Poznati doktor je otkrio koja tri popularna dodatka ishrani mogu da budu štetna za zdravlje.
U upozorenju na društvenim mrežama o "rizičnim i beskorisnim" suplementima, doktor Asif Ahmed se pozvao na studije koje su pokazale da multivitaminski preparati mogu da povećaju rizik od smrtnosti. Naime, istraživanje naučnika sa Nacionalnog instituta za rak u Merilend, koje je trajalo 20 godina, pokazalo je da je svakodnevno uzimanje multivitamina povezano sa oko 4 posto povećanim rizikom od smrti, piše Daily Mail.
Istraživači nisu pronašli nikakve dokaze da te tablete pružaju korist za produženje života.
- Ovi suplementi neće delovati, samo uzalud bacate novac - upozorio je dr. Ahmed u videu na svom TikTok profilu.
Štetne vitaminske infuzije
Doktor je rekao je da je malo verovatno da će telo moći da apsorbuje sve hranjive materije koje tableta sadrži.
- Imate sve te vitamine i minerale na jednom mestu. Oni se takmiče za apsorpciju tako da na kraju ne apsorbirate ništa od njih i samo ih uzalud uzimate - tvrdi dr Ahmed.
On je preporučio da se izbegavaju popularne vitaminske infuzije koje se primaju intravenozno. Mnoge slavne osobe ih sve više promovišu, postupak je skup, a za njih se tvrdi da jačaju imunitet, poboljšavaju kondiciju te da čak leče mamurluk.
Te infuzije često sadrže više vitamina i minerala, a navodno isporučuju snažniju i učinkovitiju dozu direktno u krvotok, u poređenju tabletama koje se uzimaju oralno. Doktor tvrdi da je jedina prednost koju pružaju hidratacija, zbog količine vode koja se zajedno sa njima upumpa u venu.
Oprez zbog alergijskih reakcija
- Ljudi često kažu da se osećaju bolje nakon što su to uzeli. To je verovatno zato što dobiju potrebnu hidrataciju. Ubacivanje velike količine vitamina i minerala odjednom u vaš krvotok nikada neće biti dobra stvar - rekao je.
On je takođe istakao rizik od anafilaksije, po život opasne alergijske reakcije koja zahteva hitnu lekarsku pomoć. Istraživanje je pokazalo da mogu da je izazovu prekomerne količine određenih vitamina, poput tiamina, kod nekih ljudi koji nikada pre nisu doživeli alergijsku reakciju.
Dodaci ishrani kombinuju se sa posebnom niskokaloričnom dijetom za podsticanje mršavljenja.
Razne studije pokazale su da tablete kompleksa vitamina pružaju malo koristi. Velika studija, koja je 2018. godine objavljena u časopisu Journal of the American College of Cardiology otkrila je da najpopularniji dodaci ishrani (multivitamini, vitamin D, kalcijum i vitamin C) ne utiču na rizik od srčanih bolesti, moždanog udara ili rane smrti.
Folat, koji se nalazi u zelenom lišću i jajima, i drugi B vitamini pokazali su donekle smanjeni rizik od srčanih bolesti, iako su autori primetili da su dokazi za to "niskoog do umerenog kvaliteta". Iz britanske Nacionalne zdravstvene službe (NHS) ističu da bi većina ljudi trebala da dobija potrebne sastojke raznolikom i uravnoteženom ishranom, kao i da je to put koji treba slediti.
Veliki broj srčanih i kardiovaskularnih oboljenja mogao bi da se spreči ili uspori usvajanjem ili promenom određenih životnih navika. Poznati kardiolog Evgenij Lebedinski savetuje kako da ojačate svoje srce i na vreme izbegnete faktore rizika koji su okidači za srčani udar.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Veliki broj srčanih i kardiovaskularnih oboljenja mogao bi da se spreči ili uspori usvajanjem ili promenom određenih životnih navika. Poznati kardiolog Evgenij Lebedinski savetuje kako da ojačate svoje srce i na vreme izbegnete faktore rizika koji su okidači za srčani udar.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić gostovao je u Nacionalnom dnevniku TV Pink, gde je govorio o najvažnijim političkim, ekonomskim i bezbednosnim temama.
Predsednik Narodnog pokreta Srbije (NPS) Miroslav Miki Aleksić izjavio je, govoreći o potencijalnoj koaliciji proevropskih stranaka za predstojeće parlamentarne izbore, da će njegova stranka uzeti aktivno učešće na tim izborima, ali da će odluka o formatu izbornih koalicija biti doneta "na vreme, u najboljem interesu antirežimskog bloka".
Glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević obratio se direktno tokom Kolegijuma dugogodišnjem novinaru "Vesti" Zoranu Vicelareviću, kog su blokaderi brutalno napali u Frankfurtu tokom tribine u organizaciji "Proglasa".
Direktor Kancelarije za Kosovo i Metohiju Petar Petković izjavio je danas da je Srpska lista na izborima u nemogućim uslovima potvrdila dominaciju u srpskim sredinama.
U Palati Srbija danas je razmenjeno 10 dokumenata o saradnji između Srbije i Angole u prisustvu predsednika Srbije, Aleksandra Vučića ,i predsednika Angole, Žoaoa Manuela Gonsalveša Lorensa.
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Iako su stanovnici bronzanog doba svoje mrtve spaljivali, tragovi njihovih života nisu potpuno nestali. Naučnici su otkrili da se dragocene informacije mogu sačuvati u kremiranim zubima starim više od 3.000 godina.
Republički hidrometeorološki zavod Srbije (RHMZ) izdao je jutros crveni meteoalarm zvog visok UV indeksa, ali i temeperatura. Već u 9 časova najviša merenja dostizala su 26. podelak, dok će preko dana živa ići i do 33 stepena.
Cene letovanja na moru rastu iz godine u godinu, pa sve više porodica godišnji odmor provodi u Srbiji, gde potroše daleko manje novca. Umesto hiljada evra potrošenih u inostranstvu, letnji odmor u Srbiji prosečnu porodicu košta od 40.000 do 70.000 dinara.
Više javno tužilaštvo u Novom Sadu obaveštava javnost da je danas, po nalogu Posebnog odeljenja za suzbijanje korupcije ovog tužilaštva, uhapšeno ukupno dvanaest osumnjičenih, zbog sumnje da je osumnjičeni Z. D. izvršio krivično delo zloupotreba službenog položaja.
Predsednik Ukrajine Volodimir Zelenski ocenio je da se ruski politički uticaj na druge zemlje smanjuje, navodeći da bi ulazak Ukrajine u Evropsku uniju dodatno oslabio poziciju Moskve u regionu.
Snažna eksplozija potresla je jutros Moskovsku oblast u trenutku kada je vozač čiji se identitet ne saopštava ušao u džip BMW X3 i počeo da se udaljava sa parkinga.
Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski, tokom sastanka sa ruskim oligarhom Romanom Abramovičem, poručio je da Kijev neće napustiti Donbas, piše britanski Gardijan.
Hrvatska će, osim nabavke 18 novih samohodnih haubica "cezar" od Francuske, modernizovati i 14 postojećih nemačkih "pancer" haubica koje je kupila 2014. godine, proizlazi iz zajedničke izjave o pojačanoj saradnji nemačke i hrvatske vlade.
Beba koja je gugutala tokom predstave "Bura" Vilijama Šekspira, u kojoj je glavnu ulogu igrao glumac Kenet Brana, izbačena je iz sale nakon što je ometala izvođenje u pozorištu Kraljevske šekspirovske pozorišne trupe u Stratfordu na Ejvonu, rodnom mestu slavnog engleskog pisca.
Od 12. do 14. juna 2026. godine održaće se 34. Noć knjige pod pokroviteljstvom Banca Intesa u svim knjižarama Delfi i Laguninim klubovima čitalaca na 74 lokacije u 38 gradova u Srbiji i regionu, kao i na sajtovima laguna.rs, delfi.rs i dicearena.rs.
Popularna horor misterija "Sreda" (Wednesday), u kojoj glumica Džena Ortega igra čuvenu ćerku iz porodice Adams, zvanično je postala najgledanija serija svih vremena na Netfliksu.
Odnos Jelisavete Orašanin i Pavla Mensura prerastao je prijateljskog u ljubavni nakon što mu se ona žalila da je nesrećna u braku s Milošem Teodosićem.
Glumica Jelisaveta Orašanin u vezi je sa 11 godina mlađim kolegom Pavlom Mensurom, a kod nje na Instagramu pronašli smo njihovu zajedničku fotografiju od pre tri godine.
Glumica Jelisaveta Orašanin pokazala je da živi kao da sutra ne postoji svojim objava na mrežama gde uspešno balansira u roditeljstvu, noćnom životu i redovnim treninzima.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.