SEDAM namirnica bogatih holesterolom koje treba jesti UMERENO

Shutterstock

13:19 Ljubav i zdravlje 0

vecernji.hr | 16. 02. 2021.

SEDAM namirnica bogatih holesterolom koje treba jesti UMERENO

Holesterol je poznat kao rizični sastojak za nastanak ateroskleroze i kardiovaskularnih bolest, ali i supstanca koja je neophodna za dobro funkcioniranje organizma


Način ishrane, tj. količine i vrste masti koje se unose organizam utiču na sintezu holesterola u telu. Da bi se održao zdrav nivo holesterola u organizmu potrebno je smanjiti unos masti na najviše 30% od ukupnog unosa energije, unos zasićenih masti ispod 10% ukupnog unosa energije, a unos holesterola ispod 300 miligrama na dan.

Pogledajte koje namirnice sadrže visok nivo holesterola, pa treba ograničiti njihov unos.

Žumanca

Trebalo bi ograničiti konzumaciju jaja na najviše 4 nedeljno, uključujući ona koja se koriste kod pripreme drugih jela. Prema healthaliciousness.com, jedno žumance će osigurati 210 miligrama, a celo jaje nešto više od 212 miligrama holesterola.

Shutterstock

Žumance

Džigerica

Holesterol se sintentiše u jetri pa je životinjsku jetru potrebno ograničiti u ishrani. Sadrži 564 miligrama holesterola na 100 grama ili 188% dnevne vrednosti.

Morski plodovi

U 100 grama škampa nalazi se 195 miligrama holesterola, odnosno 65% dnevne vrednosti. Jedna kozica sadrži 11 miligrama (4% dnevne vrednosti). Ograničite unos školjki, rakova i glavonožaca (škampi, lignje, kamenice, dagnje, jastog).

Piletina

Pileće meso sadrži malo masnoće, ali pileći batak s kožom ima više masti i holesterola nego šoljica sladoleda ili hamburger. Kada pripremate belo meso, uklonite kožu jer ona obiluje holesterolom.

Shutterstock

Brza hrana

Brza hrana

Brza hrana obiluje holesterolom i pružiće vam više od 50 % dnevnih vrednosti. Ograničite konzumiranje brze hrane i birajte laganije namirnice poput povrća, belog mesa i ribe.

Sir

Sir je odličan izvor proteina i kalcijuma, a na 100 grama sir bri sadrži 100 miligrama holesterola, ementaler 92 miligrama, a parmezan 80 miligrama.

Teletina

Crveno meso pokušajte što češće zameniti belim. Teletina na 85 grama sadrži 93 miligrama holesterola, jagnjetina 78 miligrama, svinjetina 77 miligrama holesterola, ali ima i najviše grama masnoće.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.