Srbija u problemu! Nema ko da vozi kamione! OVE tri KATEGORIJE se najviše TRAŽE!
Podeli vest
Kamione nema ko da vozi i pored činjenice da su plate kamiondžija odlične. Kako Srbija može da reši ovaj problem
Profesionalnih vozača nema dovoljno nigde u svetu. U nekim od razvijenih zemalja, poput Kanade ili Amerike, mladim ljudima se predlaže da se bave ovim poslovima, jer nedostaje čak 900.000 profesionalnih vozača.
Vozače danas očekuju bolji uslovi vožnje s obzirom da metereolozi najavljuju dolazak nešto lepšeg vremena u odnosu na prethodne dane, ali će i slabiji intezitet saobraćaja u prvom delu dana vozačima činiti vožnju lakšom i sigurnijom, saopštio je Auto-moto savez Srbije
17.10.2021
08:44
Srbija se suočava sa nedostatkom oko 6.000 vozača. Poslednjih godina oni odlaze u evropske zemlje. Put do profesionalnog vozača nije lak. Vozač ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.
Nemačkoj nedostaje oko 80.000 profesionalnih vozača. Svaki treći će uskoro otići u penziju, a razmišlja se da bi ovo zanimanje mogla da učini atraktivnijim veća plata. Mladi radije biraju druga zanimanja ili voze za strane kompanije.
Slavoljub Jevtić, predsednik Nacionalne asocijacija špediterskih društava i agenata PU "Transport i logistika" istakao je za RTS da Srbiji nedostaju tri kategorije vozača.
U prvoj su vozači međunarodnog transporta, kojih nedostaje najviše, u drugoj oni koji rade samo u domaćem transportu, a u trećoj vozači u distribuciji, odnosno, snabdevanju velikih gradova.
Sa problemom da obezbede neophodan broj vozača, trenutno su suočene kompanije koje se bave organizacijom transporta ali i špediterskim firmama
- Jedan od novonastalih problema je i da smo došli u situaciju da je dosta naših vozačkih kompanija osnovalo kompanije u inostranstvu da bi mogli da rade pa vozači sada odlaze tamo kod njih. A drugi problem je da određene kompanije iz Zapadne Evrope dolaze u Srbiju i kupuju naše firme kako bi, pre svega, obezbedile vozače, objasnio je Jevtić.
Ako nema vozača, ko nas onda vozi?
- Voze nas vozači koji su tu dozvolu stekli nekih davnih dana, još iz vojske kada je vojska bila najveći izvor profesionalnih vozača. Voze nas ljudi koji sami reše da sebe školuju i finansiraju i voze nas oni koji završe srednju saobraćajnu školu, istakao je Aleksandar Spasić, generalni sekretar Poslovnog uduženja "Međunarodni transport".
Među njima, dodaje, ima i vozača koji su otišli u penziju jer ne može da se obezbedi dovoljan broj u svim kategorijama.
Napominje da svaki od tih penzionisanih vozača, koji prođe određene zdravstvene preglede, može i dalje da vozi i da to nije ništa novo, da se dešavalo i ranije.
Problem nestašice vozača može popraviti jedino obrazovanjem
Spasić upozorava, da se sa problemom susreće ne samo transportna privreda već i izvozna. Iako imamo dovoljno transportnih kapaciteta u vidu najsavremenijih kamiona, jednostavno te kamione nema ko da vozi",objasnio je Spasić.
- Zapostavili smo taj izbor profesionalnog vozača. Srednje saobraćajne škole, iako im je zakonom dato da stvore vozače sa "C" kategorijom, da ti ljudi mogu, kada završe škole, da upravljaju teškim teretnim vozilima, mi to ne radimo. Oni izlaze sa "C" kategorijom i moraju da čekaju 21 godinu. Pa ko će da čeka od 18 do 21 godine da tek onda postane vozač, tvrdi Spasić.
Takođe, problem je to što budući vozači nemaju novca da plate obuku i licencu koja iznosi oko 3.000 evra.
Jevtić objašnjava da niže obrazovni kadar mora da prođe proces sertifikacije koji traje 287 sati.
- To je mesec, mesec i po dana, a vi nemate vozača koji će za to vreme da radi, a nemate ni zamenu za njega", kazao je Jevtić.
Kada vozač postaje vozač
Spasić upozorava da vozač nije odmah vozač i da ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.
- Od pre dve godine imamo obavezu da taj vozač mora da se licencira. Prvo da krene na inicijalnu obuku, a posle i na dodatnu obuku u neki od 17 centara u Srbiji. A cene koje su u Srbiji bar pet puta veće nego u svetu su jedan od razloga zašto se odbijaju ti mladi ljudi, ukazao je Spasić.
Kandidati koji odmah završe obuku mogu da računaju na posao jer, kako navodi Jevtić, na birou ih nema i stalno su otvoreni konkursi za sve kategorije. Istakao je i da ljudi koji žele da postanu vozači i prođu sva ta školovanja i sva ta finansiranja sigurno nalaze posao.
Za niže kategorije vozača donja starosna granica je 18 godina, manja teretna vozila od 18. do 21. godine, a za teška teretna vozila od 21. godine, trenutno.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Vozaca nema a zakon propisuje da ni taksi ne moze da vozi bilo ko vec samo onaj koji je zavrsio srednju skolu za vozaca... uskoro ce i tu da bude problem jer vozaca na birou nema a drzavane menja zakon
Pa neće nas ni biti radimo za procenat ako voziš plata a ako ne voziš nema ništa topli obrok 200 dinara mesečno nam se uplaćuje
Uplata minimalac ako ga zaradiš penzioneri nam ubiše cenu rada
Ima, ima ko da vozi. Ja imam iskustva 24 godine, ''B'', ''C'', ''D'', ''E' kategorije, ali neću da radim i kao vozač i kao fizički radnik. Kilavi se kao fizikalac, pa sdi za volan, a kad se desi nešto, onda, ''e što si to radio'', daleko vam lepa kuća... ''GAZDE'', jednom platom bi tri radna mesta, vozač, pomoćnik, i fizikalac, e pa sedite sad vi, pa vozite.
zapitajte se zasto niko nece da vozi ture prema Srbiji? zapitajte se koliko vas carina unistava... kamiondzija ako krene iz Brckog (BiH) i vozi do Ljubljane(Slovenija) cca 500 KM i naravno tranzit kroz Hrvatsku treba manje vremena da odveze turu i da se vrati kuci nego da iz Brckog krene na turu do Rume u Srbiji i nazad, dal preko tranzita kroz Hrvatsku ili preko Sremske Race cca 150 KM u oba slucaja... e sad zapitajte se zasto samo pocetnici zeljni prakse voze prema Srbiji... carina,carina i samo carina...
Razlog za nedostatak vozaca u EU i Srbiji je jednostavan izuzeto slabo placen posao sobzirom na tezinu posla, rizik, odsustvo od kuce. Pa zamislite sta znaci za porodicu ako ste 5 do 7 dana u mesecu kod kuce ako radite u medjunarodnom transportu. Ovo vam govori neko ko je bio vozac 27 goduna. Da ne ulazim u tematiku koliko je taj posao los po zrdavlje. Situacija ce biti i gora samo zato sto oni koji osmisljavaju pravila neznaju ni kako volan kamiona izgleda. Toliko....a sto se teme tice mogu knjigu da napisem..
Ima ko da vozi kamione, problem je u tome sto nasi poslodavci smatraju da je vozac kamiona i fizikalac, sekretarica u vozilu, a uz put i spremacica, i ako moze radno vreme da bude najmanje 12 sati. I naravno da nam vozaci odlaze van granice.
Dok god se taj posao bude ovako vrednovao i poštovao, neće biti vozača. Prijava na minimalac i rad van regule, destimuliše interesovanje mladih, a generiše buduće socijalne slučajeve (penz. ispod 20 000). Sve ispod 120000 , je smešno, za vožnju i fizikalisanje na utovaru i istovaru i rad od 12 i više sati svaki dan. Poslodavcima će uvek biti mnogo, vozačima malo, zato neće ni biti boljitka, jer nismo realni u poimanju vrednosti.
Nikada mladi vozaci na pocetku karijere nisu dobijali samostalno vozilo. Prvo rad u duploj posadi sa starijim vozacem pa onda samostalno kratke relacije trebale su godine da prodju i dobre kilometre da zgaze da krenu preko granice plus skola. A danas domacini daju deci bez trunke iskustva mocne masine od 500 konja klinci se prime na lep kamion i samo gas zato i vracaju polupana vozila u firme. Ne ide to tako gospodo draga pisete gluposti vozac je zanat kao i svaki drugi pece se godinama i nikad nije dovoljno naucen svaki dan je nova skola.
Vozače danas očekuju bolji uslovi vožnje s obzirom da metereolozi najavljuju dolazak nešto lepšeg vremena u odnosu na prethodne dane, ali će i slabiji intezitet saobraćaja u prvom delu dana vozačima činiti vožnju lakšom i sigurnijom, saopštio je Auto-moto savez Srbije
Dok je ukrajisnki predsednik Volodimir Zelenski boravio u Sjedinjenim Američkim Državama, ruske snage su opkolile Ugledar u Donjeckoj Narodnoj Republici (DNR), izjavio je bivši savetnik Leonida Kučme, Oleg Soskin, u svom YouTube blogu.
Nema dovoljno Ukrajinaca koji žive u inostranstvu dobrovoljno da prođu vojnu obuku kako bi se vratili kući i borili se za svoju zemlju, rekao je poljski ministar odbrane Vladislav Kosinjak-Kamiš novinarima u petak. Samo oko 300 ljudi je pristalo da se pridruži za skoro tri meseca, rekao je ministar.
Na listi čekanja za transplataciju organa u Srbiji je 2000 ljudi. Kako izgleda život nakon transplatacije organa, a kako dok se čeka donor? Na ovu temu u "Info jutru" govorile su Biljana Vesković, pacijentkinja na listi čekanja i Ivana Jović, iz organizacije "Donorstvo je herojstvo".
Ljudi koji idu od lekara do lekara i traže rešenje za telesne tegobe koje lekari ne mogu da prepoznaju. Ispostavlja se da je u pitanju maskirana depresija. Na ovu temu u "Info jutru" govorili su psiholog Jovana Stojković, pedagog Biserka Jakovljević i Milorad Antić, Forum srednjih stručnih škola.
Ako postoji istorijski momenat kao prekretnica u istoriji jedne države, to je bio 5. oktobar. Slobodan Milošević se putem državne televizije obratio naciji. Nakon 5. oktobra okrenuta je nova stranica politike Srbije. 24 godine kasnije nameće se pitanje da li nam je trebao taj 5. oktobar! Na ovu temu u "Info jutru" govorili su advokat Dragoljub Tomašević, Aleksandar Jerković iz pokreta "Nema nazad, iza je Srbija" i bivši načelnik odeljenja za krvne delikte Žarko Popović.
Vanredna sednica o litijumu mogla je da se odloži da opozicija nije uložila 150 amandmana. Plan opozicije je krvoproliće i štrajkovi! Na ovu temu u "Info jutru" govorili su bivši direktor Instituta za opštu i fizičku hemiju Branislav Simonović i Jelena Trivan, generalni direktor M.tel-a.
Zoran Dimitrov Žuća (30), jedan od viđenijih pripadnika "voždovačkog klana" i blizak prijatelj sa pokojnim Goranom Vukovićem Majmunom, ubijen je pre 28 godina u beogradskom naselju Konjarnik. Ubistvo je izvršio jedan počinilac, koji nikada nije otkriven.
Apelacioni sud u Beogradu ukinuo je prvostepenu presudu i naložio novo suđenje četvoročlanoj kriminalnoj grupi, koja se tereti da je preprodavala psihoaktivne lekove.
Godinu dana je prošlo od ubistva Andreja Simića, kog je 5. oktobra prošle godine pretukao, a potom i ubio školski drug. Telo mališana pronađeno je tokom prepodneva u improvizovanoj teretani u potkrovlju kuće.
Rezultati najbolje leče krizu, mogu da budem zadovoljan, ali ovo je proces. Ova ekipa može mnogo bolje i imamo vremena da radimo, smatra strateg Partizana.
Širom Sumske oblasti u toku je napad ruskih bespilotnih letelica, a u nizu regiona objavljena je vazdušna uzbuna, saopštile su večeras Vazduhoplovne snage Ukrajine na Telegramu, prenosi Ukrinform.
Poziv francuskog predsednika Emanuela Makrona na embargo na oružje Izraelu ove nedelje je "sramota“, rekao je premijer Benjamin Netanjahu u izjavi na engleskom jeziku upućenoj francuskom lideru.
Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski izjavio je večeras da očekuje da naredna nedelja bude istorijska za odbranu Ukrajine i da će "smislene odluke" biti donete u okviru sastanka Kontakt grupe za odbranu Ukrajine u američkoj vazduhoplovnoj bazi Ramštajn, zakazanog za 12. oktobar.
Portparol izraelske vojske (IDF) Danijel Hagari priznao je večeras da je nekoliko iranskih balističkih projektila pogodilo vazdušne baze Nevatim i Tel Nof tokom napada u utorak uveče.
Narodni poslanik Oleg Dunda iz partije "Sluga naroda" ukrajinskog predsednika Volodimira Zelenskog izjavio je danas da je potrebno premestiti vojne operacije ukrajinske vojske i na teritoriju Belorusije, pored Kurske i Brjanske oblasti Rusije.
Za sve fanove filmova o automobilskim trkama, ali i one koji su voleli fim "Nacionalna klasa" imamo lepe vesti! U bioskope uskoro stiže film "Prva klasa - pun gas" koji će premijerno biti prikazan 15. oktobra u Cineplexx bioskopu u TC Ušće.
U prepunoj sali Kolarčeve zadužbine u Beogradu, sinoć je predstavljena knjiga "Srbi na Kosovu i Metohiji u 20. i 21. veku" autora prof. Dragoslava Ćetkovića u izdanju Obeležja plus i Fondacije Braća Karić a u prisustvu Njegovog Preosveštenstva Episkopa novobrdskog g. Ilariona, vikara Patrijarha srpskog g. Porfirija, mnogobrojnih uglednih zvanica, predstavnika srpskih kulturnih i javnih institucija, predstavnika medija i znamenitih građana Kosova i Metohije.
Advokat Toni Bazbi, koji planira da pokrene tužbu protiv uhapšenog Šona Didija Kombsa u ime 120 žrtava seksualnog zlostavljanja, tvrdi da je telefonska linija koju je uspostavio ranije ove nedelja bila preplavljena s neverovatnih 12 hiljada poziva za otprilike 24 sata.
Oktobar je pravo vreme za otkrivanje evropskih gradova u jesenjem duhu, sa manje gužvi i prijatnom klimom. Donosimo tri destinacije koje pružaju nezaboravno iskustvo ovog meseca.
Nova studija je otkrila da mnogi proizvodi od tamne čokolade koji se trenutno nalaze na američkom tržištu sadrže zabrinjavajuće nivoe toksičnih teških metala.
Na ovogodišnjem Sajmu automobila koji se održaava do 6. oktobra, u sporskoj Hali “Čair” kao i ispred nje, uveliko se prodaju automobili a prodat je jedan od najskupljih modela..
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.