ŽENA, HRANA i HORMONI! Nutricionista OTKRIVA koja je tajna VEZA!

Shutterstock

11:00 Ljubav i zdravlje 0

informer.rs | 07. 08. 2022.

ŽENA, HRANA i HORMONI! Nutricionista OTKRIVA koja je tajna VEZA!

Kako ishranom i stilom života možemo da utičemo da hormoni sviraju najlepšu unutrašnju muziku objašnjava farmaceut i nutricionista Asja Sirbubalo...

Ženski organizam je drugačiji od muškog, što između ostalog uključuje procenat masnog tkiva, njegov raspored, mesečni ciklus i životne fluktuacije hormona, kaže farmaceut i nutricionista Asja Sirbubalo i objašnjava kako ishranom i stilom života možemo da utičemo da hormoni sviraju najlepšu unutrašnju muziku.

Insulin i kortizol

- Postoje dva krovna hormona - insulin i kortizol i ako njih uspemo da držimo pod kontrolom velika je verovatnoća da će i drugi savršeno svirati svoju ulogu u orkestru. Insulin je u direktnoj vezi sa glukozom (šećerom) u krvi, te bi zato stabilna glukoza, bez puno skokova (a posledično i padova) trebalo da bude prioritet - sugeriše nutricionista.

Shutterstock

Prošetajte posle tanjira paste

To se postiže na nekoliko načina:

1. Pravilnim kombinacijama ugljenih hidrata sa proteinima i mastima

2. Salatom bogatom vlaknima uz svaki obrok
3. Fizičkom aktivnošću nakon tanjira paste (barem kratka šetnja)
4. Voćem u izvornom obliku (bez ceđenja) u kombinaciji sa orašastim plodovima

- Kada je reč o kortizolu (hormonu stresa) antistres tehnike poput joge su idealne za žene. Joga je jedna od preporučenih aktivnosti za žene koje ulaze u menopauzu, kako bi se održala postura, vežbala stabilnost i sprečili potencijalno fatalni padovi - dodaje nutricionista.

Voće, povrće i integralne žitarice

Totalna restrikcija ugljenih hidrata (keto dijeta) nije poželjna za žene, jer može da poveća kortizol, dovede do problema sa spavanjem i poremeti rad štitne žlezde. Posebno je opasan „lazy keto“, gde se gotovo isključivo unosi meso, a zaboravlja na vlakna iz povrća. Posledica je crevna disbioza i potencijalni pad estrogena. Puno bolji izbor je smanjeni unos ugljenih hidrata i pametne kombinacije.

Shutterstock

Salatu jedite uz svaki obrok

- Estrogenska dominacija može da se stabilizuje ako se smanji unos životinjskih proteina, a poveća unos biljnih (mahunarke). Ne zaboravite na vlakna, jer bez redovnog pražnjenja creva nema ni uravnoteženih hormona. Zato ishrana treba da bude bogata povrćem, integralnim  žitaricama i voćem, uz optimalan unos vode. Odlazite na počinak između 22-23 sata i nemojte kasno da večerate, odnosno povremeno postite barem tokom noći u trajanju od 10-12 sati. Boravite u prirodi, jer priroda obnavlja i deluje kao najjači antistres program - poručuje Asja Sirbubalo.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.