Konzumiranje prerađenog i crvenog mesa povećava rizik od dobijanja dijabetesa tipa 2, pa tako samo dva komada šunke dnevno povećavaju za 15 odsto takvu vrstu opasnosti, pokazala je najnovija studija.
Istraživanje, koje su sproveli eksperti sa Univerziteta Kembridž, obuhvatilo je dva miliona ljudi širom sveta, i pruža do sada najmasovniji dokaz koji povezuje crveno meso sa povećanim rizikom od dijabetesa, prenosi Gardijan.
Više od 400 miliona ljudi u svetu boluje od dijabetesa tipa 2 koji dovodi do slepila, otkazivanja bubrega, srčanih napada, moždanih udara i amputacije donjih ekstremiteta.
Foto: Shutterstock
Rezultati najnovije studije ukazuju koliko je važan način ishrane da bi se to izbeglo, a preporučuje se ograničavanje konzumiranja prerađenog mesa, kao i neprerađenog crvenog mesa.
Istraživači su utvrdili da dnevno konzumiranje 50 grama mesnih prerađevina, odnosno dva komada šunke, povećava rizik od dijabetesa tipa 2 za 15 odsto u narednih deset godina, a uzimanje 100 grama neprerađenog crvenog mesa dnevno, ili jedna male šnicle, uvećava taj rizik za 10 procenata.
Foto: Shutterstock
Ekspert za Univerziteta Aston, Duejn Melor, kaže da je poruka da se meso konzumira umereno kako bi se smanjio rizik od dijabetesa tipa 2, a da ishrana treba bude bogata povrćem, voćem, orašastim plodovima, semenkama, pasuljem i ostalim vrstama sočiva.
- Sve to treba da bude praćeno redovonom fizičkom aktivnošću kako bi se minimizirao rizik od stvaranja dijabetesa tipa 2 -zaključio je Melor.
Nova studija otkriva da preskakanje doručka, popularna praksa u povremenom postu, može povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti, čime se naglašava važnost jutarnjeg obroka za očuvanje zdravlja.
Iako je ranija stručna literatura govorila da su karcinomi bolesti starijeg životnog doba, praksa pokazuje da sve više mladih oboleva od karcinoma. Mnogi zdravstveni stručnjaci tvrde da je zbog današnje poražavajuće statistike kriva brza i loša ishrana.
Iako su banane, hleb i krompir često smatrane nepoželjnim namirnicama, nutricionistkinja Nada Vogt ističe da slobodno možete da ih jedete, bez griže savesti.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Nova studija otkriva da preskakanje doručka, popularna praksa u povremenom postu, može povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti, čime se naglašava važnost jutarnjeg obroka za očuvanje zdravlja.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić odgovorio je juče na pitanje koje interesuje celu Srbiju - Šta će se dogoditi sa našom zemljom ako na predstojećim izborima pobede blokaderi.
Zamenik ruskog premijera Marat Husnulin otkrio je kako je došlo do toga da predsednik Rusije Vladimir Putin otputuje u posetu Marijupolju u martu 2023. godine, u jeku borbi na ukrajinskom frontu.
Glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević ispričao je u drugom Kolegijumu Informera kako su ga blokaderi greškom kontaktirali i raspitivali se za koga će glasati.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da se ne mogu primenjivati dvostruki aršini gde se međunarodno priznata teritorija Srbije uzima bez odluke Saveta bezbednosti UN, a da se tome izražava protivljenje kada je reč o Ukrajini.
Lider "Srpskih suverenista" Vukša Dragović, koji je razotkrio NVO hidru u Srbiji objavivši detaljan spisak nevladinih organizacija i načine njihovog finansiranja najavio je novi korak.
Predsednica skupštinskog Odbora za KiM Danijela Nikolić ocenila je danas da je politika isključivosti, terora, konflikta i politika bez kompromisa došla na naplatu premijeru privremenih prištinskih institucija Aljbinu Kurtiju, te da on neće moći da formira vladu i da Prištinu čekaju novi izbori.
Iako prodaja novih dizelaša u Evropi beleži istorijski pad i čini manje od četvrtine ukupnog udela na tržištu, situacija kod uvoza polovnih automobila potpuno je drugačija.
Žena iz Splita, S. Š., godinama je uspevala da ubedi desetine ljudi da je doktorka, da radi u Ministarstvu odbrane Hrvatske i da ima veze kojima može da reši svaki problem, od zapošljavanja do sređivanja penzija i kredita, a kada su žrtve ostale bez desetina hiljada evra, razotkrivena je jedna od najbezočnijih prevara u regionu.
Halil Sulejmanović (62) iz Bosne i Hercegovine, uhapšen je 6. avgusta u italijanskom gradu Sasariju, nakon što je ukrao kamion natovaren voćem i povrćem i pokušao da pobegne policiji.
Preuzimanje kontrole nad kompletnim lancem proizvodnje i distribucije narkotika predstavlja jedan od trendova u delovanju kriminalnih grupa, ocenjuje kriminolog Ratomir Antonović, a to potvrđuje i slučaj ilegalne laboratorije kod Smedereva.
Zamenik ruskog premijera Marat Husnulin otkrio je kako je došlo do toga da predsednik Rusije Vladimir Putin otputuje u posetu Marijupolju u martu 2023. godine, u jeku borbi na ukrajinskom frontu.
Rusija je rasporedila tri prstena protivvazdušne odbrane kako bi ojačala zaštitu Moskve, izjavio je ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski u intervjuu za Junajted njuz, prenosi Ukrinform.
Donald Tramp za sada bira jači ekonomski pritisak na Iran, umesto nove velike vojne ofanzive, dok pregovori Vašingtona i Teherana napreduju „polovično“.
Ukrajina mora da prihvati ruske uslove za rešavanje sukoba kako bi izbegla uništenje, izjavio je penzionisani potpukovnik američke vojske Danijel Dejvis.
Istaknuti srpski glumac Jovo Maksić je proteran sa ognjišta tokom operacije "Oluja" kojom je izvršeno etničko čišćenje Srba sa prostora Krajine, te je sad progovorio o najtežem periodu u životu.
Nadica Zeljković, majka bivše voditeljke Kristine Kije Kockar, prokomentarisala je sukob sa Anabelom Atijas, ali i prekid prijateljstva ćerke sa pevačicom Katarinom Živković.
Pevačica Mala Cana oglasila se na društvenoj mreži Instagram i potresnom porukom obavestila rodbinu, prijatelje i kolege da priprema četrdesetodnevni pomen Andrije Bajića, koji je preminuo 7. jula.
Stajlinzi Jelene Karleuše gotovo svakodnevno pune rubrike šou-biza, a posebnu pažnju privlači njena raskošna kolekcija tašni, koja se može meriti sa garderoberima svetskih trendseterki.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.