• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Zvezdica

06.07.2023

09:36

Mleko ili voda - šta je bolje za hidrataciju tela? Nutricionista Mirković otkriva kako da znate da ste dehidrirali

freepik

Zdravlje

Mleko ili voda - šta je bolje za hidrataciju tela? Nutricionista Mirković otkriva kako da znate da ste dehidrirali

Prema istraživanju Univerziteta St. Endruz u Škotskoj, voda, negazirana i gazirana, dobro hidrira organizam, ali su naučnici zaključili da je mleko efikasnije. Nutricionista Branka Mirković govorila je za Informer.rs šta bolje hidrira organizam, mleko ili voda.

 - Voda obična kao i mineralna voda odlično hidrira organizam, to svi znamo. Rađena su istraživanja šta najduže održava hidriranost organizma i zaključci tog istraživanja su pokazali da postoje i drugi faktori koji poboljšavaju i produžavaju hidriranost tela - rekla je Branka Mirković.

Foto: Printscreen You Tube TVDR

Branka Mirković

 

Drugi faktori su hranljivi sastojci i najefikasnije je mleko.

 - Mleko sadrži šećer, laktozu, malo proteina i masti što doprinosi da se sporije prazni iz želudca i tako duže odršava hidrataciju organizma - dodala je nutricionista.

Mleko zadržava vodu u telu

Mleko takoše sadrži i natrijum odnosno so, koji usporava i zadržava vodu u telu i  manje proizvodi urina. Natrijum i kalijum su veoma važni elekroliti za zadržavanje neophodne vode u telu.

 - Sokovi i gazirana pića manje hidriraju, sadrže šećere koji su dodatne nepotrebne kalorije, a ne zasicćju kao čvrsta hrana i u tom slučaju uvek birati običnu ili prirodnu mineralnu vodu bez aroma i dodataka - kaže Branka.

Foto: Shutterstock

Mleko

 

Alkohol i kafa izbacuju tečnost

Telo će vam uvek reći da ste dehidrirali  jer ćete jednostavno biti žedni. Važan je izbor koji je na vama šta ćete uneti u telo. 

 - Alkohol i kafa su diuretici i izbacuju više tečnosti iz organizma nego sto ste uneli. Zato obazrivo. Stanje dehidriranosti osim žeđi može smanjiti kognitivne funkcije i dovesti do konfuzije i dezorijentacije - objašnjava nutricionista.

Znak da ste dehidrirali je kada ste žedni. Najbolje je u optimalnim uslovima popiti 8 čaša vode u toku dana. Hladno mleko mnogima prija da se osećaju dobro, ali ono je ipak hrana i ima kalorije, pa ne može da zameni vodu.

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!
Live TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!

U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" otkrili smo vam kakav je to javni blam doživeo revolucionar u pokušaju Savo Manojlović, gde voli da sedi advokat blokader Božo Prelević, čime se u slobodno vreme bavi glumac blokader Tika Stanić, na koji način se opušta penzionisani policijski general-pukovnik Goran Radosavljević Guri…

12.06.2026

10:39

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Horor u Beogradu: Muškarac teško povredio mladića
Hronika

Horor u Beogradu: Muškarac teško povredio mladića

Dežurni javni tužilac Prvog osnovnog javnog tužilaštva u Beogradu odredio je zadržavanje do 48 sati osumnjičenom A.J. (41) zbog sumnje da je izvršio krivična dela teška telesna povreda i neovlašćeno držanje opojnih droga.

12.06.2026

18:58

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro Dejvid Hokni
Showbiz

Umro Dejvid Hokni

Čuveni britanski slikar Dejvid Hokni, jedan od najuticajnijih i najvažnijih umetnika 20. i 21. veka, preminuo je u 88. godini, zvanično je saopštila njegova predstavnica za javnost.

12.06.2026

12:14

Džet set

Južni vetar piše istoriju! Prvi koncert rasprodat, otvoren drugi: Suzana Jovanović se vraća na scenu
Estrada

Južni vetar piše istoriju! Prvi koncert rasprodat, otvoren drugi: Suzana Jovanović se vraća na scenu

Ono što se mesecima najavljivalo kao jedan od najvećih muzičkih događaja godine, danas je i zvanično preraslo u istorijski fenomen. Koncert „Festival južnog vetra“, zakazan za 27. jun na Tašmajdanu, koji je rasprodat je za manje od mesec dana, potvrdio je ono što su generacije fanova odavno znale – muzika južnog vetra ne poznaje vreme, granice niti zaborav.

12.06.2026

18:02