KAKO DA SE NE UGOJITE ZA VREME PRAZNIKA? ISPOŠTUJTE 3 jednostavna PRAVILA!

Shutterstock

15:00 Ljubav i zdravlje 0

informer.rs | 23. 11. 2022.

KAKO DA SE NE UGOJITE ZA VREME PRAZNIKA? ISPOŠTUJTE 3 jednostavna PRAVILA!

Postoji tvrdnja da se prosečna osoba ugoji 10 kg tokom sezone praznika. Predstavljamo tri laka pravila koja će vam pomoći da održite težinu tokom praznika

Neki ljudi postaju toliko uplašeni da ne dobiju na težini da uskraćuju sebi svu zabavu i uživanje. Ovaj pristup je pogrešan, jer nabace kilograme ili ne jedu ništa i osećaju se loše. Što je još gore, ako na kraju pojedu mnogo u jednom obroku, sutradan se probude sa osećanjem mrzovolje i onda sebe kažnjavaju intenzivnim vežbama.

Shutterstock

 

Srećom, postoji mnogo bolji i održiviji pristup. Samo pridržavajući se nekoliko jednostavnih pravila, možete uživati u prazničnoj sezoni, pojesti parče pite, popiti još jednu čašu vina i sve to učiniti bez krivice.

Zaradite svoje poslastice

Shutterstock

 

Praznici jednostavno ne bi bili praznici bez ukusnih pita, kolačića, kolača i još mnogo toga. Srećom, ne morate da se uzdržavate, umesto toga, preporučujemo vam da „zaradite“ svoje poslastice vežbanjem.

Na primer, ako ste odradili odličan trening, onda čestitamo: zaradili ste onaj komad pite od bundeve koji ste želeli. Ali ako ste propustili nekoliko treninga i proveli ceo dan na kauču, onda verovatno ne biste trebali da pojedete taj komad.

Vežbanjem pre nego što se prepustite nekoj poslastici, sprečavate neželjeno povećanje masti i zapravo povećavate šanse da se te kalorije pretvore u mišiće. Izvođenje fantastičnog treninga sagoreva mnogo uskladištene energije i stvara ogromnu potražnju za energijom jer vaše telo žudi za hranljivim materijama, ugljenim hidratima, proteinima, itd. 

Pratite pravilo 80/20

Mnogi ljudi staju na vagu dan nakon praznika da vide da su dobili nekoliko kilograma, ali važno je da znate da je nemoguće dobiti toliko masti u jednom danu. Verovatno je samo težina vode koja će za nekoliko dana nestati.

Umesto da brinete o nekolicini obroka koje ćete imati tokom praznične sezone, usredsredite se na zdravu i čistu ishranu 80 odsto vremena, jedite nemasne proteine, puno povrća, dobrih ugljenih hidrata i zdravih masti i izbegavajte prerađenu nezdravu hranu. Ako to uradite, onda možete potrošiti preostalih 20 odsto vremena da uživate u raznim poslasticama.

Nakon što budete uživali u teškom obroku sa porodicom i prijateljima, možete odmah da se vratite na svoju normalnu ishranu bez brige da ćete se ugojiti.

Ostanite dosledni treningu

Shutterstock

 

Ukoliko niste učlanjeni u teretanu ili putujete za vreme praznika, još uvek postoji mnogo načina da dobro vežbate, sagorete kalorije i izbegnete bilo kakvo povećanje masti dok uživate u raznovrsnoj ishrani. Na primer, možete raditi vežbe sa telesnom težinom, ići na trčanje po komšiluku ili voziti bicikl.

Možete čak da planirate i fizičke izlete tokom vašeg odmora, poput pešačke ture, skijanja i još mnogo toga. Sve će to učiniti razliku u održavanju forme i vitke linije tokom najlepšeg doba godine, piše Eatthis.
 

bonus video:

PROČITAJTE JOŠ


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.