TELO ĆE VAM NAJBOLJE REĆI - 4 znaka da PRETERUJETE sa slatkišima!

Shutterstock

08:23 >> 08:28 Ljubav i zdravlje 0

Lepa&Srećna/informer.rs | 13. 07. 2020.

TELO ĆE VAM NAJBOLJE REĆI - 4 znaka da PRETERUJETE sa slatkišima!

Previše ugljenih hidrata može da ima negativan efekat, jer narušena ravnoteža makronutrijenata dovodi do zdravstvenih problema...

Organizmu su neophodni ugljeni hidrati da bi normalno funkcionisao, piše portal Lepa&Srećna. Ugljeni hidrati omogućavaju rad mišića, kao i funkcije mozga, važni su za naše pamćenje ali i za dobro raspoloženje.

IMATE PROBLEM SA PROBAVOM? Namirnice koje BRZO I EFIKASNO DELUJU PROTIV ZATVORA!

LAŽI ME, MOLIM TE! 5 situacija kada elegantno ZAOBILAŽENJE ISTINE u vezi nije GREH!



Međutim, ako preterujemo sa namirnicama punim ugljenih hidrata, kao što su hleb, testenine i pirinač, rizikujemo i zdravlje srca a moguće je da ćemo stvoriti uslove za insulinsku rezistenciju i gojaznost.

Pixabay

Količina ugljenih hidrata koja je potrebna vašem telu zavisi od vaših godina, brzine metabolizma i nivoa fizičke aktivnosti. Međutim, svima se preporučuje ista vrsta ugljenih hidrata, a to su oni koji se sporije vare.

Takve ćete naći u integralnom hlebu, mahunarkama, kao i voću i povrću koje je bolje da jedete cele, a ne da od njih cedite sok.

Što se tiče količine, računajte da ugljeni hidrati treba da budu izvor oko polovine vaših dnevnih kalorija. Preciznije, između 45 i 65 odsto. To znači da ako vam treba oko 2000 kalorija dnevno, možete uzeti između 225 i 325 grama ugljenih hidrata.

Pixabay

Da li to znači da svakog dana treba da merite sve što pojedete i preračunavate svaku kaloriju? Ne nužno. Možete to povremeno da uradite, tek da biste proverili svoje stanje.

Međutim, možete i da pratite stanje svog organizma i on će vam "reći" da li preterujete sa ugljenim hidratima, naročito sa šećerima.

(VIDEO) PENZIONERSKI DANI TEKU... Evo čime se sada bavi SLAVNA HOLIVUDSKA GLUMICA!

 

1. Ako stalno dobijate na težini ili ne uspevate da oslabite
Ovaj znak je karakterističan za one osobe koji su fizički dosta aktivni i jedu zdravu hranu. Međutim, odnos između makronutrijenata nije dobar - preteruju sa ugljenim hidratima i to sa prostim - šećerima.

Shutterstock

Ovo se naročito odnosi na osobe koje primete gojaznost u predelu struka - to znači da se u organizmu skuplja visceralna mast - posebno opasna jer obavija unutrašnje organe.

2. Ako imate problematičnu kožu
Česte bubuljice i akne mogu biti povezane sa visoko glikemijskom ishranom. Mada izražene akne izbijaju i ako jedete mnogo mlečnih proizvoda ili namirnice pune zasićenih masti, najčešći krivac za njih je šećer.

pexels.com

3. Ako imate često karijes
Postoji jasna veza između velike količine slatke hrane i karijesa na zubima, koja je mnogima već i poznata. Međutim, ono što mnogi ne znaju je da i skrob ima sličan efekat - dakle krompir je namirnica koju treba ograničeno konzumirati.

ŽIVELI, I JOŠ PONEŠTO! Vinom skinite šminku, stavite ga u masku za lice...!

4. Ako vam nedostaje energije
Telo reaguje na glukozu u krvotoku čim svarimo proste ugljene hidrate. Ono oseća talas energije, ali on ne traje dugo. Iza njega sledi pad, pa se zato često osećamo gotovo malaksalo i pospano posle obroka sa puno ugljenih hidrata.

shutetterstock

Za organizam je posebno opasno ako imamo periode gladovanja posle kojih usledi obrok pun prostih šećera - to je kao da je na nekom rolekosteru na kojem nikako ne može da uspostavi ravnotežu.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.