OVO JE HRANA KOJA MOŽE DA SPREČI ŠLOG! Smanjite rizik na minimum pomoću OVIH NAMIRNICA!

Pixabay

19:00 Magazin 0

Informer | 04. 11. 2021.

OVO JE HRANA KOJA MOŽE DA SPREČI ŠLOG! Smanjite rizik na minimum pomoću OVIH NAMIRNICA!

Lečenje moždanog udara je skupa, naporna i krajnje neizvesna avantura, pa prevencija ostaje ubedljivo najbolji lek!

Moždani udar ili šlog najčešći je uzrok smrti žena u Srbiji, a drugi najčešći kod muškaraca. Poražavajuća statistika, koja govori da se svake godine u našoj zemlji registruje novih 25.000 pacijenata sa moždanim udarom, svrstava nas među vodeće zemlje u svetu po broju novoobolelih, a stručnjaci dodaju da infarkt mozga sve češće pogađa i ljude mlađe od 40 godina.

Istraživanje

-Više žena umre od moždanog udara nego od karcinoma dojke.

-Hrana bogata kalijumom, poput avokada, slatkog krompira (batata) ili banana, najbolji je saveznik u borbi protiv moždanog udara.

-25.000 ljudi u Srbiji godišnje doživi infarkt mozga.

Lečenje šloga, ukoliko je uopšte moguće, veoma je skupa, teška i neizvesna procedura, pa prevencija ostaje najbolji lek. Brojna naučna istraživanja, srećom, pokazala su da se zdravim načinom života, a pre svega kvalitetnom ishranom, rizik od šloga može prepoloviti.

PARADAJZ

Paradajz je najbogatiji izvor karotenoida po imenu likopen, koji sprečava formiranje plaka u arterijama i na taj način smanjuje rizik od moždanog udara. Istraživanje finskih naučnika objavljeno u časopisu "Neurolodži" pokazalo je da osobe sa višim nivoima likopena u krvi imaju gotovo 60 odsto manje šanse da dožive šlog usled zgrušavanja krvi. Likopen se takođe može naći u šargarepi, crvenoj paprici, lubenici ili papaji.

AVOKADO

Hrana bogata kalijumom, poput avokada, slatkog krompira (batata) ili banana, najbolji je saveznik u borbi protiv moždanog udara, a naročito je korisna za žene u postmenopauzi. Jedan avokado obezbeđuje 30 odsto preporučene dnevne doze kalijuma, a osobe koje u organizam unose optimalne količine ovog korisnog metala imaju i do 16 odsto manje šansi da izbegnu infarkt mozga.

MASLINOVO ULJE

Osobe koje imaju povišeni krvni pritisak i visok nivo holesterola u krvi u rizičnoj su grupi kada je reč o moždanom udaru, pa je kuvanje sa maslinovim uljem svakako najbolja opcija. Njegov povoljan uticaj na organizam poznat je već hiljadama godina, a istraživači sa Univerziteta u Bordou (Francuska) nedavno su i naučno potvrdili njegovu lekovitost. Za ljude koji koriste maslinovo ulje za spremanje hrane ili kao dodatak u ishrani 40 odsto je manja opasnost od šloga u poređenju sa osobama koje upotrebljavaju suncokretovo, palmino ili neko drugo ulje.

Pixabay

RIBA

Čudotvorne omega-3 masne kiseline, vitamin D i određene vrste proteina koje se mogu naći u ribi štite nas od mnogih zdravstvenih problema, pa i od moždanog udara. Obimno američko istraživanje u kojem je učestvovalo više od 400.000 ispitanika pokazalo je da učestalo konzumiranje ribe (dva do tri puta nedeljno) smanjuje rizik od šloga za 12 odsto. Međutim, to ne važi za osobe koje su jele prženu ili konzerviranu, pa se preporučuje kuvana ili kvalitetna sveža riba.

KAFA

Kafa čini organizam osetljivim na insulin i smanjuje inflamatorne procese u organizmu, što je od izuzetnog značaja kada je reč o prevenciji moždanog udara. Švedski naučnici prikupili su podatke od 35.000 žena starosti od 49 do 83 godine i na osnovu njih zaključili da su ispitanice koje su u proseku pile više od jedne šoljice kafe dnevno ređe imale problema sa infarktom mozga (25 odsto manji rizik u odnosu na žene koje nisu pile kafu). Dobar učinak kafe uočen je čak i kod osoba koje su pušile, imale visok holesterol, hipertenziju i prekomernu težinu.

ČOKOLADA

Dve štanglice čokolade dnevno mogu smanjiti rizik od kardiovaskularnih problema kao što su srčani ili moždani udar. Naučnici sa Univerziteta u Aberdinu 12 godina su istraživali vezu između čokolade i infarkta mozga da bi na kraju utvrdili kako osobe koje su svakodnevno konzumirale do 50 grama tamne čokolade imale 23 odsto manji rizik od šloga i 25 odsto manje šansi da umru od nekog srčanog oboljenja.

Pixabay

VINO

Umereno konzumiranje alkohola, a posebno crnog vina može da spreči stvaranje krvnih ugrušaka i blokiranje arterija, što će nam svakako pomoći da izbegnemo moždani udar. Međutim, stručnjaci naglašavaju da je alkohol mač sa dve oštrice, jer u slučaju prekomernog unosa pravi više štete nego koristi. Dve ili tri čaše vina nedeljno smanjiće rizik od šloga za 17 odsto, ali će sve preko toga napraviti još veći problem. Štaviše, osobe koje konzumiraju više od dva pića dnevno izlažu se većoj opasnosti da dožive takozvani ishemični moždani udar.

Ove namirnice nutricionisti nikada ne doručkuju!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.