• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Tanjug

26.08.2022

19:09

SRBIJA VAPI ZA OVIM ZANIMANJEM!

Društvo

SRBIJA VAPI ZA OVIM ZANIMANJEM!

Podeli vest

Srbija godinama kuburi sa nedostatkom profesionalnih vozača, a taj manjak prema sadašnjim procenama iznosi oko 12.000, kaže generalni direktor Udruženja drumskog saobraćaja Srbijatransport Goran Aleksić

Aleksić je za Tanjug objasnio da u našoj zemlji fali mnogo više vozača autobusa nego vozača kamiona.

- Problemi sa nedostatkom profesionalnih vozača krenuli su pre više od deset godina, odnosno sa ukidanjem obaveznog služenja vojnog roka, jer je ranije upravo u vojsci produkovan veoma veliki broj vozača. Takođe je podignuta starosna granica za pristup profesiji posebno kada je reč o vozačima autobusa jer kod nas vozački ispit za vožnju autobusa može da se polaže tek sa 24 godine, a u nekim zemljama je to moguće već sa 18 godina - ističe on.

Navodi da je do manjka vozača došlo i zbog demografske slike u Srbiji odnosno starenja stanovništva i smanjenja populacije, a sve to u situaciji kada se u zemlji otvaraju fabrike i transportne usluge su sve traženije.


Prema njegovim rečima, nedostatak ove radne snage podstaknut je zakonskim odredbama kojima se ograničava radno vreme vožaca što je od 2015. godine još više povećalo potrebe za vozačima.

- Imamo veliku fluktuaciju zaposlenih i situaciju da nedostatak radne snage ne dozvoljava dobru selekciju pa je zbog toga i kvalitet usluge značajno pao. Na to upozoravamo godinama i nešto bi konačno moralo da se preduzme - smatra Aleksić.

Foto: Public

U deficitu smo sa vozačima autobusa



Objašnjavajući zašto i pored dobrih plata ljudi nerado idu u vozače kaže da tome između ostalog doprinosi i to što nije lako odnosno što mnogo košta da se postane profesionalni vozač.

- Neophodno je izdvojiti veliku sumu novca da se obavi obuka i položi ispit, a kasnije vozači svake godine moraju da idu na jednodnevnu obuku koja takođe puno košta - kaže on.

Komentarišući izjave samih vozača koje su se poslednjih dana mogle čuti, a povodom autobuskih nesreća, da moraju da rade i više nego što je zakonom propisano, te da voze umorni, Aleksić kaže da to ne bi smelo da se događa.

- Sami vozači ne bi trebalo na to da pristanu. S druge strane nedostatak vozača nameće da neki neodgovorni poslodavci vrše pritisak na svoje zaposlene da krše zakone - navodi sagovornik Tanjuga.

Dodaje da je u Srbiji 2015. godine uvedeno licenciranje pravnih društava da bi se obavljala delatnost, što između ostalog podrazumeva da postoje finansijska sposobnost, profesionalni ugled koje omogućavaju prevozniku da bi se bavio određenom delatnošću.

- To nije do kraja primenjeno u Srbiji, kod nas nema kumulacije kazni i odgovornosti tako da nesavesni poslodavci urušavaju ugled onih dobrih koji vode brigu i o zaposlenima i o putnicima i o vozilima - navodi Aleksić.

Ističe da će istraga utvrditi uzroke nesreća i dodaje da je važno da se saznanja do kojih se dođe, primene na taj način da se promeni zakonska regulativa i ona unapredi tako da se takve stvari više ne dešavaju.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Pera

pre 1 godinu

zato imamo politicare u izobilju i trenutno kradu akcije manjinskih akcionara u Srbiji .. .,

Bane

pre 1 godinu

Mnogo je lepše brljati sa autobusima. Ubiješ 8 putnika i polomiš 21-og i dobiješ 8 godine apse, jer je to maksimalna kazna, a onda posle par ponovljenih suđenja, to smrša na ugodnih 3-4 godine sa nanogicom, ali sa bajatom baterijom. A kad razbucaš kamion gazda organizuje pa te polome k'o dete zvečku, da te majka ne prepozna. Kod zelenaša te zaduže za učinjenu štetu na robi, a sa njima nema šale.

sledeća vest

TV

Američkim okupatorima Albanci služe kao besni kerovi upereni protiv Srba! Evo zašto je opasno otvaranje mosta na Ibru! (VIDEO)
Live TV

Američkim okupatorima Albanci služe kao besni kerovi upereni protiv Srba! Evo zašto je opasno otvaranje mosta na Ibru! (VIDEO)

U emsiji "Info dan" gostovali su Ana Đorđević, borac za prava Srba na KiM i Ljubomir Marić, bivši narodni poslanik. Oni su govorili o značaju mosta na Ibru i zbog čega je za Srbe toliko važno da most ostane zatvoren. Uživo u program javio se i dopisnik Informera Lazar Stević koji je govorio o tome kakva je trenutna situacija na mostu na Ibru.

14.08.2024

15:36

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

Vodič kroz humani biznis po receptu Tejlor Svift
Kultura

Vodič kroz humani biznis po receptu Tejlor Svift

Muzičke biografije često su zanimljive i čitaocima koji nisu „muzički fanovi“, jer su važan izvor razumevanja društvenih trendova niza decenija, pa i vekova. Ali, zahvaljujući biografiji novinarke Kerolajn Salivan Tejlor: Iz ere u eru, koju je nedavno objavilo Vulkan izdavaštvo, za ovaj žanr mogli bi ozbiljno da se zainteresuju i marketinški stručnjaci, biznismeni i svi oni kojima su važne teme finansija i investicija.

14.08.2024

11:42

Magazin

JOŠ Magazin VESTI

Džet set

Srbija