• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

29.04.2026

08:00

5 najgorih namirnica za doručak: Ova hrana razara stomak

Shutterstock

Zdravlje

5 najgorih namirnica za doručak: Ova hrana razara stomak

Savremeni način života često nas tera da ujutru preskočimo obrok, a dodatni problem je i nedoumica šta zapravo izabrati za dobar početak dana. Evo šta bi, prema stručnjacima, trebalo izbegavati.

Doručak predstavlja prvi obrok nakon noći, ali ga mnogi preskaču. Iako postoje mišljenja da to nije nužno loše, većina istraživanja ukazuje na suprotno.

Studija objavljena 2021. u časopisu Medicine (Baltimore) pokazala je da redovno doručkovanje može smanjiti rizik od bolesti poput povišenog pritiska, moždanog udara i poremećaja masnoća u krvi, dok njegovo izostavljanje povećava te rizike.

Foto: Shutterstock

 

Posebno se ne preporučuje osobama koje imaju dijabetes tipa 2, jer preskakanjem doručka organizam ostaje uskraćen za važne hranljive materije kao što su vitamini (A, C, D i B kompleks), minerali poput gvožđa i kalcijuma, kao i folati.

Takođe, istraživanja pokazuju da izostanak jutarnjeg obroka može doprineti nagomilavanju masnog tkiva, jer tokom dana dolazi do većeg unosa hrane kako bi se nadoknadila energija.

Međutim, nije važno samo da li doručkujemo, već i šta biramo. To je prilika da telu obezbedimo kvalitetne nutrijente, ali mnogi izbori nisu baš najbolji.

Foto: Shuterstock

 

1. Slatki pekarski proizvodi

Na primer, slatka peciva poput kroasana, krofni ili kifli sa filom sadrže dosta šećera i masti, a malo proteina i vlakana. Umesto toga, bolje je opredeliti se za slane varijante, poput tosta sa sirom i povrćem ili jogurta sa semenkama.

2. Samo kafa

Ni kafa sama po sebi nije dobar izbor za doručak. Iako razbuđuje i ima malo kalorija, ne pruža telu potrebne hranljive materije.

Može i da iritira želudac, naročito ako se pije na prazan stomak, dok kafa sa šećerom i mlekom može izazvati nagle promene nivoa šećera u krvi.

Foto: Shutterstock

 

3. Sendvič s prerađenim mesom

Sendviči sa prerađenim mesom, poput kobasica ili salama, takođe nisu preporučljivi za čestu konzumaciju. Povezuju se sa većim rizikom od određenih bolesti i često sadrže mnogo soli.

Bolja opcija su jaja ili riba poput lososa, uz integralni hleb i povrće.

4. Kukuruzne pahuljice

Žitarice poput zaslađenih kukuruznih pahuljica takođe nisu idealne za svakodnevni doručak zbog visokog sadržaja šećera, koji može doprineti gojenju i razvoju metaboličkih problema.

Foto: Shutterstock

 

5. Voće

Iako je voće zdravo, ne bi trebalo da bude jedini obrok ujutru. Sadrži prirodne šećere koji mogu brzo podići nivo glukoze u krvi.

Najbolje ga je kombinovati sa proteinima i zdravim mastima, na primer sa jogurtom, orašastim plodovima ili avokadom.

BONUS VIDEO



Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete
Showbiz

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete

Porodica popularnog grčkog pevača Konstantinosa Argirosa postala je bogatija za još jednog člana. Njegova supruga Aleksandra Nika porodila se 8. juna i na svet donela zdravu devojčicu, njihovo drugo dete.

10.06.2026

14:28

Džet set