoljnim odgovorom trgovca na reklamaciju, da koriste vansudsko rešavanje sporova. Od 5. januara počeo je upis u registar "Ne zovi". Kazna za one koji ipak pozovu broj telefona upisan u registar je 50.000 dinara.
Kada potrošač želi da reklamira robu, sačuvao je fiskalni račun, ali on je izbledeo ili je pak izgubio fiskalni isečak u većini slučajeva izgubi svaku nadu da će robu zameniti ili u krajnjem slučaju dobiti novac nazad
Dušanu K. iz Beograda đon se raspao samo nakon svega nekoliko nošenja, a u radnji "The Spot" ga optužili da je sam kriv, zbog čega će presaviti tabak
30.12.2021
15:56
Prošle godine bilo je više od 19.000 prigovora na kupljenu robu i usluge u Srbiji, najviše 3.000 na obuću, više od 1.600 na belu tehniku, vodosnabdevanje, skoro 1.000. Slede prigovori na kućne aparate, nameštaj, objedinjene komunalne usluge i na odeću.
Posle samo pet nošenja đon je počeo da se kruni, a kada ih je reklamirala, dobila je negativan odgovor uz obrazloženje da su "oštećene od nošenja i nemarom potrošača"
U prodavnici "Trefolino" odbili su reklamaciju tvrdeći da je sve posledica upotrebe fizičke sile. U "Zaštiti potrošača" tvrde da o tome nema ni govora i da prodavac nije postupio po zakonu
04.07.2021
16:16
Građani su se još žalili i na neispravne mobilne telefone, isporuku struje, usluge prenosa televizijskog signala, mobilnu telefoniju, neispravne televizore i računare i IT opremu.
Mladen Alfirović kaže da se za poslednjih deset godina ništa nije promenilo i da građani i dalje najviše reklamiraju odeću i obuću, zatim tehničku robu i komunalne usluge.
Kada i kako vratiti haljinu, ako vam se ne sviđa
Da li bismo i mi kao i građani Nemačke mogli, na primer, da odemo u radnju i vratimo haljinu uz račun iako smo je nosili, ili patike nakon što su pukle, a nije prošlo ni mesec dana od kupovine?
Alfirović ističe da ne može baš tako da se tumači zakon. To bi moglo da se uradi u slučaju da je ta haljina kupljena online, da se u roku od 14 dana predomislite i da je vratite.
"Ako je kupljena na licu mesta, to je pitanje konkurencije. Tu praksu da možete nešto da nosite čak i 30 dana ili neki duži rok, su nam doneli neki veliki trgovački lanci i korporacije koje donose potpuno drugačiju poslovnu kulturu i etiku u odnosu na neke domaće trgovine. Tako da oni nude često veći obim prava u odnosu na zakon. Pa i da vi, ako vam se nešto ne dopada, slobodno to vratite", objašnjava pravni stručnjak.
Međutim, ako puknu patike ili haljina, a da nije prošlo ni sedam dana od kupovine, onda je to klasična situacija, ta roba je nesaobrazna, nema svojstva za redovnu upotrebu.
U tom slučaju, ističe, potrošač ulaže reklamaciju u skladu sa zakonom i u zavisnosti od toga da li je to u prvih šest meseci ili neki duži rok ima i određena prava. Prvo da to zameni za novo ili da traži povraćaj novca koji mu najviše odgovara kao potrošaču.
Ukazuje da je Zakon o zaštiti potrošača u poređenju za zakonima iz neke države članice Evropske unije, praktično identičan, ali da se u praksi sve to prilično menja.
"Imamo situaciju da je nekima dozvoljeno da na dnevnom nivou po nekoliko puta krše zakon, a da ne snose sankcije za te svoje postupke i onda, nažalost, potrošači u nekim situacijama izuzetno teško mogu ostvariti svoje prava", upozorava Alfirović.
Foto: pexels.com
Smatra da tržišna inspekcija mora ozbiljnije da se uključuje u tržišni nadzor i da nesavesne trgovce sankcioniše, a posebno da na licu mesta koristi prekršajni nalog, moćno pravno sredstvo novog zakona.
Prvi korak je da potrošač uloži reklamaciju. Međutim ukoliko potrošač smatra da je oštećen i ako nije zadovoljan odgovorom trgovca na reklamaciju, može da koristi vansudsko rešavanje sporova.
"Podnosite prijavu Ministarstvu, opišete šta je suština vašeg problema i Ministarstvo vam dodeljuje tzv. telo za vansudsko rešavanje sporova. To je jedan ekspert, pravni stručnjak, čija je uloga da pomogne jednoj i drugoj strani da nađu zajednički interes i da se izbegne onaj poslednji korak koji sve košta. To je sud, naravno", savetuje pravni stručnjak.
Počeo upis u registar "Ne zovi"
Već godinama trgovci pozivaju najčešće penzionere. Nude im poklone, ako prisustvuju besplatnoj večeri ili prezentaciji gde se prodaju skupi proizvodi. Posle spretnih govora prodavaca od svojih malih primanja, stariji građani godinama otplaćuju proizvode koje verovatno nikada ne bi kupili.
Konačno, od 5. januara ove godine počeo je upis u registar "Ne zovi". Da bi izbegli neželjene pozive, građani treba da se jave svom operateru fiksne i mobilne telefonije. Taj upis može se vršiti i putem sajta, dakle putem aplikacije na sajtu operatora.
Foto: Shutterstock
Može se vršiti u poslovnici operatora tako što se elektronski unose podaci. A ukoliko to tehnički nije izvodljivo, onda je moguće i da se ispuni papirna forma. U registar se upisuje samo broj telefona i datum upisa u registar.
Drugi podaci, kao što su i matični broj građana, odnosno slični njegovi lični podaci, nisu javno dostupni, odnosno ne prikazuju se javno. Propisana kazna za one koji ipak pozovu broj upisan u registar jeste 50.000 dinara.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Kada potrošač želi da reklamira robu, sačuvao je fiskalni račun, ali on je izbledeo ili je pak izgubio fiskalni isečak u većini slučajeva izgubi svaku nadu da će robu zameniti ili u krajnjem slučaju dobiti novac nazad
Predsednik Ukrajine Volodimir Zelenski predstavio je novi mirovni plan za okončanje rata u Ukrajini, koji sadrži 20 tačaka. Plan je rezultat višenedeljnih pregovora Ukrajine i Sjedinjenih Američkih Država i predstavlja revidirani nacrt ranijeg, inicijalnog plana od 28 tačaka, koji je Ukrajinu faktički gurao ka kapitulaciji.
Blokader Marjan Brković, koji je mesecima deo grupe onih kojima je jedina želja rušenje Srbije na ulicama, žestoko se ostrvio na blokadere u Novom Pazaru, gde je u nedelju, 21. decembra, kako je zakukao na društvenim mrežama, doživeo poniženje kao nikad u životu.
Kako nezvanično saznajemo, Izbornoj komisiji Visokog saveta tužilaštva počeli su da pristižu prigovori povodom tužilačkih izbora koji su juče održani radi biranja pet javnih tužilaca za članove Saveta.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić bio je na ceremoniji otvaranja deonice na auto-putu E-761 (Moravski koridor) petlja ,"Vrnjačka banja" - petlja "Vrba".
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas je tokom obilaska završene deonice Moravskog koridora odgovarao i na pitanja novinara, između ostalog i na ono koje se tiče bivšeg ministra iz redova Socijalističke partije Srbije (SPS) Branka Ružića.
Pripadnik Policijske uprave Novi Pazar priveden je na informativni razgovor u okviru istrage o oružanoj pljački zlatarske radnje "Đul-Gold" u centru grada.
Škotski fond za divlje životinje (SWT) traži čuvara za nenaseljeno ostrvo Handa na severozapadu Škotske, za period od marta do septembra 2026. godine, a plata je oko 30.000 evra!
Albanija je uvela u upotrebu američki protivtenkovski raketni sistem "Džavelin", saopštio je danas albanski ministar odbrane Piro Vengu, ne navodeći pritom količinu nabavljene opreme niti ukupne troškove za kupovinu.
Predsednik Francuske Emanuel Makron izjavio je danas da Francuska osuđuje vizna ograničenja koja su Sjedinjene Države uvele Tjeriju Bretonu i još četiri evropske ličnosti.
Ukrajinski predesednik Volodimir Zelenski izjavio je danas da je novi mirovni plan od 20 tačaka ''glavni okvir za okončanje rata'', istakavši da bi bezbednosna garancija za Kijev bio koordinisani vojni odgovor Sjedinjenih Američkih Država, Evropske unije i NATO, u slučaju ponovnog ruskog napada.
Film "Bitka na Neretvi" koji je premijerno prikazan 1969. godine koštao je između sedam i 12 miliona tadašnjih dolara. To je najskuplji film ikada snimljen na prostorima bivše Jugoslavije.
Hrizanteme su cveće koje oplemenjuje balkone i terase tokom jeseni i zime, a poznati baštovan Dejan Dragićević je otkrio za Informer.rs kako da ih pravilno negujemo.
Stara, izvrnuta torta sa jabukama, jednostavna po sastojcima i izgledu, ali bogata ukusom i emocijom, nosi duh prošlih vremena i upotpunjava svaku trpezu.
Posle napornog dana, mnogi legnu u krevet bez skidanja šminke, ali dermatolozi i oftalmolozi se slažu da je spavanje sa šminkom jedna od najštetnijih navika za kožu i oči. Posledice često nadilaze ono što većina ljudi očekuje.
Najbolji ženski parfem po izboru muškaraca za 2025. godinu je Delina brenda "Parfums de Marly", potvrdio je portal specijalizovan za mirise uz pomoć ankete na kojoj su mogli da glasaju isključivo muškarci.
Voditelj Predrag Sarapa oglasio se i otkrio kako njegova koleginica Dea Đurđević još uvek nije otišla na trudničko bolovanje, već da čeka savete lekara.
Pevačica Anđela Ignjatović Breskvica otkrila je zbog čega je u sukobu sa voditeljem "Pink" televizije Božom Dobrišom, a onda se za Informer oglasio i on.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar