• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

21.07.2023

16:30

Isprobajte efikasnu dijetu koja podmlađuje mozak za devet meseci!

Shutterstock

Zdravlje

Isprobajte efikasnu dijetu koja podmlađuje mozak za devet meseci!

Mediteranska ishrana dokazano podmlađuje mozak za devet meseci ako je se pridržavate godinu i po dana.

Jedno istraživanje koje je sprovedeno u Izraelu, Nemačkoj i američkom gradu Harvardu proučavalo je mediteransku dijetu.

Pokazalo se da prelazak na ishranu punu svežeg povrća, voća, ribe, integralnih žitarica i maslinovog ulja čini čuda za biološko doba našeg mozga.

Međunarodni tim istraživača je zaključio da mediteranska dijeta efikasno usporava znake ubrzanog starenja koji se vide kod gojaznih ljudi.

Nakon 18 meseci praćenja ove dijete, skeniran je mozak onih koji su učestvovali u ispitivanju. Pokazalo se da je starost njihovog mozga devet meseci manja od očekivane.

Foto: Shutterstock

Mediteranska dijeta

 

U studiji su učestvovala 102 učesnika koji su u proseku izgubili 2,3 kilograma. Za svaki izgubljeni jedan procenat telesne težine, mozak učesnika je bio devet meseci mlađi od njihovog hronološkog uzrasta, otkrili su istraživači.

Ovo istraživanje pokazuje da zdravija ishrana može biti jedan od najjednostavnijih načina da poboljšate svoje fizičko stanje, bez obzira na godine.

- Naša studija naglašava važnost zdravog načina života, uključujući manji unos prerađene hrane, slatkiša i pića, u očuvanju zdravlja mozga - rekao je neuronaučnik Gidon Levakov sa Univerziteta Ben-Gurion u Negevu u Izraelu.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srbi na KiM pokazali snagu! Pljušte čestitke nakon izbornog uspeha Srpske liste (FOTO)
Politika

Srbi na KiM pokazali snagu! Pljušte čestitke nakon izbornog uspeha Srpske liste (FOTO)

Nakon ubedljivihrezultata Srpske liste na izborima na Kosovu i Metohiji, čestitke su počele da pristižu sa svih strana. Brojni državni funkcioneri, ministri, poslanici i predstavnici institucija Srbije ocenili su da su Srbi na KiM pokazali jedinstvo, slogu i odlučnost da sačuvaju svoje političko predstavljanje uprkos brojnim pritiscima kojima su bili izloženi u prethodnom periodu.

08.06.2026

10:37

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Premijera predstave "Luna Luna Park"
Kultura

Premijera predstave "Luna Luna Park"

Pozorište lutaka "Pinokio" sa ponosom najavljuje premijeru predstave "Luna Luna Park", u režiji Fabricija Montekija, koja će se održati u subotu 6.juna u 19:00 časova.

04.06.2026

11:51

Džet set