DIJETA HORMONOM SREĆE! Regulišite apetit i nervozu na PRIRODAN NAČIN!

Shutterstock

16:04 >> 16:06 Lifestyle 0

magazin.novosti.rs/informer.rs | 13. 09. 2020.

DIJETA HORMONOM SREĆE! Regulišite apetit i nervozu na PRIRODAN NAČIN!

Serotonin je neka vrsta hemijskog "prenosnika poruka" ili - jednom rečju - neurotransmiter (mnogi ga nazivaju hormonom sreće) koji učestvuje u brojnim procesima u telu...

U te procese spadaju dobro varenje i dobro raspoloženje, ali i redovan san, regulisan apetit i pozitivna osećanja.

Kad u telu ima dovoljno serotonina, raspoloženi smo i spremni za druženje, a kad ga je malo, osećamo se razdražljivo i impulsivno. Tada smo skloni agresiji ili neraspoloženju i anksioznosti. Dešava se da loše spavamo, iako se osećamo neprekidno umorni.

Najjednostavniji način je izlaganje svetlu - istraživanja pokazuju da nivo serotonina pada tokom zime, a da viši je u leto.

Pixabay

NOVI TREND MEĐU MUŠKARCIMA! Ovaj BIKINI će vas NASMEJATI, a da li se sviđa ŽENAMA kako momci izgledaju u njemu!

Ne valja ni PREVIŠE ČESTO! Dermatolozi kažu da ovoliko puta treba UMIVATI LICE!

Ovo se poklapa sa utvrđenim sezonskim depresijama koje ugrožavaju mentalno zdravlje tokom kratkih, zimskih dana. Neophodno je da svakog dana provedete bar petnaestak minuta dnevno napolju, na suncu. To će podstaći i stvaranje dragocenog vitamina D, a tokom zime, možete da koristite jako osvetljenje u kući.

Fizička aktivnost i masaža, takođe, imaju terapeutsko dejstvo na stvaranje serotonina u organizmu. Zato bi bilo idealno da - kad ste već napolju - posvetite vreme trčanju ili vežbanju. Svaka aerobna aktivnost je dobra - vožnja rolera ili bicikla, preskakanje konopca, ples, plivanje...

Shutterstock

Konačno, nivo serotonina u telu možete da podignete i hranom. Ali, ne direktno! U namirnicama nema ovog neurotransmitera, on nastaje u našem organizmu. Za to je potreban triptofan - amino kiselina koja se u našem mozgu pretvara u serotonin. Najviše triptofana ćete naći u namirnicama sa mnogo proteina, kao što su piletina i ćuretina, ali i riba.

SLATKIŠ NA ZDRAV NAČIN! Napravite ukusne KUGLICE sa orašastim plodovima! Poslastica koju možete jesti i tokom dijete!

Da bi sa lakoćom prešao sve barijere koje prirodno brane mozak, idealno je da triptofan bude praćen ugljenim hidratima - barem 30 do 40 grama u porciji. Triptofana ima i u mleku i orašastim plodovima, pa se za užinu savetuju ovsene pahuljice prelivene mlekom i seckanim orasima.

Shutterstock

Dobri izvori triptofana su i jaja, soja i proizvodi od soje. Od slatkiša, idealna je crna čokolada, a gde god možete dodajte semenke - susam, suncokret i golice.

A koje još namirnice podižu raspoloženje i daju energiju pogledjate OVDE.

BONUS VIDEO:

NAPRAVIO SLIKU OD 20 000 KOCKICA ZA DRUŠTVENE IGRE! Pogledajte kako je ovo moguće!

SAVRŠEN PAR! Pokušajte nešto da naučite od njih!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.