Jedenje samo ovsene kaše tokom samo dva dana moglo bi da pomogne u smanjenju lošeg holesterola i zaštiti srca na nekoliko nedelja, pokazuje iznenađujuće novo istraživanje.
Ovas je dugo bio povezan sa zdravijim nivoima holesterola, ali naučnici sada kažu da efekti mogu nastupiti mnogo brže nego što se ranije mislilo.
Stručnjaci sa Univerziteta u Bonu otkrili su da su ljudi sa visokim rizikom od srčanih bolesti videli pad nivoa štetnog LDL holesterola, koji je povezan sa većim rizikom od srčanog udara i moždanog udara, za 10 odsto nakon što su pratili dijetu sa smanjenim unosom kalorija koja se gotovo u potpunosti sastojala od kaše tokom dva dans, piše Daily Mail.
Ovsena dijeta snižava loš holesterol
Ovas sadrži beta-glukan, vrstu rastvorljivih vlakana za koja je poznato da pomažu u snižavanju holesterola. U crevima se pretvara u gelastu supstancu koja se vezuje za holesterol i pomaže da se on ne apsorbuje u krvotok.
Do sada su uputstva za zdravlje uglavnom pretpostavljala da odraslima treba oko 3 g beta-glukana dnevno - otprilike jedna činija kaše svaki dan, kako bi se holesterol smanjio za pet do deset odsto tokom vremena.
Ali nova otkrića sugerišu da kratki, intenzivni reset sa ovasom može da stvori sličan efekat za samo nekoliko dana, posebno kod ljudi sa metaboličkim sindromom - skupom stanja koji uključuje gojaznost, visok krvni pritisak i povišen šećer u krvi, a koji povećava rizik od dijabetesa tipa 2, bolesti srca i moždanog udara.
Efekti su ostali stabilni šest nedelja nakon sprovođenja dijetetske intervencije.
"Kratkotrajna dijeta zasnovana na ovsu, primenjivana u redovnim intervalima, mogla bi biti dobro podnošljiva metoda za održavanje nivoa holesterola u normalnom opsegu i prevenciju dijabetesa", zaključili su istraživači.
U studiji, objavljenoj u časopisu Nature, istraživači su želeli da utvrde efekte kratkotrajne dijete sa ovsom koja je trajala samo dva dana, kao i duže dijetetske intervencije u kojoj su učesnici imali nešto veću fleksibilnost u pogledu hrane koju su mogli da jedu.
Foto: Shutterstock
ovsena kaša
Ukupno 32 učesnika su završila kratkotrajnu dijetu, tokom koje su isključivo jeli kašu, podeljenu u tri obroka od po 100 g.
Dozvoljeno im je da dodaju nešto voća ili povrća u kašu, ali su bili ograničeni na oko polovinu svog uobičajenog unosa kalorija.
Kontrolna grupa takođe je bila na dijeti sa smanjenim unosom kalorija, ali su mogli jesti šta god žele.
Obe grupe su imale koristi od promene ishrane, ali je efekat bio znatno izraženiji kod onih koji su konzumirali samo ovsenu kašu.
- Nivo posebno štetnog LDL holesterola pao je za 10 odsto kod ove grupe, a to je značajno smanjenje - objasnila je profesorka Mari-Kristin Simon, stručnjak za nauku o hrani i koautorka studije.
- Takođe su prosečno izgubili dva kilograma i njihov krvni pritisak se malo smanjio - dodala je ona.
Jutro nakon novogodišnje proslave najbolje je započeti nečim laganim i prijatnim za stomak, jedan od dobrih izbora je ovsena kaša sa jabukom i cimetom.
Kejt Midlton započinje dan zdravim i hranljivim obrokom ovsenim pahuljicama. Ovsenu kašu priprema sa mlekom ili jogurtom, a dodaje i voće, orašaste plodove, puter i malo cimeta.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Jutro nakon novogodišnje proslave najbolje je započeti nečim laganim i prijatnim za stomak, jedan od dobrih izbora je ovsena kaša sa jabukom i cimetom.
Pojavio se još jedan šokantan snimak incidenta sa blokaderskog skupa u Valjevu, na kojem se jasno vidi kako blokaderka Dijana Hrka drži motku u ruci, preti, udara, a zatim juri aktivistkinju Srpske napredne stranke (SNS) Nedu Perić.
Vlada Srbije razrešila je profesore Nebojšu Bojovića sa mesta predsednika, a Vladana Đokića sa mesta člana Upravnog odbora Instituta za arhitekturu i urbanizam Srbije.
Vrhovno telo blokadera u Beogradu (VSD) zasedalo je povodom zahteva za krovno nepoverenje i izbacivanje čuvenog Gandija, odnosno blokadera Lazara Mišića, ali je sastanak eksplodirao u rat i opštu podelu!
Predsednik Saveza Srba iz regiona, Miodrag Linta, ocenio je danas da odluka suda u Šibeniku da krajiškoj Srpkinji Nikolini Bačkonja Filipović izrekne zatvorsku kaznu od 15 dana zbog toga što je na svom fejsbuk profilu objavila fotografiju svog sedmogodišnjeg sina sa šajkačom na glavi, badnjakom u ruci i tri podignuta prsta, kao šovinističku, sramnu i neprihvatljivu.
U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" pokazali smo vam kakvu to kampanju vodi političar u pokušaju Miki Aleksić, šta ovih dana radi profesor blokader Milo Lompar, koje propise krši samozvani ekolog Aleksandar Jovanović Čuta, čime se bavi potrčko Dragana Đilasa, Borko Stefanović…
Procenjuje se da će za 28 nedelja primene Zakona o legalizaciji biti upisano 320.000 objekata u Republičkom geodetskom zavodu, koliko je bilo upisano u poslednjih 28 godina, rekao je direktor Agencije za prostorno planiranje i urbanizam Srbije Đorđe Milić.
Ministarstvo unutrašnjih poslova upozorava građane na internet prevare, a žrtva može biti svako ko koristi telefon, računar, društvene mreže ili elektronsko bankarstvo.
Putnici iz autobusa srpske agencije koji je jutros oko 3 sata sleteo sa puta u Bugarskoj, krenuli su danas popodne put Srbije. Autobus niških registarskih oznaka stigao je na lice mesta oko 15 časova, preuzeo putnike i oni su nastavili putovanje ka Srbiji.
Policija u Mladenovcu intenzivno traga za muškarcem koji je jutros nožem napao i izbo svoju trudnu suprugu, nakon čega je pobegao sa lica mesta u nepoznatom pravcu.
Sva ubistva i teška ubistva, uključujući pokušaje i pripremne radnje, koja su izvršena od početka 2026. godine do danas na teritoriji Beograda, uspešno su rasvetljena i rešena, potvrdio je glavni javni tužilac Višeg javnog tužilaštva u Beogradu Nenad Stefanović.
Fudbaleri Partizana u prvom meču plej-ofa za Ligu Konferencija gostuju Hetafeu, ali je već sada jasno da će Špance u Humskoj sačekati paklena atmosfera.
Premijer Mađarske Peter Mađar izjavio je danas da su radovi na izgradnji privremene podvodne brane na Dunavu koja bi trebalo da obezbedi nesmetan rad nuklearne elektrane Pakš "trka sa vremenom".
Ukrajinski predsednik se muči da pronađe nekoga sa dovoljnim uticajem da predstavlja Kijev pred Trampovom administracijom, a potencijalni kandidati se pokazuju nevoljnim da preuzmu iscrpljujući zadatak u kritičnom trenutku rata, prema rečima dva bivša visoka ukrajinska zvaničnika i četiri poslanika, piše briselski Politiko.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.