ISHRANA KOJA TOPI MASTI SA JETRE! Jedite ovako 5 DANA u nedelji i REŠIĆETE zdravstveni problem!

Shutterstock

13:42 >> 13:44 Ljubav i zdravlje 0

Magazin Novosti/informer.rs | 13. 06. 2021.

ISHRANA KOJA TOPI MASTI SA JETRE! Jedite ovako 5 DANA u nedelji i REŠIĆETE zdravstveni problem!

Ukoliko je utvrđeno da imate masnu jetru, uz terapiju koju je propisao lekar moraćete da promenite i navike u ishrani. Uz opšte prepuruke o tome šta treba jesti, a šta izbegavati, sledi i primer jelovnika za pet dana...

Jedan od uzroka masne jetre je i gojaznost, tako da pravilan izbor namirnica ima veoma važnu ulogu, jer omogućava da se telesna masa reguliše i održava. Zato će dijeta za masnu jetru pomoći da se ovaj zdravstveni problem brzo reši ili bar drži pod kontrolom.

Kada je o žitaricama reč, režim ishrane za masnu jetru podrazumeva da bi trebalo da se da prednost svim proizvodima od integralnog brašna i celog zrna, a da se sasvim izbace pite, bureci i druga masna peciva.

Preporučuje se konzumiranje mleka i mlečnih proizvoda sa smanjenim procentom masti, a od mesa bi trebalo birati pileće i ćureće, kao i ribu. Belance jajeta može da se jede svakodnevno, dok se žumance ne preporučuje, barem ne često.

Shutterstock

Kada je reč o povrću, savetuje se ograničen unos krompira i drugog skrobnog povrća na jednom nedeljno, dok sve ostalo može da se jede po želji. Na meniju mogu da se nađu sveže voće, sokovi od sveže isceđenog voća, kompoti, a samo jednom nedeljno šaka jezgrastog voća.

Slatkiše bi trebalo u potpunosti izbaciti. Od napitaka se preporučuju blagi biljni čajevi i voda. Alkohol je izričito zabranjen.

Primer jelovnika za pet dana:

PONEDELJAK

Doručak: dva obarena jaja, kriška hleba i paradajz

Užina: jabuka

Shutterstock

Ručak: 170 g grilovane piletine ili ćuretine i salata od kupusa

Večera: šolja jogurta i parče hleba sa domaćom paštetom od ribe

UTORAK

Doručak: šolja ovsenih pahuljica sa šakom suvog grožđa, preliveno sa 2 dl jogurta

Užina: jagode

Shutterstock

Ručak: grilovana riba i salata od krastavaca

Večera: integralni rezanci sa tunjevinom u komadima

SREDA

Doručak: parče mladog nemasnog sira, obareno jaje i paradajz

Užina: banana

Ručak: 150 grama graška i šopska salata

Večera: obareni brokoli i izdinstana piletina, začini po ukusu

ČETVRTAK

Doručak: jaje, jedan integralni prepečeni tost i kiselo mleko

Shutterstock

Užina: pomorandža 

Ručak: grilovana riba sa salatom od kupusa

Večera: integralni rezanci sa nemasnim mladim sirom

PETAK

Doručak: kiselo mleko sa parčetom hleba sa domaćom ribljom paštetom

Užina: jagode

Ručak: 200 g obarenog krompira, parče piletine i salata od cvekle

Shutterstock

Večera: zapečeni karfiol sa belancima i sitnim komadima ćurećeg ili pilećeg mesa



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.