GI DIJETA odlična za one koji kubure sa ŠEĆEROM! Pravila i primer JELOVNIKA za 7 dana!

Shutterstock

14:51 >> 14:51 Ljubav i zdravlje 0

onaportal.com/ljubav i zdravlje/informer.rs | 16. 11. 2020.

GI DIJETA odlična za one koji kubure sa ŠEĆEROM! Pravila i primer JELOVNIKA za 7 dana!

Kod GI dijete nema potrebe da računate koliko ste uneli kalorija, bitno je da vam se ishrana sastoji od pravih vrsta voća, povrća i integralnih žitarica, odnosno namirnica sa niskim glikemijskim indeksom

Ukoliko imate problem sa viškom kilograma koji se naročito oslikava na vašem stomaku, ne možete bez slatkiša, a kada preskočite obrok, drhtite kao prut, onda je GI (glikemijski indeks) dijeta odličan izbor i za vašu težinu i vaše zdravlje. U ovom planu ishrane nema potrebe da računate koliko ste uneli kalorija, bitno je da vam se ishrana (kada su u pitanju ugljeni hidrati) sastoji od pravih vrsta voća, povrća i integralnih žitarica, odnosno namirnica sa niskim GI.

Šta je GI?

Glikemijski indeks je mera koja označava brzinu i intenzitet rasta nivoa šećera (glukoze) u krvi nakon uzimanja određene hrane.

Pixabay

Da biste se otarasili suvišnih kilograma, potrebno je da uzimate više hrane koja ima manji glikemijski indeks (tabelu, koja je suviše opširna za ovaj tekst, potražite na internetu). Hrana koja ima nisku vrednost glikemijskog indeksa uzrokuje mali porast glukoze u krvi, a hrana s visokim GI uzrokuje brz i velik porast glukoze, a zatim njeno naglo sniženje. Pošto se šećer najviše nalazi u ugljenim hidratima, suština dijete je da se jednostavni ugljeni hidrati zamene kompleksnim.

GI je, inače, prvi uveo kanadski profesor dr Dejvid Dženkins početkom osamdesetih godina prošlog veka, a stope po kojima različite namirnice povećavaju nivo šećera u krvi rangirao je u poređenju sa apsorpcijom 50 grama čiste glukoze, koja se koristi kao referentna hrana i koja ima GI vrednost 100.

Shutterstock

Glikemijske vrednosti su podeljene u tri kategorije:

* Nizak GI: 55 ili manje
* Srednji GI: 56-69
* Visok GI: 70 ili više

Važno je napomenuti da je hrana okarakterisana GI vrednošću samo ukoliko sadrži ugljene hidrate. Stoga, hrana koja ne sadrži ugljene hidrate, kao što su junetina, piletina, riba, jaja, orašasti plodovi, masti i ulja, bilje i začini - neće se ni naći na spisku GI namirnica i može da bude uključena u dijetu.

Za i protiv

Mnogi ovu dijetu zapravo smatraju načinom ishrane koji treba da bude doživotan, budući da je dozvoljeno jesti sve namirnice - osim onih ugljenih hidrata sa visokim glikemijskim indeksom, koji su vrlo često i nezdrav izbor.

Shutterstock

Primarno osmišljena za ljude sa dijabetesom, pomoći će vam da izgubite na težini, ubrzate metabolizam i normalizujete varenje, a zbog velike količine povrća i voća oslobodićete se zavisnosti od slatkiša i peciva. Istraživanja pokazuju da jača imuni sistem, sprečava srčane bolesti, gojaznost i dijabetes...

Ipak, tu su i određeni nedostaci. Prvo, glikemijski indeks ne daje potpunu nutritivnu sliku. Važno je, takođe, da se razmotri i sadržaj masti, proteina i vlakana u hrani, bez obzira na GI.

Još jedan nedostatak je to što GI meri efekat pojedinačne namirnice na nivo šećera u krvi, dok se većina namirnica konzumira kao deo većeg kombinovanog obroka, što čini glikemijski indeks manje predvidivim.

Shutterstock

Naravno, moramo i da se osvrnemo na to da GI ne uzima u obzir količinu ugljenih hidrata koju jedete - što je takođe vrlo važan faktor u određivanju uticaja ugljenih hidrata na nivo šećera u krvi.

Primer jelovnika za 7 dana:

PONEDELJAK
Doručak: kaša od ovsenih pahuljica sa mlekom i iseckanim svežim voćem
Ručak: pileći sendvič na hlebu od integralnih žitarica, serviran sa salatom
Večera: kuvana govedina sa povrćem, servirana sa pirinčem dugog zrna

UTORAK
Doručak: integralni tost sa avokadom, paradajzom i dimljenim lososom
Ručak: minestrone supa sa kriškom integralnog hleba
Večera: riba sa roštilja, servirana sa brokolijem spremljenim na pari

Shutterstock

SREDA

Doručak: omlet sa pečurkama, spanaćem, paradajzom i sirom
Ručak: losos, rikota i kinoa sa salatom
Večera: domaća pica napravljena od integralnog testa

ČETVRTAK
Doručak: milkšejk sa bobičastim voćem, mlekom, grčkim jogurtom i cimetom
Ručak: salata od piletine sa integralnom testeninom
Večera: domaća pljeskavica od junećeg mesa i povrća sa integralnim pecivom

PETAK
Doručak: kaša od kinoe sa jabukom i cimetom
Ručak: tostirani sendvič sa salatom od tune, na hlebu od integralnog pšeničnog zrna
Večera: piletina i kari od leblebija sa basmati pirinčem

SUBOTA
Doručak: jaja sa dimljenim lososom i paradajzom na tostu od integralnih žitarica
Ručak: jaje i zelena salata u tortilji od integralne pšenice
Večera: grilovani jagnjeći kotleti sa povrćem i pire od tikvica

Shutterstock

NEDELJA
Doručak: palačinke od heljde sa bobičastim voćem
Ručak: smeđi pirinač i salata od tune
Večera: juneće ćuftice poslužene sa povrćem i smeđim pirinčem

DOMAĆI SIRUP jača IMUNITET, popravlja krvnu sliku, ČISTI JETRU! RECEPT pogledjate OVDE.

TIHI UBICA u doba KORONE! Lekar savetuje kako da držite ŠEĆER POD KONTROLOM i šta ako vas uhvati VIRUS, a njih možete da pročitete OVDE.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.