• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: A. Crnomarković

04.03.2020

15:55

BRUKA! VIP NAPLAĆUJE NEPOSTOJEĆU USLUGU: Stojan godinu dana plaća račune, da razgovara ne može, DA RASKINE UGOVOR NE DAJU MU!

Zaštitnik potrošača

BRUKA! VIP NAPLAĆUJE NEPOSTOJEĆU USLUGU: Stojan godinu dana plaća račune, da razgovara ne može, DA RASKINE UGOVOR NE DAJU MU!

Podeli vest

Beograđanin Stojan Todorović ne može da koristi mobilni ni u kući ni u vikendici jer u poslednjih godinu dana nema domet. Operater odbija raskid ugovora, čime krši zakon, kažu stručnjaci

Imate telefon, karticu, minute, gigabajte, ali ne i mrežu da ih iskoristite, iako redovno plaćate račune. Prema zakonu, operater bi morao da vam omogući raskid ugovora bez posledica, ali u praksi je mnogo drugačije.

Tražio sam raskid ugovora, a dobio izvinjenje i ponudu za popust od 25 odsto u narednih šest meseci
Stojan Todorović

Jedan od korisnika mobilne telefonije, inače klijent "Vipa", Stojan Todorović iz Sremčice već godinu dana muči muku i praktično mu je telefon neupotrebljiv, ali ovaj operater je spreman tek da mu da simboličan popust. Osim kuće u Sremčici, Todorović ima vikendicu u selu Srednji Statovac kod Prokuplja, gde takođe nema signala.

- Deset godina sam korisnik "Vipa" i sve do prošle godine nisam imao problema, kada sam primetio da u vikendici sve češće gubim domet kao i internet konekciju. Zvao sam "Vip" da se žalim i tada su mi rekli da su u pitanju radovi na mreži i da će to da bude brzo rešeno.

 

 

Međutim, iz dana u dan situacija je sve gora, a ove godine, odgovorno tvrdim, najgora je u poslednjoj deceniji. Sada ne samo što u vikendici uopšte nemam domet i ne mogu ni da zovem ni da šaljem poruke, a kamoli da koristim internet, nego mi se to isto dešava i u Sremčici, gde živim - kaže Todorović, koji nam je ispričao kojim sve trikovima mora da se koristi kako bi uopšte nekoga uspeo da pozove.

- Plaćam svakog meseca paket da imam minute, poruke i internet, a ne mogu da ih koristim jer austrijska kompanija ne može da obezbedi signal. Ne možete da verujete šta sve radim da bih nekoga pozvao - lutam po kući i dvorištu kao neki ludak i tražim odgovarajuću tačku, idem kod komšija... I kad uspem da imam barem crticu dometa, pozovem nekoga i usred priče veza se prekine. Mislim da to u 21. veku nije normalno. Da ne pominjem to što sam nedostupan kad me neko zove - ljut je Todorović.

 

 

 

Lažu i mažu

Naš sagovornik tvrdi i da je pokušao da raskine ugovor jer ne dobija ono što plaća, ali mu "Vip" to ne dozvoljava.

- Lažu me da će biti bolje, ali ništa se ne menja. Tražio sam raskid ugovora. Dobio sam samo izvinjenje i ponudu za popust od 25 odsto u narednih šest meseci. Medutim, ne želim popust koji mi ništa ne znači kada faktički nemam telefon.

 

 

 

Kompanija mora da snosi odgovornost za to što klijentima ne pruža usluge na koje se obavezala i koje su im plaćene
Petar Bogosavljević, Pokret potrošača

Želim da pređem kod drugog operatera i da imam funkcionalnu mrežu, ali mi ne dozvoljavaju. Kažu da sam potpisao ugovor i da ću, ako ga prevremeno raskinem, plaćati penale.

Ne sporim da sam potpisao ugovor na 24 meseca, ali su ga oni prekršili zato što mi ne pružaju uslugu na koju su se obavezali.

Predstavnici udruženja za zaštitu potrošača tvrde da kompanija "Vip" u ovom slučaju krši i Zakon o zaštiti potrošača, ali i Zakon o obligacionim odnosima, i da svim oštećenim potrošačima mora da se omogući da raskinu ugovor. Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević smatra da uz raskid ugovora klijenti imaju pravo i na naknadu štete.

Kršenje zakona

- Potrošači su se ugovorom obavezali da će svakog meseca plaćati određeni iznos, a operater da će im omogućiti minute, poruke i internet. Pošto to ne funkcioniše, to znači da je austrijska kompanija ta koja krši ugovor. Oni treba da u pismenoj formi obaveste "Vip" o svom zahtevu, a ako kompanija na to ne pristaje, da alarmiraju Tržišnu inspekciju i, ukoliko treba, da pravdu potraže na sudu.

 

 

 

Kompanija mora da snosi odgovornost i za nepoštenu poslovnu praksu i za to što klijentima ne daju usluge na koje su se obavezali i koje su im plaćene.

Bogosavljević je objasnio i da potrošači treba da budu istrajni u svom zahtevu i da ne smeju da nasednu na ponude koje im nudi kompanija u vidu smanjenja računa i sličnih povlastica jer onda sve pada u vodu.

- Taj čovek, a i svi ostali koji su oštećeni ne treba da prihvate umanjenje računa. Ne nude oni to bez razloga nego zato što znaju da nisu u pravu. Zato treba da ostanete dosledni u zahtevu za raskid ugovora, jer ako bilo šta drugo prihvatite kao kompenzaciju za to što ne dobijate plaćenu uslugu, onda, što bi narod rekao, ode mast u propast - savetuje naš sagovornik.

"Vip": Pokrivenost nam je 99,9 odsto

Povodom ovog slučaja kontaktirali smo i sa "Vipom", gde tvrde da imaju dobru pokrivenost.

- U Prokuplju dostupnost signala i mreže iznosi 99,97 odsto, a na Čukarici, u kojoj se nalazi Sremčica, ona je 99,99 procenata. Na ovim, ali i drugim teritorijama u Srbiji nismo primili povećan broj žalbi na pokrivenost.

 

 

 

Svi naši korisnici koji imaju bilo kakve poteškoće uvek mogu da nam se jave, a mi ćemo na njihov poziv odgovoriti svom potrebnom tehničkom podrškom. Korisnicima kod kojih se ustanovi postojanje lošeg signala bez uslova za poboljšanje ugovore raskidamo bez ikakvih dodatnih obaveza - tvrde u "Vipu".

 

 

 

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs

 

 

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Muki

pre 4 godine

Care trazi novu sim karticu ta je odradila svoje.

Vučko

pre 4 godine

Ma jednostavno nemoj plaćati pa neka oni tuže tebe a na sudu dokažu njihov bezobrazluk.

Slobodan

pre 4 godine

Imam isti problem u selu gde zivim nemam signala,zalio se i nikom nista ni popust...pa se snalazim tako sto se penjem na stolicu da pozovem ili posaljem sms,a pozive sam preusmerio na mts pripeid broj. Nzm vise sta da radim ugovor mi vazi jos 15 meseci

sledeća vest

Izbori 2024

Nastavljeni razgovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima!
Izbori 2024

Nastavljeni razgovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima!

U Skupštini Srbije nešto posle 13.00 časova počeo je sastanak predsednice Skupštine Srbije Ane Brnabić sa predstavnicima poslaničkih grupa, političkih stranaka nacionalnih manjina i udruženja, radi konsultacija oko obrazovanja radnih grupa za unapređenje izbornog procesa i uvid, kontrolu i reviziju Jedinstvenog biračkog spiska.

26.04.2024

14:13

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija

Kragujevački opštinari dali krv!
Humanitarna akcija

Kragujevački opštinari dali krv!

Zaposleni u Gradskoj upravi Kragujevac danas su, u organizaciji Samostalnog sindikata GU organizovali prvu od dve godišnje akcije dobrovoljnog davalaštva krvi za potrebe Banke krvi Univerzitetskog kliničkog centra u ovom gradu.

26.04.2024

12:17