• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: informer.rs

25.12.2023

18:23

"Laku noć, Malezijsko 3-7-0"! Pre 9 godina nestao avion sa 239 putnika: Novom istragom misterija može da bude rešena?

Shutterstock

Vesti

"Laku noć, Malezijsko 3-7-0"! Pre 9 godina nestao avion sa 239 putnika: Novom istragom misterija može da bude rešena?

Podeli vest

Pre skoro 10 godina, 8. marta 2014, nestao je let 370 malezijske erlajnse sa 239 putnika i članova posade, što je jedna od najvećih misterija avio industrije. Devet godina kasnije, porodice poginulih putnika ponovo traže istragu.

Sud u Pekingu počeo je pre mesec dana ročišta za porodice kineskih putnika koji traže odštetu za članove nestalog leta MH370 Malaisia Airlinesa u Indijskom okeanu pre skoro deceniju. Više od 150 kineskih državljana bilo je na letu iz Kuala Lumpura za Peking 8. marta 2014. godine.

Avion je leteo prema Pekingu

Let MH370 je trebalo da bude savršeno običan po svim standardima. Avion je poleteo iz Kuala Lumpura u 00:40 po lokalnom vremenu 8. marta 2014. sa 227 putnika i 12 članova posade u njemu za odredište Peking.

Foto: EPA

 

Nebo je bilo vedro, a mirnu noć je narušavao samo povetarac koji je donosio olakšanje od zagušljivog dana. Boing 777, jedan od najbezbednijih komercijalnih aviona, popeo se na visinu od 10.670 metara i odleteo na severoistok ka Vijetnamu, precizno prateći plan leta.

Poslednje reči pilota: Laku noć

U 01:19 malezijska kontrola vazdušnog saobraćaja rekla je kapetanu, 53-godišnjem Ahmadu Zahariju Šahu, iskusnom pilotu sa neokaljanom karijerom, da kontaktira vijetnamsku kontrolu vazdušnog saobraćaja jer se avion spremao da izađe iz malezijskog vazdušnog prostora.

"Malezijski 3-7-0, kontaktirajte Ho Ši Min (na frekvenciji) 120.1. Laku noć." Pet sekundi kasnije javio se pilot, a njegove poslednje reči, iako uobičajene za tu zvaničnu komunikaciju, posle nestanka aviona delovale su kao zastrašujući predznak.

„Laku noć, Malezijsko 3-7-0.“ Nekoliko minuta kasnije transponder aviona je isključen, što znači da je bilo nemoguće precizno pratiti lokaciju aviona na radaru. Napori vijetnamskih kontrolora letenja da kontaktiraju posadu nakon što se avion nije javio u predviđenom roku naišli su na zlokobnu tišinu.

Foto: EPA

 

Nekoliko zemalja je bilo uključeno u istragu

Pokrenuta je potraga od 145 miliona dolara za avionom koji pokriva 120.000 kvadratnih kilometara. Uključeno je nekoliko zemalja, uključujući Kinu, Australiju i Maleziju, zbog prvih procena da je možda pao u Južno kinesko more.

Potraga je kasnije preusmerena na južni Indijski okean, nakon što su vojni radari pokazali da je avion možda skrenuo sa planirane rute, naglo skrenuvši preko Južnog kineskog mora da bi preleteo nazad preko Malezije, a zatim skrenuo na severozapad prema Andamanskom moru.

Kompanija za podvodna istraživanja Ocean Infiniti poslala je autonomna bespilotna vozila da pretražuju morsko dno, u zamenu za višemilionsku nagradu ako pronađu ostatke aviona. Ali nije bilo rezultata i malezijska vlada ih je opozvala nakon šest meseci.

9 godina bez traga i niz teorija zavere

Nestanak MH370 smatra se jednom od najvećih misterija u avijaciji i upoređuje se sa neobjašnjivim nestankom Amelije Erhart tokom leta preko Pacifika 1937. Od tada su se pojavile brojne teorije zavere, od samoubilačke misije kapetana do pokušaj terorističke otmice je pošao po zlu.

„Da bismo bilo koju od tih teorija shvatili ozbiljno, moramo da imamo neke fizičke dokaze“, rekao je pilot sa 14 godina iskustva i 11.000 sati letenja Boingom 777, koji je govorio pod uslovom da ostane anoniman. S obzirom na to da nema fizičkih dokaza, u ovom trenutku bi sve bilo spekulacija“, dodao je on.

Međutim, porodice žrtava kažu da je prerano za zatvaranje poglavlja o MH370, posebno zato što posledice nestanka aviona ne pogađaju samo najbliže rođake, već i zabrinjavaju javnost koja će u budućnosti sve više putovati avionom.

Foto: EPA

 

"To više nije nacionalno pitanje, to je međunarodno pitanje", rekla je Grejs Nejtan, portparolka Glasa 370, koji okuplja porodice žrtava. „To može biti od koristi svima koji lete – to je usluga koju Malezija može da učini svetu.

Neki stručnjaci traže novu istragu

Stručnjak za vazduhoplovstvo Žan-Lik Maršan i pilot Patrik Blij pozvali su na novu potragu za malezijskim avionom, na osnovu novih saznanja o sudbini leta, preneo je Nevs.com.au.

Dvojac je tokom predavanja pred Kraljevskim aeronautičkim društvom u Londonu rekao da bi misterija nestalog leta mogla biti rešena za nekoliko dana ako dođe do nove potrage. Marchand i Bleli pozvali su australijsku upravu za bezbednost saobraćaja, malezijsku vladu i istraživačku firmu Ocean Infiniti da započnu novu potragu.

"Studija koju smo uradili pokazala nam je da je otmicu verovatno izvršio iskusan pilot. Avion niko nije mogao da vidi osim vojske. Pilot je znao da će, ako se pokrene potraga i spasavanje, to biti urađeno prema putanja leta", rekao je Maršand.

Obojica tvrde da je transponder aviona isključen i da polukružno okretanje sa putanje leta nije mogao da napravi autopilot.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Slučaj "Ružić": Zašto se treći čovek SPS šlihta tajkunskim medijima?! (VIDEO)
Live TV

Slučaj "Ružić": Zašto se treći čovek SPS šlihta tajkunskim medijima?! (VIDEO)

Ministar bez portfelja Đorđe Milićević gostovao je u Info jutru Informer televizije gde je odgovarao na pitanja voditeljke Jovane Radović i govorio o najvažnijim temama, ali i onoj najaktuelnijoj - to što potpredsednik SPS Branko Ružić za tajkunsku televiziju N1 kritikovao vlast, hvalio Dragana Đilasa ali im i čestitao rođendan sa željkom da još dugo traju.

31.10.2024

12:03

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Društvo

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set