• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: informer.rs

25.07.2023

20:00

Jedite rukama, zdravo je! To je nova preporuka o navikama za stolom

Freepik.com

Lajfstajl

Jedite rukama, zdravo je! To je nova preporuka o navikama za stolom

Nije pristojno, ali je zdravije da jedete rukama, kažu stručnjaci. To može da vam pomogne u podizanju vitalnosti organizma.

Nova studija objavljena u časopisu "Clinical Nutrition" pokazala je da promena navika za stolom sprečava neke zdravstvene rizike, pa tako nećete biti u opasnosti da obolite od dijabetesa tip 2, poboljšaćete varenje, nećete se prejedati, a to je jedan od načina da ostanete vitki.

*Ljudi koji jedu brzo imaju veće šanse da obole od dijabetesa tip 2. S obzirom na to da obrok uz viljušku i nož traje kraće od onog u kom biste se služili samo rukama, jasno je zašto je bolje jesti "nepristojno" uvek kada ste u prilici. Ne samo što se prstima jede sporije, već se pojede i manje.

*Ako jedete prstima, unećete korisne bakterije u organizam, što je važno za organe za varenje. Osim toga, nervni završeci u prstima prenose poruke mozgu u vezi sa hranom (da li je mlaka, vrela, topla, tvrda, retka), pri čemu se sistem za varenje bolje priprema.

Foto: unsplash.com

Ako jedete prstima, unećete korisne bakterije u organizam

*Studija objavljena u časopisu "Personality and Social Psichology" pokazala je da porodice koje su jele rukama imaju manje gojaznih osoba koje su takve postale zbog prejedanja. Takođe, istraživanje je pokazalo da se taj problem uspešno rešava kod dece ukoliko im se dozvoli da jedu prstima.

*Istraživači koji su proučavali više od 1.600 sredovečnih žena na Novom Zelandu otkrili su da su one koje su jele dok su radile nešto drugo pojele više hrane od onih koje su mirno jele za stolom.
Kada jedete rukama, ne možete da radite ništa drugo jer su vam ruke zauzete i "prljave".

A u restoranu?

Kod kuće lako možete da jedete prstima, ali treba da znate da se i restoranima neka hrana konzumira bez pomoći escajga. Ako jedete škampe, na primer, slobodno ga odložite, piše britanski gastronomski vodič "Debrett's".
Ribu, školjke, rakove slobodno jedite prstima, ali neka vam salvete sve vreme budu blizu. Brišite se skoro posle svakog zalogaja. Prstima se jedu i sendviči, pileći i žablji bataci, pica...


 

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Zastrašujuće! "Spisak smrti" Koste K. nije jedini
Hronika

Zastrašujuće! "Spisak smrti" Koste K. nije jedini

Nakon gotovo svakog masovnog zločina istražitelji pokušavaju da pronađu odgovor na isto pitanje - da li je tragedija mogla da bude sprečena? U mnogim slučajevima odgovor su pronašli među papirima, beleškama i zapisima koje su počinioci ostavili iza sebe.

08.06.2026

20:29

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set