Autor: Tanjug

20.05.2022

KINA TRAŽI NASELJIVE PLANETE IZVAN SUNČEVOG SISTEMA! Uskoro ćemo saznati da li smo SAMI u UNIVERZUMU

Freepick

Kineski naučnici su predložili svemirski projekat za istraživanje univerzuma kroz svemirski teleskop kako bi se otkrile naseljive planete slične Zemlji izvan Sunčevog sistema, udaljene oko 32 svetlosne godine od naše planete

Kako prenosi Kineski međunarodni radio, projekat je nazvan „Otkrivanje obližnje nastanjive egzoplanete” (Closeby Habitable Exoplanet Survey, skreaćeno CHES). Ako bude uspešno sproveden, to će biti prva svemirska misija specijalno osmišljena kako bi bile otkrivene nastanjive planete slične Zemlji oko obližnje zvezde slične Suncu.

Istraživanje naseljivih planeta van Sunčevog sistema jedno je od ključnih polja fundamentalnih istraživanja u astronomiji.

Foto: Freepick

Svemir

- CHES treba da pruži ključne odgovore na pitanje da li smo sami u univerzumu, kao i na pitanje kako planete mogu postati kolevka života -  rekao je Ði Ðijanghui, profesor iz Opservatorije Purpl Mountajn pri Kineskoj akademiji nauka, koji je ujedno glavni istraživač misije CHES.

Ði je naveo da je do sada otkriveno i potvrđeno više od 5.000 egzoplaneta, uključujući 50-ak planeta sličnih Zemlji u naseljivoj zoni, ali većina se nalazi stotinama svetlosnih godina daleko od Zemlje.

- Otkriće obližnjih naseljivih svetova biće veliki proboj za čovečanstvo, a takođe će pomoći ljudima da prošire naš životni prostor u budućnosti -  dodao je Ði.

BONUS VIDEO:

Aleksandar Vulin o izborima 2. juna: Vučić mora da se bavi izborima, ovo nisu lokalni izbori, hoće da slome kičmu Vučiću i našoj slobodarskoj politici

Gostujući u jutarnjem programu televizije Prva, Aleksandar Vulin je kazao da se 2. juna odlučuje o budućnosti Srbije, te da nije reč o lokalnim izborima koji se samo tako zovu. Vulin je kazao da na ovim izborima hoće da slome kičmu Vučiću da bismo se odrekli Republike Srpske, Kosova i Metohije, da bismo priznali da smo genocidan narod i uveli sankcije Rusiji.

27.04.2024

Grčka uvodi šestodnevnu radnu nedelju!
još obaveza

Grčka uvodi šestodnevnu radnu nedelju!

U Grčkoj se od jula uvodi šestodnevna radna nedelja, a ova obaveza će se odnositi na državne službe, komunalna preduzeća, banke, privredna društva, organizacije i poljoprivredna gazdinstva koja su do sada praktikovala petodnevni nedeljni sistem rada.

27.04.2024