TRUDNICE U FORMI! Slušajte svoje telo i krenite na lagani džoging ili u brzu šetnju!

Pixabay

21:30 Magazin 0

Informer | 05. 12. 2021.

TRUDNICE U FORMI! Slušajte svoje telo i krenite na lagani džoging ili u brzu šetnju!

Vežbanje u vodi pruža vam novi spektar kretnji bez pritiska na zglobove!


Biti u dobroj kondiciji je jedan od preduslova za trudnoću bez rizika i lakši porođaj. Sem toga, razlozi za vežbanje u trudnoći su i bolji rad kardio-vaskularnog sistema, smanjeno gomilanje kilograma, bolje držanje i raspoloženje, brži i jednostavniji porođaj, lakši oporavak i bolje opšte stanje. I najvažniji savet: slušajte svoje telo - trudnoća nije stanje u životu kad treba da postanete olimpijski prvak i da odjednom promenite sve svoje navike. Važno je da se dobro osećate, a da se pritom ne naprežete previše. U nastavku donosimo šest vrsta vežbanja koje možete praktikovati u svakom periodu trudnoće.

Bare pilates

Bare, popularna kombinacija pilatesa i baleta, ne zahteva mnogo napora, a mali ponavljajući pokreti uz šipku za balet idealni su za sve buduće mame. U prvom tromesečju slobodno možete pratiti uobičajeni program, a kasnije zamolite instruktora da modifikuje eventualne pokrete koji zahtevaju ležanje na leđima, okretanje iz struka ili balansiranje na šipki.

Plivanje

Vežbanje u vodi daje vam kompletno novi spektar kretnji bez nepotrebnog pritiska na zglobove. Takođe, ovo je jedan od retkih trenutaka u trudnoći kada ćete se osećati lagano i poletno. Uvek ulazite u bazen polako i držite se pokreta tokom kojih se osećate prijatno. Preporučuje se prsno plivanje zato što ne zahteva rotaciju torza ili stomaka.

Prenatalna joga

Ako nikad ranije niste vežbali jogu (ili ste relativno novi), nađite trenera koji može da vas vodi kroz pokrete i drži vas na oku. Ovo je jako važno kako odmiče trudnoća. U drugom tromesečju izbegavajte bilo koju pozu koja zahteva ležanje na leđima i pokrete koji su izazov za ravnotežu.

Vožnja bicikla

Ovo je jedini trening gde imate sedište koje vam pruža potporu. Ručke bicikla takođe mogu da pomognu pri stabilnosti kako vam raste stomak. Samo pazite da redovno pijete vodu tokom celog treninga i obavezno mislite na disanje. U trećem tromesečju izbegavajte poskakivanje i vožnju stojeći, odnosno pređite na sobni bicikl.

Trčanje

Biće sve teže kako vam raste stomak, ali i dalje je moguće trčati kroz gotovo celu trudnoću. Samo imajte na umu brzinu i udaljenost, čak i ako ste inače jako iskusna trkačica. Nosite dosta težine, i naravno da nećete biti jednako brzi kao pre. Slušajte svoje telo i krenite na lagani džoging ili u brzu šetnju.

Vežbe snage

Korišćenje teških tegova, posebno u trećem tromesečju, nije najbolja ideja, ali treninzi snage (poput čučnjeva ili sklekova na zidu) mogu da vam pomognu da održite snagu tokom cele trudnoće. Predlažemo da za vežbe ruku ipak koristite lagane tegiće kako biste zadržali tonus.

Prema starim verovanjima ovo su znači da li nosite dečaka ili devojčicu!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.