OTKRIVAMO! Evo kada će biti ZABRANJEN UVOZ POLOVNJAKA u Srbiju i od čega će zavisiti PROLAZAK NA TEHNIČKOM PREGLEDU
Podeli vest
Uvoz polovnjaka sa evro 3 motorima će najverovanije biti zabranjen od 1. januara iduće godine, najavljuje ministar zaštite životne sredine Goran Trivan za Tanjug i dodaje da se još razmatra da li će se ta zabrana eventualno odnositi i na vozila emisione klase evro 4.
Trivan ističe da to ne znači da će građanima biti zabranjeno da koriste stare automobile koje već poseduju, ali će ti automobili morati da prođu strožu kontrolu emisije izduvnih gasova od 1. jula 2021. godine.
Tehnički pregled u Srbiji prošle godine nije prošlo više od 126.000 putničkih vozila, i to zato što se Srbija vozi u krševima, odnosno u polovnjacima čija je prosečna starost 17 godina!
04.02.2020
08:00
Eliminacioni faktor na tehničkom pregledu neće biti emisiona klasa motora, objašnjava ministar, već šta vozilo ispušta iz auspuha, što znači da će i stariji automobili moći da prođu kontrolu ukoliko su dobro održavani ili ako su u njih ugrađeni odgovarajući filteri ili katalizator.
Na konstataciju da će vozači, ipak, teško moći sa svojim vozilima da prođu tehnički pregled i registruju vozila sa motorima emisione klase evro 1 ili 2, Trivan kaže da je to pitanje za MUP, ali i da će, zbog čistijeg vazduha, svako morati da plati "cenu" vožnje starog automobila, odnosno da uloži u njegovu ispravnost.
Ministar upozorava da i noviji automobili možda neće moći da prođu tehnički pregled zbog emisije izduvnih gasova, ukoliko su neispravni.
Na pitanje kako će se tretirati stari automobili koji se voze na plin, s obzirom da manje zagađuju nego i motori sa evro 5 standarda, Trivan je rekao da se to još ne zna i da će o tome odlučivati MUP.
Kaže da je ministarstvo koje vodi pokrenulo inicijativu za zabranu uvoza starih automobila i da su već imali sastanke sa ministarstivma koja su naldežna za to, kao i da zbog zakonske procedure i predstojećih izbora nije verovatno da zabrana bude uvedena pre 1. januara.
Ne verujem da možemo da stignemo pre toga, mislim da je 1. januar optimalan rok, dodao je Trivan.
"Sve vreme neko podmeće tezu da ćemo mi zabraniti ljudima da koriste stare automobile. Prvo, mi ne možemo da zabranimo uvoz, već druga ministarstva, ali mi podstičemo da se to uradi i od toga nećemo odustati, jer je to apsolutno pitanje kvaliteta vazduha".
Drugo, navodi Trivan, važno je da građani znaju da će moći i dalje da voze automobile koje poseduju, uz uslov da su tehnički ispravni i da od 1. jula sledeće godine zadovolje kriterijume za izduvne gasove.
"Mi smo i sada, kao vlasnici automobila, u obavezi da poštujemo ograničenja emisije izduvnih gasova, samo što se to ne poštuje kako treba", napomenuo je ministar.
Ističe da će na osnovu propisa MUP-a to biti potpuno rešeno od 1. jula 2021. godine.
Nije bitno da li ćete voziti auto star 40 godina ako emituje izduvne gasove u granicama dozvoljenog, poručio je Trivan.
Takođe, kaže da je protiv uvoza starih automobila, ne samo što više zagađuju životnu sredinu, već i zato što nisu dovoljno bezbedni.
Inače, merenja tehničkih pregleda pokazuju da više od polovine vozila u Srbiji ili 1,2 miliona vozila emituje veću količinu gasova nego što je propisano.
Kod nas ima ukupno oko 2,25 miliona vozila, od kojih oko 655.000 imaju motore starije od evro 3 standarda.
U Srbiju je u 2019. uvezeno više od 150.000 polovanjaka i oko 33.000 novih automobila.
Pravilniko o tehničkim pregledima koji je primenjuje od 5. jula 2018. predvideo je da odredba koja se odnosui na strožu kontrolu emisije izduvnih gasova počne da se primenjuje za tri godine.
Podsećanja radi na prostoru EU motori norme evro 1 (poznate i kao EC 93) uvedeni 1993. godine, zatim je tri godine kasnije evro 2 (EC 96) postao obaveza, a evro 3 je stupio na snagu 2000. godine.
Od 2006. se primenjuje evro 4, od 2009. i evro 5 standard. U 2014. su proizvođači već prešli na evro 6 emisionu klasu, a pripremaju se i evro 7.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Ministre a čemu vi i vaše ministarsvo služite, kada će MUP o nečemu da odlučuje. Kakvi su to oni stručnjaci za čist vazduh i tome slično. Videli smo koliko su stručni, što se tiče oružja. Teraju nas da registrujemo već godinama registrovano oružje. Samo da nam ogule kožu, a šta drugo policija i zna osim da kaže, daj pare.....
pitanje za gospodina nikada ne spominja teretnjaka koji su puno losijem stanju nego vozila sa euro 1 motorom i stalno dobiju prolaznu ocenu da o autobusima da ne pricamo prvo bi trebalo tamo napraviti red pa onda sa ostalima.
Godisnje vozim oko 10000km iskljucivo na plin,osim zimi kada samo palim motor na benzin. I sada neki "genije" iz policije treba da odlucuje koliko ja zagadjujem. Pa vecina kamiona i autobusa vise zagadi za 1 dan nego ja za 5 godina!
ako vozim auto sa euro 2 ili euro 3 motorom za mene vazi ta norma gasova na tehnickom pregledu, ne moze sad za mene da vazi norma euro 5 na tehnickom da bi vazduh bio cistiji, jer to auto tehnicki ne moze da postigne
U Bosni je vec odavno zabranjen uvoz vozila sa euro 3 motorima,a od juna 2019 zabranjen je i uvoz vozila sa euro 4.Tako da je sad moguce uvesti samo euro 5 i vise.Cudno mi da je u Srbiji jos dozvoljen euro 3.
Tehnički pregled u Srbiji prošle godine nije prošlo više od 126.000 putničkih vozila, i to zato što se Srbija vozi u krševima, odnosno u polovnjacima čija je prosečna starost 17 godina!
Novi model teškog sistema bacača plamena TOS-3 "zmaj" naneće ozbiljnu štetu Oružanim snagama Ukrajine, izjavio je penzionisani pukovnik SBU i vojni ekspert Oleg Starikov u intervjuu za Jutjub kanal Politeka.
Opozicioni novinar Zoran Preradović istakao je da je Beograd bio jabuka razdora opozicije, kao i da je sasvim siguran da predsednik Vučić dobija Beograd na predstojećim izborima.
Odluka pokreta "Kreni-Promeni" koji predvodi Savo Manojlović da učestvuje na izborima u Beogradu raspisanim za 2. jun podigla je dosta prašine na političkoj sceni Srbije a reakcije i komentari tim povodom ređaju se kao na traci.
Programski direktor Demostata, novinar Zoran Panović ocenio je da između Sava Manojlovića i tajkuna Dragana Đilasa bukti otvoreni rat za lidera opozicije.
Najveća estradna zvezda Jelena Karleuša gostujući u Kolegijumu Informer TV govorila je na vaskršnjem specijalu kako zvezde proslavljaju jedan od najbitnijih hrišćanskih praznika.
Licemerno učestvovanje Hrvatske u nemačkoj kampanji da Srbe proglasi genocidnim narodom, analizirao je gos Info jutra, član Predsedništva SNS Nebojša Bakarec.
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Prokuplju isključili su iz saobraćaja četrdesettrogodišnjeg muškarca, koji je upravljao automobilom "BMW" sa 2,36 promila alkohola u organizmu.
Neverovatan incident odigrao se danas u Ulici titelski red u Zrenjaninu kada je automobil "pežo" udario u banderu i od nje bukvalno napravio umetničko delo!
Pričao sam sa najvećim imenima svetskog i domaćeg fudbala, a verujte da je lakše ugovoriti intervju sa inostranim zvezdama nego da našim! Do Mateje Kežmana je nestvarno teško doći, a anketa na trgu Bana Jelačića je obeležila moju karijeru, kaže Nebojša Petrović u ispovesti za Infomer.
Rokas Gedraitis (31) u opširnom intervjuu za Informer govorio o promeni trenera, potencijalnom ostanku u Crvenoj zvezdi, presudnim faktorima prilikom dolaska na Mali Kalemegdan i još mnogo toga...
Naravno da ću slaviti Vaskrs i ispoštovaću sve običaje! Najlepše mi je bilo u Partizanu, a žao mi je što u Humskoj nisu dali vremena Igoru Duljaju, jer je mogao da uradi velike stvari, poručio je Obiora Odita (40), čuveni napadač i ljubimac "grobara" za Informer.
Sekretar za ratnog vazduhoplovstva SAD Frenk Kendal u vazduhoplovnoj bazi Evdvards u Kaliforniji izveo let borbenim avionom F-16 koji je bio upravljan veštačkom inteligencijom.
Ruska vojska je ušla na teritorije gde ukrajinske oružane snage nemaju odgovarajuća utvrđenja, rekao je potpukovnik američke vojske u penziji Danijel Dejvis na Jutjub kanalu Daniel Davis.
Intervencija Sjedinjenih Država u Ukrajini zahtevala bi veliku vojsku i nekoliko meseci ozbiljnih priprema, rekao je bivši agent CIA Lari Džonson na Jutjub kanalu Dialogue Vorks.
Naš svet je pun fascinantnih, opasnih, ali i lepih pukotina koje vode duboko u površinu Zemlje. Pećine izazivaju osećaj strahopoštovanja i predstavljaju nam miran, potpuno strani svet.
Nutricionista Branka Mirković govorila je za Informer.rs o tome kako treba da se hranimo nakon posta, ali i zašto ne treba da preterujemo sa hranom tokom praznika.
Ivana Pavković i Petar Mitić važe za jedan od najskladnijih parova na našoj estradi, a sada je Ivana specijalno za Informer pričala o praznicima i porodici.
Tradicionalni dečiji deveti po redu, festival Uskršnje jaje, uz nekoliko hiljada mališana, njihovih roditelja i prolaznika, odrzan je na centralnom gradskom trgu u Zrenjaninu, u organizaciji udruženja Vratimo deci radost u pokretu.
Vaskršnja jaja se najčešće farbaju na Veliki petak, ali ima i onih koji to rade na Veliku subotu. I pored mnogo tehnika koje mogu da se pronađu na internetu, svaka domaćica ima svoj oprobani način ukrašavanja jaja.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.