(FOTO) MARKO LUKOVIĆ NA SAJMU AUTOMOBILA PREDSTAVIO ČUDO NEVIĐENO! Srbin napravio najbrži solarni auto na svetu!

informer.rs

07:00 Beograd 0

A. CRNOMARKOVIĆ | 14. 05. 2022.

(FOTO) MARKO LUKOVIĆ NA SAJMU AUTOMOBILA PREDSTAVIO ČUDO NEVIĐENO! Srbin napravio najbrži solarni auto na svetu!

Automobil je ručno pravljen dve godine i vredan je oko milion evra, a samo pomoću sunčeve svetlosti može da dostigne brzinu od 120 kilometara na sat


Najskuplji automobil na Beogradskom sajmu nije ni 'mercedes' ni 'rendž rover' ni 'porše', već najbrži solarni četvorotočkaš na svetu 'emilija 4', delo Srbina profesora dr Marka Lukovića (45).


Ovo 'čudo neviđeno' automobilizma, koje je ručno pravljeno pune dve godine i vredno je oko milion evra, može samo pomoću sunčeve svetlosti da dostigne brzinu od 120 kilometara na sat. Kada bi sunčeva svetlost bila neprestana, ovaj solarni trkački automobil ne bi uopšte morao da stane, jer se putem solarnih ploča na krovu baterije konstantno pune energijom.

informer.rs


Poslednja reč tehnike


- Da je ovo poslednja reč nauke, dizajna i tehnike, svedoči i podatak da je 'emilija 4' napravljena od posebnih karbonskih vlakana. Ima oblik kapi vode jer je ona najaerodinamičnija u prirodi, čime je postignut dva puta manji otpor vazduha u odnosu na moderne automobile. Auto je težak tek nešto više od 300 kilograma, a po kilometru troši svega 23 vata, što je verovali ili ne četvrtina jačine obične sijalice! - kaže za Informer profesor Marko Luković, koji je dizajnirao ovaj solarni automobil.


Javnost je za Lukovića saznala još dok je bio student, kada je osvojio prvo mesto na 'Pežoovom' konkursu za automobil budućnosti. A onda su se samo nizala priznanja od 'Dženeral motorsa', 'Mercedesa', 'Forda', 'Honde', 'Nisana', 'Hjundaija'...

Vučić ga pozvao da pomogne Srbiji

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić posetio je štand na kome je izložen ovaj automobil i pažljivo saslušao Markovu priču, uz vidno oduševljenje performansama koje su postignute na solarni pogon.


Vučić je Lukoviću čestitao i rekao mu da će država zvati njega i njegov tim da pomognu Srbiji i unaprede automobilsku industriju. Marko je u razgovoru za naš list rekao da će ovaj poziv sa oduševljenjem prihvatiti.


- Izuzetno sam ponosan što nas je predsednik posetio i što je rekao to što je rekao. Tu sam za bilo kakvu inovaciju koju Srbija želi da napravi. Bilo bi mi mnogo drago da naš čovek napravi nešto ovako veliko u našoj zemlji - bez ustezanja rekao je Luković.


Poklon od 'Ferarija'


Luković objašnjava kako je nastao njegov solarni automobil.


- Univerzitet u Bolonji pozvao me je da razvijemo zajedno solarni trkački automobil. Moj zadatak je bio da on bude što izdržljiviji, da može da pređe maksimalne relacije, a pogotovo da bude što aerodinamičniji. Ceo automobil je napravljen od karbonskih vlakana, koja imaju čvrstoću čelika, a deset puta su lakša i koriste se u avio-industriji i kod pravljenja bolida za Formulu 1. Ta vlakna nam je poklonila kompanija 'Ferari'. Zbog toga je čitav automobil težak samo 336 kilograma, od čega je težina baterije 80 kilograma - priča naš sagovornik.

Sledeći projekat - luksuzni
automobil na solarni pogon

Luković je pristao da nam otkrije i koji je sledeći veliki projekat na kome će raditi.
- Stalno sam aktivan na različitim projektima. Pričao sam sa Italijanima i postoji ideja da odemo korak dalje. Mogu da vam otkrijem da je u pitanju luksuzni brzi automobil na solarni pogon. Nešto kao 'porše', samo na solarnu energiju - otkrio nam je Marko.

ČINJENICE

Solarni automobil kroz brojke

120 km/h je maksimalna brzina
336 kilograma je ukupna težina
80 kilograma je teška baterija
23 vata troši po kilometru
4 putnika mogu da se voze u njemu


- Maksimalna brzina mu je 120 km/h, a ako idete 60-70 km/h, možete bez stajanja da pređete 750 kilometara. Za sada, može da se vozi samo danju. Kada bi, hipotetički, konstantno bio dan, ne bi morao nikada da stane jer se kroz solarne panele na krovu baterije stalno pune sunčevom energijom, koja se pretvara u električnu. Najveći izazov bila nam je najpoznatija svetska trka u Americi koja se vozi od Nebraske do Oregona i duga je 2.700 kilometra. Prema pravilima, u automobilu mora da bude četvoro ljudi i mi smo u toj trci pobedili, a uz to smo osvojili i dve specijalne nagrade. Naš automobil je bio najbrži, imao je najveći kapacitet i najbolju konstrukciju. Često nas ljudi pitaju da li ovakav automobil može da se napravi i koliko to košta. Naravno da može, ali budite svesni da ovo nije serijska proizvodnja, već ručni rad, i projekat na kome su brojni stručnjaci radili dve godine. S obzirom na to, ovako nešto ne bi moglo da se napravi za manje od 500.000 ili 600.000 evra - objasnio nam je naš sagovornik.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.