• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer

20.06.2020

21:43

INTERVJU MARKO ČADEŽ, PREDSEDNIK PRIVREDNE KOMORE SRBIJE: ŽIG "ČUVARKUĆA" štiti domaću privredu!

Politika

INTERVJU MARKO ČADEŽ, PREDSEDNIK PRIVREDNE KOMORE SRBIJE: ŽIG "ČUVARKUĆA" štiti domaću privredu!

Podeli vest

Podrškom domaćim proizvođačima da stvaraju kvalitetne i dominantno domaće proizvode, angažuju naše ljude, dobavljače i partnere iz Srbije i podsticanjem potrošača da takvu robu kupuju, mi jačamo našu ekonomiju i državu - čuvamo našu kuću

Privredna komora Srbije pokrenula je novi projekat "Stvarano u Srbiji" i kreirala oznaku "čuvarkuća" kao podršku domaćim proizvodima i proizvođačima. U pitanju je jedinstvena oznaka koja ukazuje na domaće poreklo i visok kvalitet proizvoda, kao i na jačanje svesti potrošača o značaju kupovine proizvoda stvorenih u Srbiji.

- Ono što građani kupe sa žigom 'čuvarkuće' znači ne samo da je proizvod stvoren u Srbiji nego da je napravljen od najboljeg što imamo i da takav proizvod sadrži vrednost našeg rada, ideja, kreativnosti, dizajna, inovacija, domaćih materijala i sirovina - kaže u intervjuu za Informer Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.

Šta stoji iza projekta "Stvarano u Srbiji"?

- Projektom "Stvarano u Srbiji" Privredna komora Srbije pre svega podržava domaću privredu, proizvođače koji stvaraju u zemlji, zdrave i kvalitetne proizvode od domaćih sirovina koje prave naši ljudi i u koje su ugrađeni naša pamet i inovacije. Oni će se zbog toga bolje prodavati i ovde i u svetu. Proizvođače koji već tako rade nagrađujemo žigom "čuvarkuća", druge kompanije podstičemo da i one postanu čuvarkuće, a kupcima potvrđujemo da su ti proizvodi i domaćeg porekla i natprosečnog kvaliteta.

Kakvu korist će imati potrošači kupovinom proizvoda sa žigom "čuvarkuća"?

- Kupci pre svega dobijaju sigurnost, garanciju da su ti proizvodi provereno domaći, kvalitetni i zdravi. Potrošači uvek donose konačnu odluku od koga će i šta kupiti, a na nama je da im olakšamo izbor, da ih informišemo i da im skrenemo pažnju da nije svejedno šta kupuju, da je nešto provereno naše i dobro, kvalitetno, jednako ili bolje od onoga što su ranije kupovali, ekološki čisto i zdravije. Bilo zato što je organsko ili što nije putovalo danima do njih, nego je do trpeze stiglo sveže - sa najbliže njive ili fabrike. I, naravno, želja nam je da podignemo svest ljudi o značaju kupovine domaćih proizvoda.

Zašto ste baš izabrali naziv žiga "čuvarkuća"?

- Podrškom domaćim proizvođačima da stvaraju kvalitetne i dominantno domaće proizvode, angažuju naše ljude, dobavljače i partnere iz Srbije i podsticanjem potrošača da takvu robu kupuju, mi jačamo našu ekonomiju i državu - čuvamo našu kuću. Novac ostaje u našoj kući. Privreda će imati više za ulaganja u novu proizvodnju, razvoj i inovacije, u nova radna mesta, veće plate zaposlenih, a država za opremanje škola, savremenije bolnice, modernije saobraćajnice, za penzije i stipendije.

Ko ima pravo da na svojim proizvodima nosi žig "čuvarkuća"? Da li će taj žig dobijati samo proizvod koji je po sastavu 100 odsto iz Srbije? Jer, recimo, ambalažu, sredstva za konzerviranje i čuvanje naši proizvođači nabavljaju iz inostranstva?

- Znak "čuvarkuća" moći će da ponesu proizvodi stvoreni u fabrikama u Srbiji, bez obzira na to u čijem su vlasništvu, ako je učešće domaćeg rada i materijala dominantno - minimalno 80 odsto, odnosno izuzetno 60 odsto, kada se određeni materijali ne mogu proizvesti i nabaviti u Srbiji. Moraju biti natprosečnog kvaliteta, proizvedeni po međunarodno priznatim standardima, izrađeni od ekološki prihvatljivih materijala, funkcionalniji, veće upotrebne vrednosti, imati visok nivo prepoznatljivosti na tržištu, savremeni dizajn. Firme koje žele da njihovi proizvodi ponesu žig "čuvarkuća" moći će da se prijave Privrednoj komori Srbije ili preko sajta Stvaranousrbiji.rs.

 Da li se to samo odnosi na prehrambene proizvode?

- Hrana jeste ono što prvo prepoznajemo kao domaće, jer imamo dovoljno poljoprivrednih proizvoda i za naše tržište i za preradu i za izvoz. Ali za korišćenje žiga moći će da konkurišu i proizvođači alkoholnih i bezalkoholnih pića, sapuna, šampona i drugih sredstava za higijenu, odeće, obuće, kućnog tekstila, tepiha, građevinskog materijala, od cementa do keramičkih pločica, nameštaja...


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
mmm

pre 4 godine

Lakse je bilo da pise Srpsko i da proizvod bude na cirilici ...

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija