BEZ NJIH smo BOLESNI! Ova tri MINERALA su SVETO TROJSTVO - evo gde ih NAJVIŠE ima!

Shutterstock

12:12 Ljubav i zdravlje 0

ljubav&zdravlje | 18. 04. 2021.

BEZ NJIH smo BOLESNI! Ova tri MINERALA su SVETO TROJSTVO - evo gde ih NAJVIŠE ima!

Magnezijum, cink i gvožđe neophodni su za jači imunitet, više energije i bolji san, a ako ih nema dovoljno, javljaju se različite bolesti...


Lekari se slažu da minerali imaju izuzetno važnu ulogu u pravilnom funkcionisanju celog organizma jer ga štite od stresa. Iako su u hrani prisutni samo u tragovima, utiču na sve organe, a ako ih nema dovoljno, javljaju se različite bolesti.

Predstavljamo vam sve prednosti tri najvažnija minerala - magnezijuma, cinka i gvožđa.

Magnezijum

To je mineral koji se u stresnim situacijama luči kroz znoj, mokraću. Optimalan unos magnezijuma može da ublaži osećaj anksioznosti, a važan je i za zdravlje kostiju i mišića, kao i za podizanje energije. Pojedina istraživanja pokazuju da povoljno utiče i na san.

Shutterstock

Kolika je dnevna doza magnezijuma koja nam je potrebna? Ženama je potrebno oko 320 mg dnevno. S obzirom na to da se njegove rezerve smanjuju napornom fizičkom aktivnošću (mišići ga troše tokom vežbanja), ponekad tu dozu treba povećati. Magnezijum se nalazi u semenkama, zelenom povrću, avokadu i crnoj čokoladi.

Cink

Cink utiče na imuni sistem i samim tim nas štiti od različitih infekcija (uključujući i kovid-19). Ako ga u organizmu nema dovoljno, dolazi do slabljenja imunološke reakcije u nekim ćelijama, što otežava borbu s infekcijom i može izazvati upalne procese i oštećenja.

Pixabay

Koja hrana je bogata cinkom? Najveće količine se nalaze u morskim plodovima i crvenom mesu, a nešto manje ima ga u mahunarkama, integralnim žitaricama i semenkama bundeve. Optimalni dnevni unos cinka je oko 8 mg.

Gvožđe

Ovaj mineral je neophodan da bi eritrociti nesmetano prenosili kiseonik kroz celo telo. Osim toga, gvožđe je važno za funkciju mišića. Nedovoljan unos hranom može da oteža koncentraciju i poveća rizik od nastanka anemije.

Shutterstock

Da do toga ne bi došlo, jedite meso, morske plodove, mahunarke i zeleno lisnato povrće.

KARFIOL JE PRAVA VITAMINSKA BOMBA! Ublažava reumatske bolove, prija želucu, a EVO ko POSEBNO treba da ga jede!

OVA BILJKA DONOSI ZDRAVLJE! Noću proizvodi kiseonik, pa je idealna za spavaće sobe!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.