• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: informer/blic.rs

07.03.2023

09:33

BAHATI VOZAČI MOGLI BI DA OSTANU BEZ VOZILA! Još jedna novina u izmenama Zakona o saobraćaju, evo u kojim slučajevima će važiti ova mera

Insajder/Novak Đurović

Društvo

BAHATI VOZAČI MOGLI BI DA OSTANU BEZ VOZILA! Još jedna novina u izmenama Zakona o saobraćaju, evo u kojim slučajevima će važiti ova mera

Podeli vest

Nacrt Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti u saobraćaju predviđa više novina i strožije kazne, i ukoliko ga poslanici usvoje trebao bi da utiču na smanjenje prekoračenja brzine, a samim tim i na smanjenje žrtava u saobraćaju.

U Upravi Saobraćajne policije kažu  da se ne radi o novom Zakonu već o Nacrtu izmena postojećeg Zakona zbog nastalih pojava u društvu i bezbedonosnih izazova.

- Ako dođe do kontakta između vozila i pešaka pri brzini od 50 km/h, pešak strada smrtno u 40 odsto slučajeva. Pri 60 km/h u 80 odsto slučajeva strada smrtno pešak. To govori zbog čega insistiram da je brzina ubica broj jedan na putevima Srbije – poručuje pukovnik, prof. dr Zlatko Belencan, pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije u Direkciji policije.

Predložene izmene donose mnoge novitete. Neke od njih se tiču kamera, odnosno koje će sve prekršaje saobraćajne kamare ubuduće snimati osim prolaska na crveno svetlo. A jedna od značajnijih novina u nacrtu izmena ovog Zakona je i ta što bi bahati voazači ubuduće ostajali bez vozila ali samo privremeno.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže da se Nacrtom, kada je reč o oduzimanju vozila, menja član 295. Zakona.

"Policijski službenik može u kontroli saobraćaja, radi dokumentovanja i dokazivanja prekršaja i drugih delikta, privremeno, najduže 24 sata, od učinioca oduzeti ispravu" - glase trenutni propisi. 

Foto: Z. I.

Izmene Zakona o bezbednosti u saobraćaju podrazumeva i privremeno oduzimanje vozila

Međutim, izmenjeni član 295. umesto isprave, propisuje oduzimanje vozila od vozača koji je u poslednje dve godine već pravosnažno osuđivan za teže prekršaje.

- Radi se o privremenom oduzimanju vozila do okončanja sudskog postupka. Inače, mera oduzimanja vozila u prekršajnom postupku bez obzira na to ko je vlasnik postoji već 17 godina i predviđena je za prekršaj nelegalno taksiranje. Po tom osnovu je do sada oduzeto više od 110 automobila trajno – kaže Damir Okanović.

Trajno oduzimanje vozila bahatim vozačima nije predviđeno ovim izmenama, to bi evetnutalno bila mera nekog budućeg zakona o saobraćaju.

Očekuje da i će kamere uticati na one koje čine najteže prekršaje da se uzdrže od toga.

- Da ova mera nije drakonska i da je vrlo opravdana i razumna govori to da smo prošle godine imali, nažalost, povećanje broja poginulih u odnosu na prethodnu godinu - kaže Okanović.

Pukovnik prof. dr Zlatko Belencan smatra da je privremeno oduzimanje vozila predviđeno za izvršenje najtežih prekršaja, a to su nasilnička vožnja, koja podrazumeva bezobzirnost i vršenje više prekršaja, kao što su prolazak na crveno i druge radnje koje ugrožavaju učesnike u saobraćaju.

Takođe, vozilo će moći da se oduzme za upravljanje bez vozačke dozvole, vožnju pod dejstvom alkohola i niz drugih teških prekršaja.

Previđeno je 18 prekršaja zbog koji bi se vozila mogla oduzimati od vozača koji su dva puta pravosnažno osuđivani za teže prekršaje:

1. Vožnja pod dejstvom alkohola sa više od 1,2 promila

2. Odbijanje alkotestiranja ili drogatestiranja

3. Prekoračenje brzine za više od 80 km/h van naselja

4. Prekoračenje brzine za više od 70 km/h u naselju

5. Prekoračenje brzine za više od 60 km/h u zoni škole ili zoni "30"

6. Prekoračenje brzine za više od 50 km/h u zoni usporenog saobraćaja

7. Prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu vozača

8. Prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu koje nije predviđeno za sedenje (prtljažnik, instrument tabla, zadnja polica, spoljni delovi vozila i sl.)

9. Prolazak kroz najmanje dva crvena svetla na semaforu u razmaku kraćem od 10 minuta

10. Preticanje kolone vozila preko neisprekidane (pune) linije

11. Vožnja bez položene ijedne vozačke kategorije

12. Vožnja tokom mere zabrane upravljanja vozilom

13. Vožnja nakon oduzimanja vozačke dozvole zbog nakupljenih kaznenih poena

14. Vožnja za vreme privremenog isključenja iz saobraćaja

15. Vožnja noću na neosvetljenom putu bez ijednog uključenog svetla na vozilu

16. Preticanje ili obilaženje vozila koje se zaustavlja ili se zaustavilo radi propuštanja pešaka na pešačkom prelazu

17. Preticanje kolone pod pratnjom

18. Nepropuštanje vozila pod pratnjom

Foto: Printscreen / Informer

Vozačima u alkoholisanom stanju biće oduzimana vozila

Jeziva saobraćajna statistika

Razlog dramatične izmene su saobraćajne statistike. Prema podacima za prošlu godinu, i to ne celu, od početka te godine policija je izrekla više od milion i sto hiljada saobraćajnih kazni, a više od pola miliona izrečeno je usled prebrze vožnje.

I pored pojačane kontrole, na putevima u Srbiji poginulo je više od 500 ljudi. Struka i nadležni su saglasni - bezbednost neće biti povećana dok se ne promeni svest svih učesnika u saobraćaju.

Tokom ovog perioda, podneta je 181.000 prekršajnih kazni za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, 57.000 vozača je kažnjeno za vožnju pod dejstvom alkohola, a 2.450 zbog upravljanja pod dejstvom psihoaktivnih supstanci.

Pokazalo se i da je većina kažnjenih vozača - povratnici. Stari recept za kaznu "udari vozača po džepu i opamtiće se", čini se - više ne važi.

- To je veliki problem koji nam se dešava. Sećate se samo situacije da smo imali vozača koji je imao preko 60 prekršajnih prijava i izazvao nezgodu sa smrtnim posledicama. Ono što je definitivno i zaključak MUP-a je da možda kazne treba izmenom zakona o bezbednosti saobraćaja promeniti, tj. da budu malo rigidnije - izjavio je u decembru pukovnik policije Slaviša Lakićević, načelnik Uprave saobraćajne policije.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
lol

pre 1 godinu

u cemu je poenta s PRIVREMENIM oduzimanjem vozila.. vozila treba oduzeti TRAJNO za bahatu voznju. kao i uvek, izmene su kozmeticke i nece resiti problem.

Abe

pre 1 godinu

Mislim da su predviđene mere u redu i da je njihova namera opravdana. Međutim, šta će se uraditi sa edukacijom pešaka u saobraćaju, pošto oni lutaju preko kolovoza ko muve bez glave, sa slušalicama, zureći u telefone, na pešačkim prelazima i van njih... te je u stvari srećna okolnost što nije više pešaka do sada povređeno u saobraćaju, ili nedaj bože. Pešaci su legitimni učesnici u saobraćaju kada su na kolovoznoj površini, ali niti država, niti saobraćajna policija, a niti Agencija za bezbednost saobraćaja po tom pitanju ne preduzimaju ništa. Najlakše je svu krivicu svaliti na vozača motornog vozila, jer ima način da se kazni (oduzeti dozvolu, oduzeti vozilo...). A kako pešaka kazniti!? Oduzeti mu cipele???

Nebojsa

pre 1 godinu

Ovi su ipak budale.Neznaju engleski a prepisuju zakone.

Marcco

pre 1 godinu

Hajde, botovi opozicije, napred! .... "protivustavno... ustavom garantovana privatna svojina"... "policijska država"... "... hajde da vidim tog koji će da mi oduzme auto"...

aleks

pre 1 godinu

Brzina je samo jedan od mnogobrojnih problema,a i do god se MUP bude samo njom bavio, dotle ce biti sve vise poginulih. Bahato, besmisleno i samoubilacko ponasanje biciklista, pesaka, traktorista i motociklista je potpuno zanemareno, i kao da nikog nije briga sto je iz te 3 grupe ucesnika u saobracaju gotovo trecina ukupnog broja poginulih. Sto se vozaca tice, mladi za volanom BMW i AUdija, kao i pijani drogirani, bez obzira na brzinu, cine drugu trecinu, ali ne vrdi pricati kada nikome u MUPu ne pada napamet da napravi analizu poginulih i fokusira se na kriticne grupe, npr. bar ovih 6 koje sam nabrojao.

sledeća vest

TV

Do 2040. Sloveni neće postojati! Cilj velikih sila jeste da nas istrebe u međusobnim ratovima! (VIDEO)
Live TV

Do 2040. Sloveni neće postojati! Cilj velikih sila jeste da nas istrebe u međusobnim ratovima! (VIDEO)

Ono što se dešava oko ukrajinskog fronta često je daleko intenzivnije nego događaji na samom frontu. Ukrajinske snage gube ogromne gubitke u ljudstvu i tehnici. Ruske snage oslobodile su naselje Jurijevka. O situaciji na frontu u Ukrajini, ali i u Gazi, u emisiji "Rat uživo" govorili su novinar Žarko Rakić i pisac i publicista Dejan Lučić. Uživo u program javio se i Igor Damjanović, novinar i ratni reporter koji je govorio o situaciji na ukrajinskom frontu.

19.07.2024

22:19

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

Magazin

JOŠ Magazin VESTI

Džet set

Srbija