• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

19.08.2024

13:00

Ovoliko kafe sme da se popije u toku dana! Sve preko toga može biti opasno

Shuterstock

Zdravlje

Ovoliko kafe sme da se popije u toku dana! Sve preko toga može biti opasno

Dnevno možete da popijete 4 dcl kafe. Stručnjaci tvrde da ako pijete više od toga možete imati razne zdravstvene tegobe.

Piti previše kafe je loše za srce, pokazalo je novo istraživanje koje povezuje konzumaciju više od 4 decilitra kafe dnevno sa povećanim rizikom od kardiovaskularnih bolesti, čak i kod inače zdravih ljudi.

 - Redovna konzumacija kofeina mogla bi poremetiti parasimpatički sistem, što može dovesti do povećanja krvnog pritiska i otkucaja srca - objasnila je vodeći autor nove studije, Nensi Kagatara, sa medicinskog koledža i bolnice Zidus u Dahodu u Indiji.

Foto: Shutterstock

 

Kagatarin tim izmerio je krvni pritisak i otkucaje srca 92 zdrave odrasle osobe nakon što su izvršili trominutni  test.

Učesnici su bili starosti između 18 i 45 godina sa normalnim krvnim pritiskom na početku studije.

Skoro 20 odsto učesnika konzumiralo je više od 400 mg kofeina svakog dana, što je ekvivalent oko četiri šoljice kafe, 10 konzervi sode ili dva energetska pića. 

Utvrđeno je da hronična dnevna konzumacija od 400 mg povećava broj otkucaja srca i krvni pritisak tokom vremena. 

Foto: Shutterstock

 

Američka administracija za hranu i lekove saopštila je da 400 mg kofeina dnevno ,,generalno nije povezano sa opasnim, negativnim efektima", priznajući da su neki ljudi osetljiviji na kofein i da se on može metabolisati različitim brzinama, kod različitih ljudi. 

Klinika Mejo kaže da do 400 mg kofeina „izgleda da je bezbedno za većinu zdravih odraslih osoba“

Foto: Shutterstock

 

Kofein je stimulans koji može stimulisati proizvodnju hormona stresa noradrenalina i epinefrina, povećavajući otkucaje srca i podižući krvni pritisak sužavanjem krvnih sudova. 

Ali takođe je utvrđeno da podiže raspoloženje i verovatno smanjuje rizik od određenih karcinoma, između ostalih prednosti. 

Oni koji su konzumirali više od 600 mg kofeina dnevno imali su značajno veći broj otkucaja srca i krvni pritisak nakon pet minuta odmora, prenosi New York Post.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Nebojša Bakarec: Sva Vučićeva odlikovanja – Najveće je ono od naroda!
Kolumne

Nebojša Bakarec: Sva Vučićeva odlikovanja – Najveće je ono od naroda!

Predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić je odlikovan je danas, 9.6.2026. godine, od strane predsednika Angole, Žoao Manuela Gonsalveša Lorensa, Ordenom Agostina Neta. Predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić je odlikovan sedamnaest puta tokom svoja dva mandata predsednika Republike, od strane stranih državnika i verskih velikodostojnika.

09.06.2026

19:04

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih
Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih

Više od 7.000 mladih već je rešilo stambeno pitanje uz subvencionisane kredite za kupovinu prve nekretnine, a nakon proširenja garantne šeme za dodatnih 300 miliona evra, biće odobreno još najmanje 5.000 kredita, poručili su iz Ministarstva finansija.

09.06.2026

17:00

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set