• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: telegraf.rs

12.02.2019

13:35

PRODAVCU MOŽETE DA VRATITE STVAR KOJOM NISTE ZADOVOLJNI i da uzmete nazad svoje pare: DOVOLJNO JE DA KAŽETE JEDNU REČ!

Zaštitnik potrošača

PRODAVCU MOŽETE DA VRATITE STVAR KOJOM NISTE ZADOVOLJNI i da uzmete nazad svoje pare: DOVOLJNO JE DA KAŽETE JEDNU REČ!

Podeli vest

U želji da zaštite svoje ekonomske interese trgovci na sve moguće načine izbegavaju svoje zakonske obaveze

Prava potrošača često se dovode u pitanje, jer nesporazumi između kupca i trgovca su najpristuniji problem sa kojim se potrošači susreću. Iako je svaka situacija precizno definisana propisima i jasno je da nema dileme da trgovac mora da vrati naplaćenu sumu, mnogi od njih i dalje se oglušuju o taj zakon.

ŠTA JE NESAOBRAZNOST ROBE

Prema rečima našeg sagovornika, Gorana Papovića, nesaobraznost robe odnosi se na vaše pravo da priložite prigovor. Upravo ta reč "prigovor" nudi vam mogućnost da zamenite robu koju ste platili, a njome niste zadovoljni. Možete imati prigovor na kvalitet, na izgled robe, na odstupanje od onog što je pri kupovini obećano.

U želji da zaštite svoje ekonomske interese trgovci na sve moguće načine izbegavaju svoje zakonske obaveze i kada je reč o vraćanju novca često tumače Zakon na način koji njima odgovora.

Upravo zbog ovog problema, našoj redakciji javila se Marija L. (29) koja danima mogla da dobije novac za cipele koje joj nisu odgovarale. Obuća koju je odabrala, nije se raširila, iako je prodavac tvrdio da su od takvog materijala koji će se "opustiti".

- Kupila sam cipele i malo su me stezale, obula sam ih dva puta samo i shvatila da se neće raširiti. Otišla sam u radnju, ali prvo su mi rekli da nemaju dovoljno novca u kasi, pa ne mogu da mi vrate - ispričala nam je kako je sve počelo.

PREVARA! GUMENE ČIZME PRODAJU KAO OBUĆU ZA SUVO VREME! Trgovci prepravljaju deklaracije proizvođača na obući

Nije joj bilo teško da ode i sutradan, iako je morala da trči sa posla ne bi li stigla pre zatvaranja. Ušla je na vrata, a žena na kasi joj je kao iz topa rekla "menadžer nije tu, nema ko da potpiše reklamaciju". Shvatila je da će misija zamene cipela biti skoro pa nemoguća.

Takođe, problem koji kupac nakon kupovine može imati, jeste situaciju kada se nove patike posle samo tri dana rašiju.

Foto: Shutterstock

Tada mogu tražiti nove, a u slučaju kada roba ne odgovara, imate pravo da zatražite zamenu za veći broj.

Kako bismo videli koja prava ima potrošač, kao i na koji način može da izbegne ovakve situacije, zvali smo predsednika Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Gorana Papovića.

- Građani imaju pravo da dobiju novac nazad kada je prisutna nesaobraznost robe, što se u praksi i najčešće dešava. To su situacije kada se dogodi da roba koju je kupac platio, izabrao ili mu je trgovac pokazao nije saobrazna ugovoru ni opisu, kao ni po svojstvima koja ima. Ukoliko se to dogodi u prvih šest meseci od kupovine, potrošač bira da li će menjati robu, tražiti umanjenje cene ili vraćanje novca - rekao je Papović.

GARDEROBA U BUTICIMA JE VELIKO LEGLO ZARAZE! Obišli smo "Zaru", "H&M" i "Teranovu" i zatekli JEZIV PRIZOR NA POLICAMA I VEŠALICAMA!

Inače, u roku od dve godine od dana kupovine potrošač ima pravo da zahteva povraćaj novca u slučaju da popravka ili zamena nisu moguće u primerenom roku ili uopšte.

KADA VAŽI PRAVILO "14 DANA"

U roku od 14 dana kada odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno van poslovnih prostorija (kupovina putem interneta), i to bez navođenja razloga i dodatnih troškova, kupac ima pravo da traži povraćaj novca.

- Trgovac može da odloži vraćanje novca dok ne dobije robu koja se vraća ili dokaz od potrošača da je robu poslao trgovcu. Važno je znati i to da je trgovac u obavezi da prilikom povraćaja novca koristi ista sredstva plaćanja koja je potrošač koristio u transakciji - izjavio je Goran Papović.

Kada pomislite da nemate pravo da vratite robu, a za nju dobijete:
- zamenu
- popravku
- novac

Zbog nabrojanih situacija u kojima se mogu naći potrošači, udruženja koja se bore za njihova prava se zalažu da se omogući vraćanje stvari nakon svake kupovine.

Setite se da je vaše potrošačko pravo propisano Zakonom o zaštiti potrošača i držite se svog prava, bez odstupanja.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Rade

pre 5 godina

Nigde u članku nam niste precizirali i objasnili, koja je to reč, koju treba trgovcima da izgovorimo kada nismo zadovoljni robom koju kupujemo !!

Realnost

pre 5 godina

Jeste, samo što se dešava da kod nas žena kupi svečanu haljinu ili tašnu, nosi je za neku priliku, i onda donese da vrati! Jer joj više ne treba! Ili dečko koji kupi muški novčanik, i dan pred istek 6 meseci dodje da zameni za novi jer "nije zadovoljan". I tako menja nekoliko puta zaredom. A sve pozivajući se na Zakon. Ili ljudi koji plate karticom na rate, a onda zahtevaju keš, a drugacije i ne može da se izvrši povrat sredstava. Prodavac em je platio proviziju, em novac još nije dobio. Istražite malo i iskustva prodavaca!

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija