• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

21.03.2024

09:40

Uzimala je jednu kašiku jabukovog sirćeta dnevno i desile su joj se neverovatne promene u organizmu

Shuterstock

Zdravlje

Uzimala je jednu kašiku jabukovog sirćeta dnevno i desile su joj se neverovatne promene u organizmu

Jabukovo sirće, napravljeno od fermentisanog soka jabuke, veoma je delotvorno u procesu mršavljenja, pokazalo je istraživanje.


Istraživači su otkrili da su ljudi koji su pili do jedne kašike jabukovog sirćeta dnevno, pomešanog sa vodom, primetili smanjenje telesne težine, indeksa telesne mase (BMI) i obima struka.

Takođe su primetili poboljšanja u metaboličkim markerima kao što su nivoi glukoze u krvi, triglicerida i ukupnog holesterola.

Foto: Shuterstock

 

 

Studija je objavljena u časopisu BMJ Nutrition, Prevention & Health. U istraživanju je učestvovalo 120 adolescenata i mladih odraslih (od 12 do 25 godina) koji su bili gojazni. 

Skoro dve trećine učesnika bile su žene. Većina je izjavila da nemaju rutinu vežbanja. Niko od učesnika nije uzimao lekove.

Istraživači su nasumično odredili učesnike da piju ili jabukovo sirće (5, 10 ili 15 mililitara) ili mlečnu kiselinu - oboje pomešano u 1 šoljicu vode - tri puta dnevno tokom 12 nedelja.

Ljudi nisu znali koje piće dobijaju.

Foto: Shuterstock

 

 

U studiji, istraživači su koristili mlečnu kiselinu kao poređenje, ili placebo, jer ima sličan ukus i izgled kao sirće.

Učesnici su pili dodeljeni napitak ujutru na prazan stomak. Ovo je trebalo da smanji moguće efekte ljudi koji jedu hranu u isto vreme. Takođe su beležili šta su jeli tokom dana u dnevnik ishrane i beležili su fizičku aktivnost.

Ljudi koji su pili dnevne doze jabukovog sirćeta primetili su smanjenje telesne težine i BMI u nedeljama 4, 8 i 12, u poređenju sa prvom studijskom posetom, otkrili su istraživači. Najveće promene u težini dogodile su se kod ljudi koji su pili 10 ili 15 mililitara jabukovog sirćeta dnevno. U proseku su izgubili 6 kilograma tokom 12 nedelja.

Istraživači su takođe otkrili da se ishrana i fizička aktivnost učesnika ne razlikuju između grupa koje su uzimale sirće i placebo.

Ovo sugeriše da su promene u telesnim merenjima i merenjima krvi nastale zbog konzumiranja jabukovog sirćeta.

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Miki Aleksić bi najradije spalio ovaj snimak! Leti perje nakon što je odjavio Đilasa, sve mu izvlače iz naftalina (VIDEO)
Politika

Miki Aleksić bi najradije spalio ovaj snimak! Leti perje nakon što je odjavio Đilasa, sve mu izvlače iz naftalina (VIDEO)

Predsednik Narodnog pokreta Srbije (NPS) Miroslav Miki Aleksić izjavio je, govoreći o potencijalnoj koaliciji proevropskih stranaka za predstojeće parlamentarne izbore, da će njegova stranka uzeti aktivno učešće na tim izborima, ali da će odluka o formatu izbornih koalicija biti doneta "na vreme, u najboljem interesu antirežimskog bloka".

09.06.2026

13:53

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set